Strona 1 z 1

Golf III instalacja gazowa.

: czw maja 19, 2005 10:12
autor: and48
Posiadam golfa III z silnikiem AAM z 94 r . Zainstalowana jest w nim instalacja gazowa, czasami parownik zachodzi szronem i mam problemy z uruchomieniem. Zauważyłem że na benzynie parownik nabiera temperatury a gdy przełączę na gaz parownik zaczyna się robić zimny i temperatura boryga spada. Czy jest jakieś forum związane z instalacjami gazowymi lub strona z poradami.

: czw maja 19, 2005 11:10
autor: lolo_golf
Raczej nie ma takiej konkternej stronki do gazu ale według mnie najlepiej bedzie jak podjedziesz do serwisu LPG tam gdzie zakladales gaz i wszystko bedziesz wiedział :grin:

: czw maja 19, 2005 11:30
autor: pkirylcz
Problem jest zapewne z rozprezaniem gazu. Gwaltownie chlodzi. Za male moze jest dozowanie ustawione.
Sprawdza ci ci co instalowali.

: czw maja 19, 2005 11:36
autor: red1,4
Może masz za mało płynu w chłodnicy. Sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym.

: czw maja 19, 2005 13:06
autor: and48
Gaz był zakładany przez poprzedniego właściciela, płyn chłodzący jast na "max".

Czy jast możliwe że może być to uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo termostat. Takie stwierdzenia usłyszałem od serwisantów.

: czw maja 19, 2005 19:08
autor: evolution
gdzie jest podpity reduktor bo mysle ze tu jest problem tzn podlaczenie do ukladu chlodzenia w nieprawidlowy sposob i nie ma przeplywu cieczy

: sob maja 21, 2005 17:39
autor: and48
Powrót podpięty jest w komorze siknika tuż za wyjściem przewodu powrornego z nagrzewnict (ok 5 cm po wejściy do komoey) a zasilanie ok 35 cm od wyjścia z boky głowicy, przewód do nagrzewnict.

: sob maja 21, 2005 17:39
autor: and48
Powrót podpięty jest w komorze siknika tuż za wyjściem przewodu powrornego z nagrzewnict (ok 5 cm po wejściy do komoey) a zasilanie ok 35 cm od wyjścia z boky głowicy, przewód do nagrzewnict.

: sob maja 21, 2005 22:00
autor: wojteks
może coś zaburza przepływ przez "mały obieg", jak z termostatem, czy trzyma temperaturę 90*C, czy wskaźnik temp jest na białym polu (na benzynie). u mnie czy gaz czy benzyna silnik ma wg wskaźnika jakieś 85*C a w korku 95*C.

teraz jest lato więc można zrobić test i odłączyć nagrzewnicę aby mały obieg szedł przez reduktor/parownik i zobaczyć co wtedy, może jak sugeruje kolega evolution jest coś źle podłączone lub coś zatkało węże od reduktora/parownika (np rozwarstwił się wąż lub coś porpbiło się z trójnikami)

: sob maja 21, 2005 22:06
autor: ati
Masz tu forum, są tam eksperci od gazownictwa :bajer: moze coś pomogą.
http://obd2.pl/forum

: ndz maja 22, 2005 17:13
autor: and48
Temperatura dochodzi do 75 stopni C na gazie i bęzynie jak pare minut postoją to temperatura wzrasta do 90 C

: ndz maja 22, 2005 17:22
autor: and48
Temperatura dochodzi do 75 stopni C na gazie i bęzynie jak pare minut postoją to temperatura wzrasta do 90 C

: ndz maja 22, 2005 17:23
autor: and48
Temperatura dochodzi do 75 stopni C na gazie i bęzynie jak pare minut postoją to temperatura wzrasta do 90 C

: ndz maja 22, 2005 18:55
autor: wojteks
od tego trzeba było zacząć, temperatura musi być około 90*C, to zdecydowanie termostat do wymiany i nie na tani (za 20pln) tylko na DOBRY (minimum koło 40pln), to też może być przyczyną zamarzania parownika, jeszcze bym sprawdził węże jak radziliśmy wcześniej.

Czy aby nie jeździsz na wodzie????? bo woda może zamarzać w parowniku