coś halasuje po wymianie rozrzadu - można zamknąć!! dzieki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

coś halasuje po wymianie rozrzadu - można zamknąć!! dzieki

Post autor: kawowy19 » śr sty 23, 2008 21:18

Witam!
opisze krótko problem
mam silnik 1.6 EZ czyli nakzwyklejszy 8zaworowy motor
wymienilem rorzad -pasek oraz napinacz
przy okazji wymienilem popychacze bo stukaly
po wymianie, silnik odpalony zostal i wszytsko bylo si
popychacze sie napelnily olejem i cichutko
po jakiejś chwili przy obrotach ok 1100 pojawilo sie dziwne rzępolenie
jest ono słyszalne wlasnie w tej granicy obrotów i dochodzi jakby od napinacza
wiec wyminiłem napinacz na nowy firmy SKF czyli jeden z najlepszych jak nie najlepszy dostepny zamiennik-poprzedni był Febi
Niestety to nic nie pomogło i nie wiem co to może byc...
czy ktos ma jakis pomysł??
Pasek jest dobrze naciągniety itd a kompletnie nie wiem co to moze byc
nie jest to niewiadomo jak straszny halas ale mnie denerwuje a poza tym chciałbym aby bylo wszystko jak należy
czekam na Waszą pomoc! :food:

Z góry dziekuje i pozdrawiam!! :okej:
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 22:39 przez kawowy19, łącznie zmieniany 4 razy.



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » śr sty 23, 2008 22:57

Jeżeli jest to słyszalne w pewnym przedziale obrotów, to może sam pasek wydaje takie dźwięki. Wytrzymaj jakieś 700 Km powinien się uspokoić. Jeżeli nie to sprawdzisz wtedy jak pracuje przy zdjętej osłonie, czy nie wpada w wibracje i ew. wyregulujesz naciąg.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw sty 24, 2008 00:55

Jozef, chodzi o to ze ja juz tyle przejechalem a nawet wiecej bo ten rozrzad wymienialem w tamtym roku jakos pażdziernik/listopad
aczkowleik wlasnie mialem nadzieje ze sie uciszy to ale niestety nie.
dzwiek ten przypomina takie metaliczne popiskiwanie jakby wlasnie łóżysko w napinaczu rozsypane było
ale teraz po wymianie na kolejny napinacz wiem ze to nie jego wina
nie wiem co dalej z tym zrobic
pozostanie mi sciagnac osłony zalozyc nowy pasek i jeszcze raz sprawdzic czy cos gdzies nie obciera albo co....
sam nie wiem... :(



Ryba150
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:08
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Ryba150 » czw sty 24, 2008 01:14

A to się dzieje na ciepłym silniku czy na zimnym też? Pytam bo niektóre paski jak się zagrzeją to się trochę kurczą i pomimo że pasek jest dobrze naciągnięty to na nagrzanym silniku zaczyna rzęzić.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw sty 24, 2008 19:31

bez róznicy czy cieply silnik czy zimny
tak samo halasuje ale tylko w tym przedziele obrotow
ok 1200
nie wiem kompletnie o co chodzi
dzis moze jeszcze zdąże to troche popuszcze napinacz bo moze jest za mocno
ale nie wiem czy to to.....



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » czw sty 24, 2008 23:59

Miałem podobnie tylko, że przed wymiana rozrządu coś rzęziło, po wymianie też. Nowa rolka, wymieniłem pompę wspomagania bo trochę ciekła i nadal rzęziło. Została pompa wodna, wycieków nie było, jednak zdecydowałem się wymienić. I to wreszcie było to! Hałas od tej pompy trwał jakieś 2,5 - 3 tys. km. Pod koniec to już prawie w całym zakresie obrotów brzęczała. Tyle że u mnie pompa jest napędzana paskiem rozrządu. Jeśli masz inaczej to zdejmij inne paski i pozostaw rozrząd tylko i posłuchaj wtedy czy też będzie hałasować..



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sty 25, 2008 10:31

kawowy19, Za mocno napieliscie pasek rozrzadu. Napnijcie pasek napinaczem tak jak książka każe (a nie na czuja czy na jakies tam ugiecie ktore dobre bylo do testow w polonezie czy duzym fiacie). Za mocne napiecie spowoduje, ze napinacz padnie wam lada moment. Mozecie sporo szkody narobic.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt sty 25, 2008 19:39

ja mam pompa na pasku klinowym takze to nie to halasuje bo mialem paski sciagniete i od pompy wody i od wspomagania
takze wina musibyc gdzie indziej
dzis jeszcze sciagne pokrywki i popuszcze napinacz i zobaczymy
pozdrawiam!!

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 21:38 ]
daziekuje wszaytskim za pomoc faktycznie to był za mocno naciągniety napinacz
leciutko doslownie go popuściłem i gra muzyka;)
jeszcze raz wielkie dzieki pozdrawiam!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 471 gości