Strona 1 z 1
Ciśnienie w cylindrach.
: wt sty 22, 2008 20:06
autor: borys1966
Wiem że temat był już wałkowany bo sam sprawdzałem . Ale wszędzie pisze że do sprawdzania ciśnienia trzeba wykręcać świece. Ja byłem u kolegi ale sprawdzał mi na zakręconych świecach tzn. wykręcał tylko tą na którym cylindrze sprawdzał. Oczywiście gaz do dechy.
1 cylinder - 13
2 cylinder - 12,5
3 cylinder - 12
4 cylinder - 13
Moje pytanie to czy takie sprawdzanie może dawać fałszywy pomiar i jak bardzo? Dodam jeszcze że zapomniał zdjąć kapturek z jednej świecy i autko mimo wszystko odpaliło na jednym cylindrze.
: wt sty 22, 2008 20:14
autor: miś fazi
jak masz takie wartości to jest ok , ale jednak ciśnienie sprawdza sie na wykręconych świecach , opory obracania silnikiem są wiele mniejsze i pomiary są bardziej dokładne
: wt sty 22, 2008 20:19
autor: borys1966
a czy taki pomiar dowodzi że pierścionki są OK ? Pytam bo bierze mi troszkę oleju ok.0.35l na 500 km. Kumpel powiedział że do wymiany tylko uszczelniacze natomiast parę punktów mechanicznych stwierdzało bez badania ciśnienia że to już tylko remont silnika .
: wt sty 22, 2008 21:59
autor: Jacenty85
ciśnienie masz jak w prawie nowym aucie. poszukaj lepiej czy nie wycieka Ci olej przez siemering wałka lub gdzieś pod spodem
: wt sty 22, 2008 22:06
autor: Paweł Marek
znajdź mechanika co zmieni uszczelniacze bez ścigania głowicy, po prostu tego zażądaj nie dawaj się na razie naciągać na żadne remonty. Nie kosztuje to za wiele a jest duże prawdopodobieństwo że wyleczy twój silnik.
: śr sty 23, 2008 00:10
autor: marek2907
Paweł Marek, jak zwykle dobrze radzi
bo sprężanie masz ksiązkowe
: śr sty 23, 2008 21:59
autor: borys1966
OK dzięki wszystkim za potwierdzenie a uszczelniacze wymienię sam oczywiście sposób na sznurek do cylindra . Musze tylko dorobić przyrząd do sprężyn zaworowych rysunek był na forum.
: pt sty 25, 2008 11:56
autor: Lipek81
A ja ostatnio czytałem, że jest jeszcze sposób na pomiar sprężania bez odkręcania jakiejkolwiek świecy - poprzez badanie prądu pobieranego przez rozrusznik. Szczegółów jednak nie znam.
: pt sty 25, 2008 15:15
autor: krzysiek82
Tak ale w tym przypadku nie zweryfikujesz praktycznie nic bo niby jak dowiedzieć się na którym cylindrze ciśnienie odbiega od normy? Robisz próbę olejową oraz pomiar ciśnienia. Diagnosta w ten sposób określi z dłużą dokładnością czy pierścienie czy raczej uszczelniacze zaworów są do wymiany.
: pt sty 25, 2008 16:47
autor: Lipek81
To jest jakiś elektroniczny tester - więc nie problem wziąć sygnał z czujnika położenia wału lub czujnik założyć na kabel WN. Tylko trzeba by jescze wprowadzić parametry silnika, czy coś...