Strona 1 z 1

skrzynia grzeje się i piszczy

: wt sty 29, 2008 11:35
autor: MateuszT
Witam,
zazwyczaj golfem jeżdżę tylko do pracy, czyli w krótkie 15-20 min trasy i wszystko jest ok. Problem pojawia się jednak, gdy jeżdżę dłużej niż godzinę. Skrzynia zaczyna wtedy ciężej chodzić i przy zmianie biegów słychać piszczenie. Dźwięk przypomina tarcie gumy o gumę i wydobywa się gdzieś przy drążku. Tarcie to jest wyczuwalne przy każdym ruchu, nawet na luzie, jak lekko odchylam drążek na boki. Zauważyłem też, że pod mieszkiem drążek jest wtedy rozgrzany.

Pojęcia nie mam czym to jest spowodowane. Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni, ale skoro producent nie zaleca... Jeśli ktoś ma pomysł skąd, jak i dlaczego, będę wdzięczny za każdą pomoc :wink:

Silnik 1.6 ABU, rocznik 1993, niestety pojęcia nie mam jaka to skrzynia :crazy: .

: wt sty 29, 2008 12:13
autor: grandi
MateuszT pisze:, ale skoro producent nie zaleca
Ale ty możesz już nie mieć oleju
-producent mie zaleca to dla mnie bzudra
dlaczego? bo w szkyni z biegiem czasu zbierają się opiłki z trybów synchronizatory się złużywają i o wszystko się tam mieli olej powinno sie wymeniać co 60 tys.

: wt sty 29, 2008 13:08
autor: T.O.B.I.
skrzynia typ 085 oznaczenie CHL lub CNU do sprawdzenia obowiazkowo olej najlepiej wymiana tylko i wylacznie 75W90 GL-4, jezeli jest stan oleju to do sprawdzenia sterowanie czyli wszystkie polaczenia za drazkiem do wodzika skrzyni

: pt lut 08, 2008 14:28
autor: MateuszT
Niestety mimo zmiany oleju nadal jest problem... Na krótkich trasach owszem jest zmiana, skrzynia chodzi gładko, bez żadnych oporów itp., ale przy dłuższej jeździe nadal zaczyna się grzać, trzeć i stękać :crazy: .

Oleju wydaje mi się, że było mało, co prawda zmianie przyglądałem się zza szyby warsztatu, ale chyba wyleciało mniej, niż później wlano :wink: . Szkoda tylko, że nie to było przyczyną.

Ma ktoś jakiś pomysł, co sprawdzić w następnej kolejności :?:

: pt lut 08, 2008 17:37
autor: grandi
To wtedy raczej łozżyska

: pt lut 08, 2008 18:10
autor: horacjuszz
Panowie a jak w takim 16 ABU wymienić olej samemu gdzie sie spuszcza a gdzie w;lewa i czy jest jakiś knif na to?

: pt lut 08, 2008 18:24
autor: MateuszT
Czyli jednak bez mechanika się nie obędzie... :crazy: .

Horacjuszz, ja podjechałem na stację diagnostyczną i zapłaciłem 30 zł za wymianę + olej. Więc jak masz swój, to wymiana będzie Cię niewiele kosztowała.
Możesz kombinować samemu, ale bez kanału będzie Ci ciężko. Nie chodzi o dostęp, ale o odkręcenie wlewu. Przy moim mechanik męczył się z ok. 70 cm pałą nałożoną na klucz :wink: . Leżąc pod samochodem raczej będziesz miał z tym nie mały kłopot :wink: .
Z tego co wiem, wszystko jest gdzieś za lewym przednim kołem, był kiedyś schemat gdzieś na forum.

: pt lut 08, 2008 18:27
autor: grandi
Najpier poszukaj dobrego klucza 17 imbus ale nie made in krzak

: sob lut 09, 2008 16:58
autor: horacjuszz
nie no wole dać te 30 ;) i niech sie pomęczy. Martwi mnie co innego mianowicie jak jade słyszę charakterystyczne szumienie z skrzyni, najpierw myślałem ze to łożyska powymieniałem i nic potem że opony- mam nowe i nic. Ostała skrzynia i to możliwe bo często czuje dziwne wibracje nie wiem czy poduszka nie poszła, sprzęgło za bardzo sie nie ślizga ale pedał bierze już przy samej górze także raczej skłaniam sie ku wymianie oleju jak nie da nic to trza będzie wymienić sprzęgło z tym że porady typy ręczny i 3 bieg nie dają rezultatu, Dalej nie umiem zdiagnozować stanu tego sprzęgła!! nie wiem co z tym zrobić dodam że gałka zmiany biegów lata jak sie jej podoba a biegi z pamięci wrzucam i nie ma problemów