Strona 1 z 1

Cos stuka w silniku + czerwona kontrolka

: wt sty 22, 2008 22:24
autor: Brzechu
Od jakiegos tygodnia cos mi dziwnie stuka w silniku, glos jak by klekoczącego diesla, ale ja mam benzyne, no i czasami jak wejde w ostrzejszy zakret to na chwile sie zapali czerwona kontrolka bodajrze od oleju. Olej juz kupilem i bede wymieniał teraz, a co tam moze stukac?

: wt sty 22, 2008 22:25
autor: prezesik25
Brzechu pisze:a co tam moze stukac?
popychacze zaworów - mało oleju w silniku - obyś tylko nie zatarł... - dolej czym prędzej lub wymień

: wt sty 22, 2008 22:30
autor: Brzechu
Nie zawsze stuka, jak ma humor. Olej jutro wymienie, ale teraz zastanawiam sie czy moge jutro do pracy pojechac ( 5km ) zeby sie nie zatarły czasem tak jak mowisz...

: wt sty 22, 2008 23:49
autor: guti
Brzechu, a sprawdzales wogole stan oleju ? bo to moze byc tez objaw walnietego czujnika cisnienia oleju , ktory zle reaguje na przelewajacy sie olej i podnosi alarm, sprawdz na zimnym silniki stan oleju , ewentualnie po 15-20 min od jazdy , jezei stan ejst ok to nalezaloby sie zainteresowac czujnikiem Cykanie w naszych silnikach to normalne w miare w tym wieku, sprawe robia popychacze, ale to w przypadku jak stan oleju masz ok, bo jezeli nie to rzeczywiscie maja niedobór i napier.... na sucho

: śr sty 23, 2008 04:04
autor: bodzio_j
Brzechu pisze:Od jakiegos tygodnia cos mi dziwnie stuka w silniku, glos jak by klekoczącego diesla, ale ja mam benzyne, no i czasami jak wejde w ostrzejszy zakret to na chwile sie zapali czerwona kontrolka bodajrze od oleju.
To jest w zasadzie typowy objaw bardzo niskiego stanu oleju. To stukanie to niekoniecznie popychacze, mogą być panewki. Sprawdź KONIECZNIE stan oleju.

: śr sty 23, 2008 10:16
autor: daniel2505
bodzio_j pisze:mogą być panewki. Sprawdź KONIECZNIE stan oleju.
No nie chcę być złym prorokiem ale identyczne objawy miałem w "kredensie" 125p na krótko przed walnięciemk panewki. Kontrolka zapalała się zwłaszcza na wolnych obrotach. Dodatkowo zauważyłem wtedy że trzeba było bardzo mocno wciskać hamulec, tak jakby nie było wspomagania. Mechanik powiedział że to przez małe podciśnienie spowodowane walnięta panewą. Musiał mieć rację bo po wymianie panewki hamulce wróciły do normy. Leć czym prędzej do mechanika niech postawi diagnoze bo gdy panewka poleci w czasie jazdy to można sobie kłopotu narobić. U mnie do wymiany był korbowód niestety

: śr sty 23, 2008 18:17
autor: Brzechu
Wymienilem olej, bylo go malo.
Narazie nie stuka.

Ja tez mam slaby i twardy hamulec..... :grrr: