Przednie łożysko - wymiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Przednie łożysko - wymiana

Post autor: gop_8 » sob sty 19, 2008 20:13

Witam!

Dziś byłem na przeglądzie technicznym dopuszczającym do pojazd do jazdy. Mechanik mi powiedział, że trzeba wymienić łożysko z przodu od strony kierowcy. Po podniesieniu auta okazało się, że bardzo głośno pracuje - trze..(może to być wina wysokiego spalania).

Pytanie do Was drodzy koledzy: Łożysko już kupiłem, orginał z VW, bo stwierdziłem, że jest to ważny element auta. Czy lepiej zlecić wymianę w serwisie VW, czy też znajomemu mechanikowi??

Może ktoś już wymieniał łożysko??

Dziękuję
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 14:02 przez gop_8, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob sty 19, 2008 20:27

wymieni Ci każdy mechanik z tą różnicą że przynajmniej 2x taniej



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob sty 19, 2008 20:30

Każdy mechanik sobie z tym poradzi a to dla tylnego koła Obrazek Obrazek



gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » sob sty 19, 2008 21:07

Witam!

To rozumiem, że nie ma co inwestować w ludzi z grupy VW??

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob sty 19, 2008 21:26

gop_8 pisze:To rozumiem, że nie ma co inwestować w ludzi z grupy VW??
dobrze kumasz :bigok:



Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » sob sty 19, 2008 21:27

gop_8 pisze:Witam!

To rozumiem, że nie ma co inwestować w ludzi z grupy VW??
Ja naprzykład nie jestem takim fanatykiem żeby dawać auto do ASO wole zrobić to taniej u znajomego mechanika :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn sty 21, 2008 11:17

Kolego możesz powiedzieć ile zapłaciłeś za to łożysko w ASO :chytry:



Awatar użytkownika
pipek71
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr lis 08, 2006 23:09
Lokalizacja: Jordansmuhl

Post autor: pipek71 » pn sty 21, 2008 20:41

Wymiana łożyska to nic skomplikowanego dla każdego mechanika ...no prawie każdego ,bo zdarzają się giganci !!
Wymieniałem przednie łożyska w warsztacie .......mechanior skasował mnie za wymianę 40 zł za jedną stronę . Łożyska kupiłem za 60 zł (jedna strona)- nie był to co prawda SKF czy coś znanego ..była to jakaś niemiecka firma w komplecie było łożysko + nakrętka na piastę + zawleczka .
Ważne !!! Strzeżcie się mechanika ,który montując nowe łożyska używa młotka - tak potraktowane łożysko może nie pożyć długo !

pozdrawiam


[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » pt lut 01, 2008 22:19

lolo_golf pisze:Kolego możesz powiedzieć ile zapłaciłeś za to łożysko w ASO :chytry:
Zapłaciłem 216 zł - komplet - łożysko, nakrętka na piastę, 2-3 śrubki, ten element, co trzyma łożysko (taki rozginany ceownik), smar. Chyba wszystko.
pipek71 pisze:Ważne !!! Strzeżcie się mechanika ,który montując nowe łożyska używa młotka - tak potraktowane łożysko może nie pożyć długo !
Łożysko zostało "wepchane" na dzwigni hydraulicznej.
Wszystko śmiga jak należy :okej:

Dziękuje za pomoc
Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » śr mar 18, 2009 16:28

gop_8 pisze:Zapłaciłem 216 zł - komplet
Ja zapłaciłem za taki komplet FAG 135zł :grin: bo ja zawsze kupuje części poza ASO z tej samej marki co idą na pierwszy montarz.

Mam tylko 2 pytania, co do wymiany w Borze
Czy mogę śmiało wykręcić amortyzator ze zwrotnicy bez naruszenia zbieżności?
Zalecacie wymienić komplet na danej osi? Mam taki przypadek, że poprzedni właściciel wymienił ale nie wiem co tam wsadził, co wiecej nie dał nowej nakrętki na przegub.

Pozdrawiam
Wojtek



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr mar 18, 2009 23:04

Lepiej wyjmij całą kolumnę bo tak jest łatwiej i szybciej.
Teoretycznie nie powinno sie tam nic zmienić (geometria)
Jednak po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się sprawdzić kąty.



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » czw mar 19, 2009 08:40

po wyciągnięciu amorka ze zwrotnicy trzeba ustawiać zbieżność
a jeśli chodzi o pierwszy montaz to ja miałem łożysko made in england kupiłem orginał w ASO i było to łożysko SKF
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 08:45 przez Mirek39m, łącznie zmieniany 1 raz.


Mirek

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 19, 2009 10:34

Dobry zakład z odpowiednim sprzetem zrobi to "dźwignią hydrauliczną" bez demontazu, jest to w serwisówkach. Jeżeli zdejmą zwrotnicę to pasowałoby sprawdzić zbieżność, u mnie poznaczyli rozebrali, wprasowali łożyska i poskręcali a i tak bylo lekkie przesunięcie.
Łożyska najlepsze SKF lub FAG niestety drogie, ale lepiej zainwestować niż potem przechodzi wszystko jeszcze raz, chyba ze ktos omija wszystkie krawężniki i dziury :chytry:
A i dobry komplet zawiera wszystkie niezbędne śrubki, nawet do sworznia.
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 10:42 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » czw mar 19, 2009 10:39

Jacek75 pisze:Jeżeli zdejmą zwrotnicę to pasowałoby sprawdzić zbieżność
A niby zrobili to lepiej niż w golfie III, bo w miejscu połączenia zwrotnicy z kolumną(amortyzatorem) nie ma żadnej regulacji, a jednak można coś poruszać?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 372 gości