drgania kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

drgania kierownicy

Post autor: piter13 » sob sty 26, 2008 16:45

witam koledzy co to moze byc ze drga mi kierownica na nierównosciach zwłaszcza czuc na kostce ,na stacji gumy ,koncówki drazków niby ok , zbieznosc i geom. ok , w układzie kierowniczym słychac straszne zgrzyty ,gdzies chyba tam przy tej przekładni cos chrobota jak krece kierownica? co to moze byc i jaki ewentualny koszt wymiany tej przekładni czy listwy , sam nie wiem jak tam jest , a moze jakis przegub tam jest krzyzakowy? z góry dzieki za info pozdro



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 26, 2008 19:06

na 95% procent rozsyoało się łożysko w kolumnie kierowniczej...


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob sty 26, 2008 20:16

jaki koszt naprawy ? sam to zrobie?



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 26, 2008 20:23

Niestety niewiem jaki koszt nowego :(
Ja u siebie wymieniałem sam - miałem łożysko w starej kolumnie. około 2 godziniki roboty. Trzeba zdjąć kierownice, półke pod kierownicą, obudowe stacyjki, manetki, odkręcić krzyżak na dole i 2 śruby od karoserii, które trzymają kolumnę. Wyciągasz całość, wyjmujesz długi drążek (ze stacyjką - ten, do którego jest przykręcona kierownica). W tej czarnej osłonie jest na samym dole łożysko (chyba pomarańczowe), wybijasz je i wkładasz nowe. Potem wszystko składasz do kupy i powinno być Ok... :bajer:
Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2008 20:24 przez bettek, łącznie zmieniany 1 raz.


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob sty 26, 2008 20:29

a do stacyjki jakis klucz nie jest specjalny potrzebny sciagacz czy co tam ?

[ Dodano: Sob Sty 26, 2008 19:31 ]
a moge z tym jezdzic narazie czy jak sie rozypie to pojade prosto na zakrecie ? :bajer:



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 26, 2008 20:33

piter13 pisze:a do stacyjki jakis klucz nie jest specjalny potrzebny sciagacz czy co tam ?
ja zdejmowałem stacyjke kilka razy bez żadnego specjalnego klucza. Wystarczy tylko nasadowy 10 lub 13 (już niepamiętam)
piter13 pisze:a moge z tym jezdzic narazie czy jak sie rozypie to pojade prosto na zakrecie ?
mi sie to po 2 miesiącach znowu rozsypało i jeżdżę z tym juz 1,5 roku, bo nie ma kiedy się tym zająć :) Nic sie nie stanie - tylko strasznie bedziesz czuć drgania w kierownicy na nierównościach :bajer:


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob sty 26, 2008 20:39

a te zgrzyty to tez od tego sa?



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 26, 2008 20:48

piter13 pisze:a te zgrzyty to tez od tego sa?
najpardopodobniej tak. Mi zgrzytało i piszczało podczas skrętów - ale okazało się, że to ta blaszka z tyłu kieronicy - masa na klakson - nie była nasmarowana. Ale Te zgrzytania u Ciebie mogą świadczyć o tym, że jeszcze masz parę kuleczek z łożyska - ja juz nie mam ani jednego :bigok:


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob sty 26, 2008 20:52

tylko wymieniałem koncówke drazka kier. i jak ja wybijałem młotkiem to od tamtej pory tak sie stało . to moze byc od tego walenia młotkiem?



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 26, 2008 20:54

możliwe... Moze w przekładki ( w maglownicy) coś się sypie... :crazy:


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
artur14/
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 07:20
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: artur14/ » sob sty 26, 2008 23:05

sprawdzałes krzyzak pod kolumna? u mnie to samo i krzyzak do wymiany


VWOLF

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz sty 27, 2008 01:06

artur14/ pisze:sprawdzałes krzyzak pod kolumna? u mnie to samo i krzyzak do wymiany
a ten krzyzak do dokładniej gdzie jest i jak go spr czy dobry , jak nim poruszam i bedzie miał luz do jest do wymiany czyli?



Awatar użytkownika
artur14/
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 07:20
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: artur14/ » ndz sty 27, 2008 08:55

piter13 pisze:tylko wymieniałem koncówke drazka kier. i jak ja wybijałem młotkiem to od tamtej pory tak sie stało . to moze byc od tego walenia młotkiem?
no kolego ty to jestes rzeznik :grin: krzyzak jest miedzy kolumna a maglownica zlap za dolna jego czesc i pokrec kierownica jezeli kierownia sie obraca a krzyzak nie to on

[ Dodano: 27 Sty 2008 07:56 ]
a moze jak tak pracowales mlotem to polecial drazek kierowniczy (to do czego przykreciles koncowke )


VWOLF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 358 gości