Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą

: pn sty 28, 2008 18:38
autor: Pim
Witam
Mimo wszystko chciałbym jednak samemu wymienić wymieniony w temacie element.

Dostęp do narzędzi wszelkich mam.

Było by miło jakby ktoś z Was napisał mi przybliżoną chociażby kolejność działania przy wymianie tej uszczelki i to jakich narzędzi będę potrzebować.

:kufel: za pomoc ;)

Pozdrawiam

silnik: 1.3 MH (gaźnik), rocznik 1988.

: pn sty 28, 2008 22:50
autor: Jozef
Nic trudnego. Poodłączaj wszystkie kabelki przypięte do głowicy, i kolektora ssącego. Odłącz linkę gazu, wężyk paliwa, odkręć rurę wydechową, oblukaj czy nic więcej nie jest dołączone do głowicy. Zdejmij pokrywę zaworów, pasek rozrządu i odkręć śruby głowicy. Kolejność odkręcania najlepiej z książki wziąć, zasada jest taka, że najpierw odkręcamy środkowe śruby po przekątnej i później dalsze w stronę tych na końcach głowicy. Jeśli wszystko miałeś poodłączane, to głowica to góry wraz z kolektorami ssącym i wydechowym.

: wt sty 29, 2008 01:59
autor: grandi
Na twoim miejscu zakupił bym nowy gażnik po regeneracji , luknij na tą stronkę znajdziesz porady , cennik itd.
http://www.gaznik.pl/

mówie to z tego powodu że w poprzednim aucie robiłem uszczelkei przy okazji gażnik różnica była ogromna

: wt sty 29, 2008 02:15
autor: zielu
przy skałdaniu trzeba chyba jeszcze zawory ustawiać prawidło co podobno proste nie jest...

: wt sty 29, 2008 08:24
autor: Pim
Co do gaźnika to jeżdzę na weberze po regeneracji z wszelkimi nowymi uszczelkami itp.

Prosiłbym więcej szczegółów na temat czy potrzebne są klucze dynamometryczne czy jakiś bardziej wyspecjalizowany sprzęt. Ustawiałem zawory już kiedyś ale w dużym fiacie :) Jak wymienić popychacze to widziałem na forum.

: wt sty 29, 2008 10:47
autor: artur14/
ja uzywam jednego klucza z kilkoma koncowkami. rozebrac to proste ale przy skladaniu kolejnosc przykrecania srub glowicy jest wazna robi sie to na trzy razy z trzema roznymi silami dociagniecia najlepiej wymienic odrazu uszczelke pod klawiatura na potem ustawienie rozrzadu i zalozenie paska tu trzeba dokladnie wszystko zpasowac a reszta to po dokrecac ja odrazu wymienilem uszczelki kolektorow itp a odrazu zobacz czy nietrzeba poprawic glowicy zaworow itp zycze powodzenia

: wt sty 29, 2008 15:05
autor: Jozef
Klucz dynamometryczny jest bezwzględnie potrzebny do przykręcenia głowicy. Z jaka siła dokręcać i w ilu etapach to najlepiej się dowiesz jak kupisz uszczelkę firmy Victor Reinz. Dołączony jest do niej opis z wielkościami sił dokręcania w poszczególnych etapach. Śruby głowicy też dobrze byłoby zmienić na nowe, żeby stare nie padły przy dokręcaniu. Pozostałe rzeczy też jest dobrze dokręcać wg podanych przez producenta nastaw, chodzi o rozrząd, klawiaturę itp. Kolektorów nie ruszaj jeśli nie ma takiej potrzeby. Gdyby się okazało, że wydmuchanie w uszczelce jest spore, to zastanów się czy nie lepiej od razu dać głowicę do splanowania, lub przynajmniej do sprawdzenia, czy jest ok'.

: śr sty 30, 2008 10:11
autor: Pim
a swoją drogą, co z pompą wody? Można te dwie 'wymiany' jakoś połączyć? Jak ją wymienić?