Strona 1 z 2

Nieoczekiwany pad akumulatora

: pn sty 21, 2008 19:35
autor: Goofi
Witam,

Zdziwilem sie dzisiaj, jak wyszedlem z pracy, wlaczylem zaplon i probowalem odpalic silniczeg golfika gdy nagle wszystkie pogaslo. Pier myslalem, ze to jakis bezpiecznik albo jakies zwarcie, ale to akumulator padl, prawie do zera bo nawet nie byl w stanie probowac krecic :| Polecialem po kable, zadzwonilem do kolegi i odpalilismy. Pozniej trzymalem go na parkiglu ze 20 minut i pojechalem, 15 min jazdy na srednio wyzszych obrotach i dom. Po zgaszeniu udpalilem bez problemu, ale nie wiem co bedzie pozniej a tym bardziej rano.

Nigdy nie mialem problemu z akumulatorem nawet w niedawne mrozy po -10, dzisiaj jest wyjatkowo mokro, caly dzien pada, moze to jest jakas przyczyna.

Co moglo spowodowac takie wyladowanie mojego akumulatora?

: pn sty 21, 2008 19:39
autor: djtom
sam z siebie sie nie wyładował, tym bardziej ze z tego co pamietam ostatnio juz go wymieniałes, jakis obwód musiał pozostac właczony

: pn sty 21, 2008 19:45
autor: Goofi
djtom pisze:sam z siebie sie nie wyładował, tym bardziej ze z tego co pamietam ostatnio juz go wymieniałes, jakis obwód musiał pozostac właczony
Standardowo wylaczam co wlaczam, nie odnotowalem by cos moglo zostac wlaczone.
Akumulator mam po poprzedniku, BOSCH Silver

: pn sty 21, 2008 19:49
autor: damcio151
sprawdź jaki jest pobór prądu ... jak będzie duży to wyjmuj po kolei bezpieczniki i znajdziesz winowajcę

: pn sty 21, 2008 19:55
autor: baggio
Goofi miałem to samo miesiąc temu.nówka akumulator chodził z 5 miesięcy a tu pewnego razu padł.pojechałem i koleś pomierzył i stwierdził ze rozładował się do zera powiedział ze ładowanie , zmierzył a tu 14.3 czyli dobre pozalewał akumulator ładował 24H i mi oddał pojeździłem 2tyg i znowu padł.pojechał znowu i dał mi nowy :) koleś ogólnie mówił ze dość dużo miał reklamacji w tej zimie , mówił też że jakaś zła partia akumulatorów przyszła do niego .Akumulator firmy CENTRA

: pn sty 21, 2008 19:59
autor: Goofi
baggio: Trafiles na zla partie, ten moj z tego co wiem to jeszcze z Niemiec przyjechal jakies 3 lata temu i mi nie sprawial zadnych problemow.

Wezmie miernik i pojde zmierzyc ile ciagnie w spoczynku, ciekawe czy w ogole mi teraz odpali :|

: pn sty 21, 2008 20:06
autor: djtom
Wezmie miernik i pojde zmierzyc ile ciagnie w spoczynku, ciekawe czy w ogole mi teraz odpali
jak cos to dzwon poki jeszcze nie piłem.

: pn sty 21, 2008 20:29
autor: chosen
Gdzie miernikiem kableki podczepic zeby sprawdzic jaki jest pobor prądu na spoczynku ??

: pn sty 21, 2008 20:38
autor: damcio151
chosen pisze:Gdzie miernikiem kableki podczepic zeby sprawdzic jaki jest pobor prądu na spoczynku ??
pod + szeregowo

: pn sty 21, 2008 21:08
autor: Goofi
Wlasnie bylem na dole, golfik odpalil bez zadnego problemu, probowalem zmierzyc prac, ale moj wymeczony miernik cos nie chcial. Zamknalem golfika, nie wlaczalem alarmy, wylaczylem lampke w srodku i zobacze co bedzie rano ;)

: pn sty 21, 2008 21:11
autor: tursky
jak chodzi o akumulatory Centra to zgadzam sie w 100 procentach. Byla wadliwa partia, osobiscie reklamowalem. Na gwarancji bylo ze naprawa lub wymiana odbedzie sie do 3 tygodnie, ja czekalem 11 tygodni. Bylo ostro! Ale mam juz nowke i jak narazie dwa miesiace dziala bez zarzutu.

: wt sty 22, 2008 01:03
autor: chosen
damcio151 pisze:
chosen pisze:Gdzie miernikiem kableki podczepic zeby sprawdzic jaki jest pobor prądu na spoczynku ??
pod + szeregowo
chyba dziś nie myślę ...czyli porpsotu mam nóżki miernika przyłożyć do plusa aku ?

: wt sty 22, 2008 01:54
autor: andy94
chosen pisze:Gdzie miernikiem kableki podczepic zeby sprawdzic jaki jest pobor prądu na spoczynku ??

pod + szeregowo


chyba dziś nie myślę ...czyli porpsotu mam nóżki miernika przyłożyć do plusa aku ?
1. rozpiąć plus akumulatora
2. miernik przełączyć na pomiar prądu stałego (jeśli trzeba odpowiednio przełożyć kabelki)
3. jeden kabelek podpiąć do plusa aku, a drugi do klemy.
4. w tym stanie nie odpalać silnika - w najlepszym wypadku sfajczysz bezpiecznik w mierniku

: wt sty 22, 2008 10:37
autor: Goofi
Mierzac prad trzeba sie wpiac w miejsce w ktorym on plynie, czyli w tym przypadku pomiedzy akumulator a instalacje rozpinajac ja wczesniej, tanie mierniki maja zazwyczaj zakres ADC (staly prad) do 10A

A golfik dzisiaj odpalil bez problemu, przekrecalem kluczyc z podwyzszonym poziomem adrenaliny, ale po chwili ufff :bigok: