Strona 1 z 1

Ustawienie rozrządu bez sciągania dolnych kół pasowych???

: śr sty 23, 2008 14:17
autor: Jessy
Tak jak w temacie, wymieniałem uszczelke pod głowica i czysciłem miske olejowa i niechcący obrucił sie wał korbowy :panna: Wiec jak ustawic rozrząd bez demontazu dolnych kół pasowych i koła posredniczącego?? W ksiąszkach jest napisane ale na zdemontowanych kołach. Silnik 1.6PN

: śr sty 23, 2008 14:26
autor: guti
Jessy, masz zdjeta głowice ? wrzuc bieg i popchnij auto, na dole w obudowie skrzyni masz dziure, tam masz znak do ustawienia rozrzadu
walek posredni to tez pikuś, zdejmujesz kopułke i krecisz az Ci sie palec ustawi na pierwszy cylinder.

: śr sty 23, 2008 14:30
autor: Jessy
Głowice mam zdjetą, W tym kole na skrzyni ma sie pokazac wcięcie?? Bedzie mały problem bo przy wymianie rozrządu mechanik stwierdził ze niemoże ustawic rozrządu gdyż znak na kole jest niewidoczny przez rdze na nim. i Teraz niewiem jak ustawic? tłok w górnym położeniu?

: śr sty 23, 2008 14:32
autor: guti
Jessy pisze:Teraz niewiem jak ustawic? tłok w górnym położeniu?
tak , pirwszy tłok w maksymalnym górnym połozeniu.

: śr sty 23, 2008 17:48
autor: Paweł Marek
nie na zdjętych kołach. Koło pasowe wału trzeba zdjąć po to żeby zdjąć osłone rozrządu a potem załozyć nazad żeby zgrać znak na nim ze znakiem na wałku pośrednim. Bez wprawy nie kombinuj inaczej

: śr sty 23, 2008 22:02
autor: Jessy
Byłem u mechanika na osiedlu (Szik) powiedz ze niechce widziec rozebranego auta :owca: zebym złożył głowice itd, i dopiero wtedy przyjechał do niego na ustawienie rozrządu i zapłonu, za 120pln Gościa troszke poj**** :mlotek: Ostatnio jak było składane to na sróbe był nakładany preparat do gwintów i pneumatycznie skrecane, wiec grzechotką nic nie zdziałam, trzeba bedzie pokombinowac :hmm:

: śr sty 23, 2008 22:53
autor: Jozef
Nie panikuj, klej na śrubach nie jest taki straszny. Mocny imbus (może być na grzechotkę) i muszą śruby puścić. Jeżeli były już odkręcane kiedyś, to dobrze byłoby kupić nowe, żeby się te stare nie urwały przy dokręcaniu. Ustawisz sobie wg znaków i za te 120 zł co meches żąda, będziesz miał porządne klucze na przyszłość.

: śr sty 23, 2008 23:01
autor: Jessy
Imbusy to mały pikuś 4szt :bajer: Gorzej z tą sróbą od wału bodajrze wielorowkowa sróba a nie zwykła 6kontna.

: śr sty 23, 2008 23:11
autor: guti
dobrze jest obudzic srubki , młotek 2 Kg "ulubieniec" i puknac pare razy, pozniej dobrze oczyscic dziure zeby jebus wszedl dobrze, i probowac za jednym strzalem ze zrywa odkrecic, gorzej jak obrobisz srubke , to wtedy wbijac torxa wiekszego lekko i modlic sie zeby pusciło.

: śr sty 23, 2008 23:39
autor: Jessy
Tak jak pisałem imbusy to pestka, gorzej ze sróba która wchodzi w wał. Jutro pokombinuje coś. Aloe dzienki za info. A jak narazie to nadal czekam na głowice [-o<

: czw sty 24, 2008 00:22
autor: Jozef
Eeeee... co ty z tą śrubą co wchodzi w wał? Tego nie ruszaj !!!!!! Do wymiany, czy sprawdzenia rozrządu tej śruby się nie odkręca. Pierwszy raz to robisz czy jak? Ta śruba nie trzyma kół pasowych, tylko koło zębate a ono do wymiany rozrządu pozostaje na wale nie ruszane, tylko koła pasowe trzeba zdjąć, bo inaczej osłona rozrządu nie zejdzie. I jeszcze o znaku na kole pasowym, bo piszesz że zardzewiał czy coś. To problem jest pilnikiem pogłębić tą ryskę? Zaznacz porządnie i spokój na lata.