Strona 1 z 1

problem z układem kierowniczym?

: sob sty 26, 2008 11:28
autor: iwan_a
witam

mam uciązliwy problem w układzie kierowniczym przy wyłączonym silniku kierownica jest prawie nie do ruszenia , w czasie jazdy jest troche lepiej chodzi ciezko ale da sie skrecac (słychac pompe wspomagania i jest troche lzej).(kierownica zostaje w polozeniu do ktorej ją obroce)
myslałem ze uda sei rozjezdzic ten opor (dopiero kupilem ten samochod wczesniej stał z pół roku) ale niestaty 3ci dzien bez zmian.

mozliwe zeby opor pochodził z innego miejsca niz przekładnia?

i jeszcze przyszło mi do glowy jesli jest zgiety/ zatkany jeden przewod wspomagania to efekt oporu spowodowany bedzie przez płyn ktory niebedzie mogl swobodnie przepływac?

pozdrawiam iwan

: sob sty 26, 2008 11:40
autor: MarcoVW
A sprawdzales plyn ? Moze wcale go nie masz.

Najlepiej sciagnij na dole waz od pompy albo i nawet oba. Nie zapalaj silnika, krec kierownica do konca w lewo i wprawo , niech to wszsytko wyleci.
Założ weże i dolej plynu, krec w lewo i prawo (silnik zgaszony). Jak juz poziom w zbiorniczku sie zwiekszy zapal silnik , momentalnie wskoczy na dol poziom dolej jeszcze i pokrec kierą troche.

Sprawdz czy na dole nie ma zadnych wycieków (to bedziesz widzial jak na dniach moze ubywac plyn)

: sob sty 26, 2008 11:45
autor: Paweł Marek
to raczej bedzie wina przekładni, być może poluzować trzeba śróbe regulacyjną, powinna byc od spodu na przekładni tam gdzie kolumna kieriownicy dio niej dochodzi, a może jest źle zregenerowana przekładnia i wtedy powinno sie to z czasem poprawić, albo trzbea robic na nowo lub zmnienić całą z uzywek.

sprawdzilem:

: sob sty 26, 2008 11:51
autor: iwan_a
płyn jest w zbiorniczku wycieków niema wiec chyba niema powodu zeby go zmieniac?

czy płyn wspomagania "uwieziony" w przekładni zatkanym/zgietym przewodem bedzie powodował opor w skrecie? wtedy odpiecie przewodow i wylanei płynu pokaze czy to przekladnia tak ciezko chodzi?

pozdrawiam

: sob sty 26, 2008 23:16
autor: ralfi33
oglądałeś filtr pompy wspomagania lubi się zapchać zwłaszcza jeżeli jest nalany inny płyn niż zielony febi blistein miałem czerwonego atf a wylałem pomogło vw chodzi na nim najlepiej

: ndz sty 27, 2008 22:44
autor: kley
Kolego "ralfi33" napisz bliżej gdzie znajduje się filtr tego płynu... Nie widziałem go nigdy... Jak go wyczyścić?