Strona 1 z 1

Wysokie ładowanie alternatora

: śr sty 23, 2008 11:42
autor: virilitas
Witam klubowiczów! Mam pytanie gdyż wymieniłem regulator napięcia w alternatorze Valeo i ładowanie wskoczyło na 18 V ! Nie wiem w czym problem, o mały włos wysadziłbym akumulator! Gdzie szukać przyczyn? Pozdrawiam

: śr sty 23, 2008 11:55
autor: bongo
virilitas pisze:Gdzie szukać przyczyn?
W regulatorze :chytry:

: śr sty 23, 2008 12:00
autor: virilitas
Mam coś pecha, całkiem możliwe że kupiłem uszkodzony regulator napięcia! Muszę to sprawdzić! :rotfl: Już raz tak miałem z żarówkami do świateł mijania! 3 godziny grzebałem w elektryce aż okazało się że wolfram w żarówkach latał luźno, więc podjechałem do sklepu i wymienili na nowe! :grin:

: śr sty 23, 2008 13:53
autor: Sly108
Regulator. W tym tkwi problem.

: śr sty 23, 2008 14:26
autor: piori
virilitas pisze:ładowanie wskoczyło na 18 V
Ja ostatnio też zmieniałem regulator z oryginalnego BOSCH na jakiś "noname" za 20zł bo skończyły się szczotki. Wcześniej ładowanie miałem idealnie 14,4V, teraz dochodzi do 15V i na niskich obrotach napięcie jest największe, a z ich wzrostem opada ale minimalnie więc to nie przeszkadza. Ale 18V to już spory rozrzut i można popalić coś cenniejszego niż tylko żarówki, np radyjko itd.

: śr sty 23, 2008 15:03
autor: aluk94
wybaczcie ze sie wcinam w temat ale mam odwrotny problem moj 3 aletrnator nowe regulatory diody sprawne a ladowanie 13,6v i z czasem jak auto chodzi ladowanie stopniowo zanika 13,12,11,10v az wkoncu akumulator jest doszczetnie rozladowany
Moze ktos juz przerabial cos takiego???? jeszcze raz przepraszam i z gory dziekuje za pomoc...............

: śr sty 23, 2008 15:07
autor: sawik160284
z tego co ja wiem to mamy rozne regulatory na rozne napiecia.moze masz zly regulatro

: śr sty 23, 2008 17:45
autor: Paweł Marek
aluk94, może się ślizgać pasek, może być złe zmasowanie altka do mocowania przy silniku, zmierzysz to omomierzem. Jeśli to wszystko wykluczysz to coś w altku nie tak. Do pomiaru opór uzwojeń i do obejrzenia ślizgi szczotek na wirniku

: pt mar 05, 2010 16:25
autor: daniel l
witam.ja mam ladowanie na wolnych obrotach 14.9v i mrugaja swiatla.nie wiem co jest.

: sob mar 06, 2010 00:14
autor: Zico63b
Jak wyżej.

: ndz mar 07, 2010 20:22
autor: Zico63b
Dwa dni to 48 godzin, przy założeniu poboru na poziomie 0,4A po 48 godzinach wyniesie ok 20Ah. Pytanie jest czy akumulator zniesie taki uszczerbek, czyli czy jest w dobrym stanie. Nowy aku o pojemności ok. 84Ah powinien spokojnie zakręcić. jednak np. 61Ah i w dodatku kilkuletni może mieć kłopoty - i to jedna sprawa.
Druga - to sam ten pobór, oczywiście za duży. Na forum wielokrotnie podawano metodę wykrycia poboru: odłączać po jednym różne podejrzane urządzenia, aż do zmniejszenia poboru. Powinien wynosić ok. 0,022A.
I trzecia sprawa, napięcie. Jeśli miernik jest sprawny, to jest to za duże napięcie, lecz podejrzewam że jest nieco rozkalibrowany i raczej jest jakiś klopot z ładowaniem. Sprawdziłbym jeszcze innym miernikiem, w miarę możliwości.
Ostatnia sprawa - dobrze jest wyczyścić wszystkie połączenia, czasem tylko to wystarczy!

: pn mar 08, 2010 01:12
autor: grandi
Były dwa rodzaje regulatorów 14 i 14,5 pewnie dali Ci w sklepie 14,5