Strona 1 z 1

Dziwne zachowanie pompy paliwa

: wt sty 29, 2008 22:04
autor: KoZa_LSW
Mianowicie mam golfa MK2 Gti 1.8
przy przekręceniu kluczyka na zapłon nie włącza się pompa paliwa... ale pompa jest sprawna myślałem ze moze przekaźnik... ale nie ;/ po rozebraniu przekaźnika i zrozumieniu zasady jego działania dowiedziałem sie jak on włącza pompe...

nawet przy wyciągniętym kluczyku gdy palcem "włączam" przekaźnik słychać jak pompa działa ... no myślałem ze moze jednak przekaźnik ale nie... w golfie MK1 bo tez takiego posiadam jest identyczny przekaźnik, więc go wyciągnąłem i założyłem do mk2 i to samo...

przekaźnik działa tak ze zamyka obwód i wtedy włącza pompe... z tym ze podczas przekręcania kluczyka na zapłon również zamyka obwód ale nie włącza pompy... a ręcznie włacza, tylko co z tego jak nie moge zapalić bo w momencie gdy pompa działa a ja przekręce kluczyk ona sie wyłącza i niemoge odpalić maszyny...

moje pytanie do was. gdzie szukać przyczyny problemu co moze powodować to ze nie włącza pompy... proszę o pomoc

PozdraVWiam
KoZa_LSW

: wt sty 29, 2008 22:28
autor: Paweł Marek
musisz sprawdzić czy nie zanika zasilanie sterownika silnika i reszty kiedy stacyjka jest w pozycji rozuchu (czyli w czasie działania rozrusznika) jeśli tak jest stacyjka do roboty. Czyli weź voltomierz lub próbnik napięcia, przyłóż go do jakiegoś czarnego kabla np od cewki i sprawdź czy ma napięcie w chwili kiedy kręci rozrusznik. . I pisz typ silnika, gti nie jeden był.

: wt sty 29, 2008 22:36
autor: KoZa_LSW
Paweł Marek pisze:I pisz typ silnika, gti nie jeden był.
1.8 8V benzyna

: wt sty 29, 2008 22:39
autor: Paweł Marek
KoZa_LSW, silniki mają oznaczenia literowe (np PB,PF),spis silników jest na forum. Postaraj się trochę, lub chociaż fotkę silnika daj.

: śr sty 30, 2008 23:15
autor: KoZa_LSW
a bez oznaczenia nieda rady bo niemoge znaleźć :/

: czw sty 31, 2008 00:02
autor: Hiob
oznaczenie znajdziesz na nalepce w baganiku tez bylo na forum

: czw sty 31, 2008 10:28
autor: Daneqq
Sprawdz sterownik czy podaje mase (ten z prawej strony koło szyby taki z wezem podcisnienia) albo poprostu podaj mu mase na koncowe ogniwo przekaznika i po sprawie.Pozdro

: czw sty 31, 2008 11:06
autor: plazma
z tego co wiem to np w RP za pompe odpowiedzialny też jest moduł zapłonowy ten co przykręcony jest do sterownika, jak zmieniałem u mnie to pompę przed odpaleniem włonczał mi dwa razy

: pt lut 01, 2008 21:15
autor: KoZa_LSW
Problem rozwiązamy...

do wymiany:

- przekaźnik odciążający układ przy zapłonie

- aparat zapłonowy (nie łączył za każdym razem)

POzdraVWiam