problem z układem kierowniczym?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

iwan_a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sty 26, 2008 10:58
Lokalizacja: Kraków

problem z układem kierowniczym?

Post autor: iwan_a » sob sty 26, 2008 11:28

witam

mam uciązliwy problem w układzie kierowniczym przy wyłączonym silniku kierownica jest prawie nie do ruszenia , w czasie jazdy jest troche lepiej chodzi ciezko ale da sie skrecac (słychac pompe wspomagania i jest troche lzej).(kierownica zostaje w polozeniu do ktorej ją obroce)
myslałem ze uda sei rozjezdzic ten opor (dopiero kupilem ten samochod wczesniej stał z pół roku) ale niestaty 3ci dzien bez zmian.

mozliwe zeby opor pochodził z innego miejsca niz przekładnia?

i jeszcze przyszło mi do glowy jesli jest zgiety/ zatkany jeden przewod wspomagania to efekt oporu spowodowany bedzie przez płyn ktory niebedzie mogl swobodnie przepływac?

pozdrawiam iwan


iwan

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » sob sty 26, 2008 11:40

A sprawdzales plyn ? Moze wcale go nie masz.

Najlepiej sciagnij na dole waz od pompy albo i nawet oba. Nie zapalaj silnika, krec kierownica do konca w lewo i wprawo , niech to wszsytko wyleci.
Założ weże i dolej plynu, krec w lewo i prawo (silnik zgaszony). Jak juz poziom w zbiorniczku sie zwiekszy zapal silnik , momentalnie wskoczy na dol poziom dolej jeszcze i pokrec kierą troche.

Sprawdz czy na dole nie ma zadnych wycieków (to bedziesz widzial jak na dniach moze ubywac plyn)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 26, 2008 11:45

to raczej bedzie wina przekładni, być może poluzować trzeba śróbe regulacyjną, powinna byc od spodu na przekładni tam gdzie kolumna kieriownicy dio niej dochodzi, a może jest źle zregenerowana przekładnia i wtedy powinno sie to z czasem poprawić, albo trzbea robic na nowo lub zmnienić całą z uzywek.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

iwan_a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sty 26, 2008 10:58
Lokalizacja: Kraków

sprawdzilem:

Post autor: iwan_a » sob sty 26, 2008 11:51

płyn jest w zbiorniczku wycieków niema wiec chyba niema powodu zeby go zmieniac?

czy płyn wspomagania "uwieziony" w przekładni zatkanym/zgietym przewodem bedzie powodował opor w skrecie? wtedy odpiecie przewodow i wylanei płynu pokaze czy to przekladnia tak ciezko chodzi?

pozdrawiam


iwan

ralfi33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 12, 2007 08:55
Lokalizacja: SILESIA

Post autor: ralfi33 » sob sty 26, 2008 23:16

oglądałeś filtr pompy wspomagania lubi się zapchać zwłaszcza jeżeli jest nalany inny płyn niż zielony febi blistein miałem czerwonego atf a wylałem pomogło vw chodzi na nim najlepiej



kley

Post autor: kley » ndz sty 27, 2008 22:44

Kolego "ralfi33" napisz bliżej gdzie znajduje się filtr tego płynu... Nie widziałem go nigdy... Jak go wyczyścić?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 421 gości