Strona 1 z 2

Problem z akumulatorem

: sob sty 26, 2008 10:29
autor: Gr@rM!
Jak to mozliwe ze 4-ro miesieczny akumulator rozladowal sie ?? Auto uzytkuje na codzien robie nim ok 50 km, od poniedz stal niejezdzony, wczoraj go odpalam a tu taka niespodzianka. Akumulator centra plus 50 Ah

: sob sty 26, 2008 10:51
autor: Gr@rM!
a jak sprawdzic gdzie?

: sob sty 26, 2008 12:03
autor: Szosownik
Gr@rM! pisze:a jak sprawdzic gdzie?
miernikiem sprawdź pobór prądu na akumulatorze
przeczytaj mój problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1577406

: sob sty 26, 2008 12:30
autor: kotem
1. Sprawdź pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach powinien być rzędu kilkudziesięciu [mA]. Jak jest w setkach, to oznacza, że coś siorbie Ci prąd a jak w amperach to masz gdzieś zwarcie.
2. Sprawdź napięcie ładowania i stan szczotek na alternatorze. Bardzo dobre napięcie to 14,3[V] ale rzadko osiągane dobre jest w granicach 14,1[V] a jak spada poniżej 14 to IMHO nie jest już najlepiej.

: sob sty 26, 2008 12:46
autor: aluk94
niekiedy takie problemy wystepuja jak pasek altka jest za slabo napiety lub jest lekko nadpalony mialem podobny problem wymienilem pasek dobrze go napielam i jest juz wszystko ok niewspomne tez ze przed tym rozbebeszylem niepotrzebnie cala instalacje elektryczna :grin:
pozdrawiam

: ndz sty 27, 2008 17:53
autor: Gr@rM!
dzieki za pomoc, a wiec tak sprawdzilem pobor pradu na wylaczonym alarmie i wyszlo mi 0.07 natomiast z wlaczonym 0.1 A czyli wszystko jest w porzadku. Napiecie ladowania 14.1 V czyli tez norma. Wszystko wskazuje na wadliwy akumulator

: ndz sty 27, 2008 18:42
autor: kotem
Przy poborze 100mA powinien trzymać ok 20dni. Jak trzyma tak krótko trzeba by było go sprawdzić. Ja w golfie mam taką przykrą przypadłość, że gdzieś mi radio zabiera kopę prądu więc nie słucham bo nie mam kiedy zrobić. Rachunek jest prosty.
50Ah
to 50 000mAh jeśli pobór w Twoim samochodzie na włączonym alarmie to 100mA to nie trudno wyliczyć, że powinien wytrzymać przy takim obciążeniu 500h, czyli prawie 21dni. Jeśli chodzi o klimat jaki mamy teram, to uważam że nie jest to zbyt wygórowane. Ja w golfie mam 20mA ale jedyne co mam to zegarek i centralny na pilota, reszta to już pierdołki. 10mA to przy takich konstrukcjach trzeba liczyć na straty w plątaninie kabelków.

[ Dodano: Nie Sty 27, 2008 17:44 ]
niemniej jednak 100mA to dużo i można się już obawiać, choć bardziej martwił bym się tymi 70mA samochodu niż 30mA alarmu bo alarm swoje musi wypić!! 70mA to nie tragedia, ale znak, że trzeba się już zacząć przyglądać problemowi

: ndz sty 27, 2008 22:43
autor: Gr@rM!
hmm a moze MFA tyle bierze pradu?? Czyli jednak cos jest nie tak, koledzy pisali ze jesli pobor jest rzedu kilkudziesieciu mA to jest OK i tylko dlatego tak wywnioskowalem. Jutro sie pobawie tymi bezpiecznikami i zobaczymy :)

: ndz sty 27, 2008 23:18
autor: kotem
kilkadziesiąt tak ale u Ciebie wali już w 100 a to nie jest Bóg wie jak nowoczesny samochód, żeby tyle siorbał. Jak jeździsz codziennie to nie jest problem ale jak samochód stoi tydzień to jest nie najciekawiej przy tak małej bateryjce

: czw sty 31, 2008 15:45
autor: Gr@rM!
juz wiem co tak ciagnie prad ... radio, wypialem bezpiecznik od radia i przeplyw spadl do 0.00 A czyli jest poniezej 10mA a po zalaczeniu alarmu pokazywal 0.03 A. Teraz pytanie dlaczego ?? Skoro radio jest calkowicie wylaczone

: czw sty 31, 2008 22:57
autor: kotem
A masz wzmacniacz??

: pt lut 01, 2008 02:25
autor: Gr@rM!
mam, ale sprawdzalem rowniez po odpieciu wzmaka i tez pokazuje 0.07 A