Strona 1 z 2

xenon

: czw sty 24, 2008 00:45
autor: turbina
witam mam pytanie mam swiatla angel ays w mk3 i chce zamontowac w nich xenony, moze ktos z was zakladal w tych lampach xenony i mi napisze jaki jest efekt i jakie najlepiej kupic aha lapma ma plastikowe szkolo czy ono nie stopi sie pod wplywem temperatury xenona?? POZDRAWIAM:)

: czw sty 24, 2008 10:09
autor: Marioo
Bylo to milnio razy ksenon jest walkowany na okraglo w szukajke wpisz ksenon i zobacz co ci wyskoczy tu masz coanajmniej 10 tematow o ksenonie http://forum.vwgolf.pl/search.php?mode=results
ksenon nie podnosi temperatury wiec o to nie musisz sie martwic.
nie napisales jeszcze jakie masz lampy bo z ringami robi przynajmnije kilkanascie firm, chinskich i nie tylko a jakosc lampy ma duze znaczenie. Po trzecie jak juz chcesz ksenon to kup sobie zestaw od jakiegos samochodu z przetwornicami i palnikami (np. audi) i takie cos napewno bedzie mialo lepsza jakosc niz tanie chinskie elementy. pozdrawiam i uzywaj szukajki

: czw sty 24, 2008 11:04
autor: MarcoVW
Zapewnie masz lampy SONAR bo napisales plastikowe szkło . W dokumentacji do tych lamp jest napisane " Do not use bulb...." czyli do xenonów nie.

Osobiscie nie mam takich lamp , widzialem ze jezdza na xenonie, ale tez widzialem jak sie stopily od xenonów.

: czw sty 24, 2008 22:21
autor: marek2907
le tez widzialem jak sie stopily od xenonów.
tylko niby jak
skoro ksenon wydziela mniej ciepła niz żarówka halogenowa :?:

: czw sty 24, 2008 22:36
autor: bastek016
dokladnie kolega wali sciemy :green_fuck: :) swiatło emitowane przez xenon ma mniejsza temperature :) bo sam ksenon posiada mniejsze napięcie :) więc nie może się stopić nie ma takiej możliwości :) ja mam lampy sonar na xenonie i malina :) więc :) zkładaj :bigok:

: czw sty 24, 2008 23:47
autor: Marioo
bastek016 pisze:ja mam lampy sonar na xenonie i malina
mam prosbe moglbys mi napisac jak ci sie sprawuje ksenon na tych lampach i jaki masz zestaw. Jezeli masz mozliwosc zrobic zdjecia jak wyglada rozklad swiatlo/cien. mysle o takich lampkach i zalozeniem do nich ksenonu. pozdrawiam

: pt sty 25, 2008 01:34
autor: marek2907
bastek016 pisze:bo sam ksenon posiada mniejsze napięcie
błąd
ksenon jest zasilany napięciem dużo wyższym niz zwykła żarówka
natomiast sama lampa wyładowcza emituje dużo mniej ciepła niż włókno wolframowe znajdujące sie w zwykłej żarówce

: pt sty 25, 2008 09:29
autor: Marioo
marek2907 pisze:ksenon jest zasilany napięciem dużo wyższym niz zwykła żarówka
Z tego co sie orientuje to ksenon aby sie zapalic potrzebuje wiecej pradu a do pracy ciaglem juz potrzebuje znacznie mniej, dlatego stosuje sie przetwornice ktora ulatwai start lampy.

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 08:40 ]
cytat z wikipedii
Lampa Ksenonowa
"Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej- lampa w której jako gaz zapłonowy został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast tego zastosowany był argon jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych uruchamianie lampy trwałoby kilka minut. Lampy te *#cenzura#* większa skuteczność świetlna w porównaniu z tradycyjnymi lampami halogenowymi. Podczas gdy lampa halogenowa wytwarza 2000lm pobierając 65W lampa ksenonowa wytwarza 3000lm pobierając 42W i znacznie mniej się nagrzewa. Lampy te *#cenzura#* duża żywotność, porównywalna do żywotności samochodu, tak więc przy normalnej eksploatacji nie trzeba ich wymieniać. Lampy takie wymagają specjalnego układu zapłonowego wytwarzającego wysokie napięcie niezbędne do ich uruchomienia."

: pt sty 25, 2008 11:43
autor: valerio
Marioo pisze:Z tego co sie orientuje to ksenon aby sie zapalic potrzebuje wiecej pradu a do pracy ciaglem juz potrzebuje znacznie mniej, dlatego stosuje sie przetwornice ktora ulatwai start lampy.
oj kolego, trochę wiedzy masz ale skierowaną w inną i złą stronę, lampa ksenonowa zasilana jest wysokim napięciem rzędu kV i potrzebuje mniej prądu, pomyśl jakie musiały by być przetwornice wysokiego napięcia żeby wytrzymały większy pobór prądu niż np. zwykła H4

: pt sty 25, 2008 20:24
autor: marek2907
panowie nie mylmy pojęć
prąd (podawany w A amperach)
napięcie ( podawane w V woltach )
zasilanie zwykłej żarówki = ok 13V
zasilanie ksenonu (podczas rozruchu około 15tysięcy woltów) podczas pracy ciągłej 85V dlatego potrzebne są przetwornice
natomiast prądu (A) ksenony zużywają o 1/3 mniej niż żarówka halogenowa

: sob sty 26, 2008 16:28
autor: turbina
dziekuje kolega z forum za wypowiedzi teraz zostaje mi znalesc jakis komplet w rozsadnej cenie :) co do temperatury to tez mi sie tak wydawalo ale wolalem sie upewnic :) jeszcze raz dziekuje :) // aha a te komplety z allegro to tylko sie zaklada nic nie przerabia no oprucz podlacznia przetwornicy ??

: sob sty 26, 2008 16:39
autor: bastek016
Obrazek
tak wyglada :) xenon w lampach sonar :)

: sob sty 26, 2008 16:45
autor: zoso8894
a co z przeglądami i kontrolą na drodze ? co mogą zrobić ?

: sob sty 26, 2008 17:33
autor: marek2907
teoretycznie diagnosta nie podbije przegladu
a policja zatrzyma ci dowód rejestracyjny - teoretycznie
a w praktyce sami wiecie :wink: