Strona 1 z 1

Puka w układzie kierowniczym !

: wt maja 17, 2005 23:42
autor: CHECIK
Dzisiaj na postoju kręcąc kierownicą zauważyłem że coś mi puka w układzie kierowniczym.Kolega więc zaczął mi kręcić kierownicą a ja będąc pod samochodem zacząłem namierzanie luzu.Okazało się że końcówki kierownicze zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne są ok a pukanie wydobywa się z przekładni kierowniczej.Jak skręciłęm na śrubie na ślimaku to przestało pukać ale kierownica przestała powracać po wyjściu z zakrętu więc odkręciłęm z powrotem i ustawiłem jak było wcześniej i nadal puka.Występuje u mnie także zjawisko drgania na lewo i prawo kierownicy od 100 do 120 km/h oraz podczas hamowania i przejazdu przez nierówności.Jak myślicie czy wyrypana przekładnia może być przyczyną tych drgań kierownicy na dziurach,hamowaniu i przy określonej prędkości.Ile zapłacę za używaną przekładnie a ile za regenerację starej. Pozdrawiam

: wt maja 17, 2005 23:50
autor: Sebo
Dzisiaj o tym czytałem w knidze do golfa bo mam to samo.
Faktycznie pisało, że jak za dużo dokręcisz to nie będzie powracała kierownica.
Trzeba zrobić tak:
Dokręcić śrube reg. ale nie więcej niż 20 stopni i odbyć jazde próbną. Jak nadal jest luz, a kier powraca, to można jeszcze dokręcić.
Także ostrożnie z tą śrubką.
Pozdr.

: wt maja 17, 2005 23:52
autor: Sebo
A co do drgań kierownicy to raczej napewno źle wyważone kółka.

: śr maja 18, 2005 00:02
autor: rzodkiew
chyba ze luzy w ukladzie kierowniczym, ale wywazenie najbardziej prawdopodobne. pozdro

: śr maja 18, 2005 01:16
autor: zielu