Problem z termostatem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Problem z termostatem

Post autor: jarekwolijn » ndz sty 27, 2008 23:10

Witam, mam pytanie do znawców jaka jest trwałość termostatu, gdyż tej zimy wymieniłem już 3 i każdy po jakiś 2-3 tys, sie albo nie otwiera, albo nie chce zamknąć. Dwa ostatnie to nie były jakieś podróbki, bo facet w sklepie dal te z najwyższej polki 80PLN/sztuka. Nie wiem co sie dzieje płyn tez był zalany ostatnio świeży. Czy układ chłodzenia mógł sie jakoś zanieczyścić z zewnątrz, czy może da sie go jakoś przeczyścić, bo nie nadążę ich wymieniać. Samochód to VW Vento silnik 1Y. Pozdrawiam



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » ndz sty 27, 2008 23:17

ile co 80 zł :| chyba ze złota albo z platyny musiał byc. A jaka firma ?? termostat pamietaj WAHLER i nic innego da auta nie wkaładaj temp chyba 96 stopni na kazdym termostacie pisze. A cena orginalnego wahlera to około 30 zł

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 23:18 przez michi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz sty 27, 2008 23:41

ciężko trafić na 100%sprawny termostat wahania otwarcia i zamykania termostatu mogą być różne



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » ndz sty 27, 2008 23:51

Oryginalne Wahler-y za 30 zł. W tą ich oryginalność nie bardzo dowierzam. Niedawno wymieniałem taki termostat i kupiłem taniej, bo za 25 zł. Na pudełku napisy Wahler, Made in Germany, wszystko jakby oryginał. Wyciągnąłem stary termostat, okazało się że też był Wahler. Różnice w wyglądzie i konstrukcji są widoczne gołym okiem. Oryginalny (stary) miał uszczelnienie z jakiejś gumy na grzybku, poza tym widać precyzję wykonania i napisy nawet jakieś zgrabniejsze, ładniejsze. Bez wątpienia to był oryginał. Ten co kupiłem wyglądał o 5 klas gorzej, Jakaś prymitywna blacha, bez uszczelnienia, napis zrobiony niechlujnie jakby w Chinach. Przypuszczam, że gdybym odesłał go do firmy Wahler, to na pewno by się do niego nie przyznali. W autku działał poprawnie ok. 3 mies., teraz zdarza mu się otwierać nieco ponad 95 stopni, a ma wybitą temperaturę otwarcia 87 st. No i taki to oryginał.



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » pn sty 28, 2008 00:19

Niestety firmy nie pamiętam, miał być z najwyższej polki, bo mam już dosyć ciągłych zmian termostatu. Czy to możliwe żeby wszystkie były takie liche, czy może przyczyna leży po stronie układu chłodzenia, wszystkie termostaty były sprawne przez kilka dni a później zaczęły sie zacinać 2 pierwsze zostały otwarte na szczęście ale ostatnio sie nie otworzył i płyn wysadziło zbiorniczkiem. Jakiej firmy mam kupić i ewentualnie gdzie są do kupienia oryginały.



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pn sty 28, 2008 23:18

Jozef pisze:Oryginalne Wahler-y za 30 zł. W tą ich oryginalność nie bardzo dowierzam. Niedawno wymieniałem taki termostat i kupiłem taniej, bo za 25 zł. Na pudełku napisy Wahler, Made in Germany, wszystko jakby oryginał. Wyciągnąłem stary termostat, okazało się że też był Wahler. Różnice w wyglądzie i konstrukcji są widoczne gołym okiem. Oryginalny (stary) miał uszczelnienie z jakiejś gumy na grzybku, poza tym widać precyzję wykonania i napisy nawet jakieś zgrabniejsze, ładniejsze. Bez wątpienia to był oryginał. Ten co kupiłem wyglądał o 5 klas gorzej, Jakaś prymitywna blacha, bez uszczelnienia, napis zrobiony niechlujnie jakby w Chinach. Przypuszczam, że gdybym odesłał go do firmy Wahler, to na pewno by się do niego nie przyznali. W autku działał poprawnie ok. 3 mies., teraz zdarza mu się otwierać nieco ponad 95 stopni, a ma wybitą temperaturę otwarcia 87 st. No i taki to oryginał.
to wiadomo ze sa podrobki ale przestan zeby takie cus tyle kosztowało 30 zł za termostat do starszego silniczka to nie mało a do twoich wiadomosci powiem jeszcze ze mozna kupic wersje z uszczelka i bez.

tu masz maila kolegi z forum napisz do niego ze potrzebujesz termostat a napewno Ci pomoze brałem od niego wtryski i termostat i były orginalne bo ma sklep podaj sie na mnie czyli Michi kolesia z forum wysle Ci szybko tanio i orginał ventil@interia.pl
Koles jest obeznany wiec mozesz z nim popisac o sprawie

Pozdrawiam



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » śr sty 30, 2008 23:17

Wsadziłem Wahlera (Made in Germany), kosztował 35 PLN zobaczymy jak będzie, jutro jadę w trasę. Jak będzie znów sie zacinał to zorbie tak jak proponuje Michi. Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 450 gości