Strona 1 z 1

[mk2] sprzęgło-hałas na luzie

: śr maja 18, 2005 21:57
autor: king66
witam...
mam problem z golfem II TD
po naprawie po dzwonie pojawily mi sie stuki (halas) chyba w sprzegle...
sprawa wyglada tak...
w trakcie dzwonu silnik pozostal na poduszkach nie wypadl z mocowan po dzwonie biegi wchodzily OK
niestety trzeba bylo wykrecic skrzynie biegow aby zrobic zawieche z lewej strony... po przykreceniu skrzynki... zaczely sie problemy :(
gdy mam wlaczony silnik na luzie nie wysprzeglony slysze ewidentne stuki... w momencie kiedy wcisne sprzeglo jest OK
najgorsze ze w trakcie jazdy na luzie tez slychac i czasem w trakcie jazdy przy skrecaniu lekkim takim w obrebie 2 pasow tez to slychac a jak odbije w lewo to cichnie...

co to moze byc???

podobny problem mam w POLO 1.4D 93'
moj znajomy mechanior jest bezradny zostalo mi tylko to forum

czekam na wszelkie rady i sugestie

pozdrawiam :helm:

: śr maja 18, 2005 22:07
autor: lolo_golf
A to nie czasem łożysko na skrzyni sie rozleciało? :chytry:

: czw maja 19, 2005 09:53
autor: bandit
z tego co opisujesz masz identyczne objawy jak ja, stuki-chrobotanie na luzie... pytałem wielu osób i ile pytań tyle opinii:) pojeżdziłem tak troche i ostatnio kupiłem kompletne sprzęgło sachsa i teraz leży czeka na założenie... mam nadzieję że to zniknie....
pozdrawiam

: czw maja 19, 2005 11:10
autor: Overmo
Witam. Moim zdaniem masz do wymiany docis sprzęgła, u mnie jest podobnie i tak mi właśnie mechanik powiedział. Pozdrawiam

: czw maja 19, 2005 12:54
autor: hyper74
Jeżeli na luzie słychać chałas takie terkotanie chrobotanie czy stuki .... a po wciśnięciu sprzęgła nastaje cisza to łożysko oporowe w skrzyni biegów .... propozycja jak już wymieniać to cały komplet ... łożysko... sprzęgło...i docisk ... jedna robota a tyle z głowy...

: czw maja 19, 2005 13:10
autor: TAZ
Jak jest to skrzynia pięciobiegowa to pamiętajmy, że łożysko jest z tyłu skrzyni i cały czas pracuje w oleju. Może być coś z dociskiem i tą tarczą, która wciska sprężyny.

: czw maja 19, 2005 15:49
autor: king66
no jest wlasnie skrzynia V
wolalbym zostac przy lozysku...
bo komplet sachs'a pewnie troche kosztuje...

: czw maja 19, 2005 17:28
autor: modny
hyper74 pisze:Jeżeli na luzie słychać chałas takie terkotanie chrobotanie czy stuki .... a po wciśnięciu sprzęgła nastaje cisza to łożysko oporowe w skrzyni biegów .... propozycja jak już wymieniać to cały komplet ... łożysko... sprzęgło...i docisk ... jedna robota a tyle z głowy...
Chyba kolega cos pomylil. Jesli po wcisnieciu sprzegla halas ustaje to znaczy ze cos albo z dociskiem albo lozyska w skrzyni(sprawdz poziom oleju). Przeciaz na luzie lozysko oporowe nie jest wykorzystywane i nie bedzie halasowac po wcisnieciu sprzegla skrzynia przestaje pracowac a zaczyna lozysko oporowe.

: czw maja 19, 2005 18:55
autor: Ryś Stepowy
Dokładnie tak jak napisał modny, łożysko wyciskowe (oporowe) pracuje wyłącznie podczas wciskania sprzęgła więc ono odpada, pozatym nie znajduje się w skrzyni biegów tylko przed nią. Zostaje więc coś w skrzyni albo docisk. Stawiałbym na docisk.

: czw maja 19, 2005 19:22
autor: piott
hyper74 pisze:Jeżeli na luzie słychać chałas takie terkotanie chrobotanie czy stuki .... a po wciśnięciu sprzęgła nastaje cisza to łożysko oporowe w skrzyni biegów .... propozycja jak już wymieniać to cały komplet ... łożysko... sprzęgło...i docisk ... jedna robota a tyle z głowy...
co ty za bzdury wygadujesz!!! jezeli lozysko oporowe jest zepsute to wlasnie po wcisnieciu sprzegla je slychac. po drugie ono kosztuje moze z 20 zł. i nie trzeba skrzyni nawet wyciagac a ty kazesz mu cale sprzeglo wymieniac "NA WSZELKI WYPADEK" !!!!???? gadasz jak ci mechanicy, ktorzy sie na robocie nie znaja tylko naciagaja ludzi na koszta i zawsze cos psuja. Na drugi raz jak nie masz pojecia o czym mowisz to nie udzielaj takich rad, ktorymi mozesz tylko komus problemu narobic.

: czw maja 19, 2005 19:22
autor: piott
hyper74 pisze:Jeżeli na luzie słychać chałas takie terkotanie chrobotanie czy stuki .... a po wciśnięciu sprzęgła nastaje cisza to łożysko oporowe w skrzyni biegów .... propozycja jak już wymieniać to cały komplet ... łożysko... sprzęgło...i docisk ... jedna robota a tyle z głowy...
co ty za bzdury wygadujesz!!! jezeli lozysko oporowe jest zepsute to wlasnie po wcisnieciu sprzegla je slychac. po drugie ono kosztuje moze z 20 zł. i nie trzeba skrzyni nawet wyciagac a ty kazesz mu cale sprzeglo wymieniac "NA WSZELKI WYPADEK" !!!!???? gadasz jak ci mechanicy, ktorzy sie na robocie nie znaja tylko naciagaja ludzi na koszta i zawsze cos psuja. Na drugi raz jak nie masz pojecia o czym mowisz to nie udzielaj takich rad, ktorymi mozesz tylko komus problemu narobic.

: pt maja 20, 2005 19:57
autor: hyper74
piott pisze:
hyper74 pisze:Jeżeli na luzie słychać chałas takie terkotanie chrobotanie czy stuki .... a po wciśnięciu sprzęgła nastaje cisza to łożysko oporowe w skrzyni biegów .... propozycja jak już wymieniać to cały komplet ... łożysko... sprzęgło...i docisk ... jedna robota a tyle z głowy...
co ty za bzdury wygadujesz!!! jezeli lozysko oporowe jest zepsute to wlasnie po wcisnieciu sprzegla je slychac. po drugie ono kosztuje moze z 20 zł. i nie trzeba skrzyni nawet wyciagac a ty kazesz mu cale sprzeglo wymieniac "NA WSZELKI WYPADEK" !!!!???? gadasz jak ci mechanicy, ktorzy sie na robocie nie znaja tylko naciagaja ludzi na koszta i zawsze cos psuja. Na drugi raz jak nie masz pojecia o czym mowisz to nie udzielaj takich rad, ktorymi mozesz tylko komus problemu narobic.
SORY ale tak mi właśnie mechaniki powiedzieli i zaraz chcieli mi auto rozbierać.... jeszcze raz sory a mechaniorów do piachu jutro z kolesiami wywieziemy.... tylko gdzie bo las łagiewnicki już pełen... macie jakieś propozycje...

: sob maja 21, 2005 22:55
autor: Adrian1980
tez tak mialem i to grzechotaly sprezyny w tarczy sprzeglowej...
wymienilem tylko tarcze i wszystko jest ok