Strona 1 z 1

Czy to początek końca uszczelki pod głowicą?

: pn sty 21, 2008 21:25
autor: asterix27
Witam

Dzisiaj podczas jazdy swoim Golfem II zauważyłem że nagle temperatura podskoczyła i przekroczyła dopuszczalną wartość. Z nagrzewnicy zaczęło lecieć zimne powietrze na grzaniu. Zjechałem na pobocze i zobaczyłem że ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego leci para i wylewa się płyn. Dolny przewód do chłodnicy był zimny. Pierwsze skojarzenie było że padł termostat (który zresztą był wymieniany pół roku temu), a drugie że układ jest zapowietrzony. Dojechałem jakoś do domu i odpowietrzyłem układ. Okazało się że wszystko wróciło do normy. Z nagrzewnicy na grzaniu leci gorące powietrze, nic nie bulgocze że zbiornika wyrównawczego, dolny przewód do chłodnicy nagrzewa się po 15 minutach pracy silnika, czyli termostat się otwiera. Pytanie jest następujące:

1. Jaka może być przyczyna nagłego zapowietrzenia się układu chłodniczego podczas jazdy?
Czy są to pierwsze objawy tego że poszła uszczelka pod głowicą?

Dodam że:
- samochód nie kopci ale spaliny są - moim zdaniem - mokre - być może to efekt procesu spalania, jest to bardziej woda niż płyn chłodniczy (w tej chwili mam wlane petrygo Q -35st.C)
- w oleju nie ma płynu chłodniczego
- spaliny nie śmierdzą olejem
- jakieś 2 dni temu dolałem trochę płynu chłodniczego do zbiornika wyrównawczego bo było go poniżej minimum (nie wiem czy to może mieć jakiś zwiazek)

: pn sty 21, 2008 21:27
autor: Marcin_87
moze masz nieszczelnośc w układzie

: pn sty 21, 2008 21:42
autor: asterix27
Marcin_87 pisze:moze masz nieszczelnośc w układzie
Płynu chłodniczego na pewno nie ubywa. Było wprawdzie go trochę poniżej minimum jak nalewałem, ale był wymieniany w październiku w zeszłym roku to przez taki okres czasu to raczej nie wyciek.

: pn sty 21, 2008 21:46
autor: Marcin_87
no jak nie wyciek to uszczelka

: pn sty 21, 2008 21:49
autor: Paweł Marek
Sprawdź jeszcze korek w zbiorniczku, ma zaworek, wymień lub wygotuj w wodzie, jak nie pomoże, to faktycznie chyba uszczelka.

: pn sty 21, 2008 21:49
autor: eidos
to jest jeszcze opcja, że masz walnięty korek na zbiorniczku wyrównawczym

: wt sty 22, 2008 19:51
autor: asterix27
Dzisiaj zrobiłem 50 km i nie było żadnych problemów. Najgorsze jest to że nie wiem co było przyczyną tej sytuacji i nie wiem kiedy się może powtórzyć. Płynu w zbiorniku wyrównawczym zostawiłem na wszelki wypadek poniżej minimum (tyle ile było przed uzupełnieniem). Może mu coś nie pasuje jak jest minimum lub powyżej, coś nie tak jest wtedy z ciśnieniem. Druga myśl jest taka że zaciął się wczoraj termostat. Innych pomysłów nie mam.

: wt sty 22, 2008 20:03
autor: Marcin_87
no to z tego wynika ze ci zaworek raczej kiepsko trzyma w zbiorniczku

: wt sty 22, 2008 20:09
autor: asterix27
Marcin_87 pisze:no to z tego wynika ze ci zaworek raczej kiepsko trzyma w zbiorniczku
Gdzie najlepiej kupić nowy korek i jaki? Słyszałem że w sklepach są kiepskie i lepiej kupić oryginalny na szrocie.