Strona 1 z 2

słabe ładowanie

: sob sty 19, 2008 16:54
autor: strang
Witam jak zawsze przeglądnąłem forum jednak nie mogłem znaleźć odpowiedzi więc to mój pierwszy post tutaj i witam wszystkich.
Rozładował mi się akumulator i to w czasie jazdy Był to okres przedświąteczny więc zakupy itp Pomyślałem że to może od częstego uruchamiania. Naładowałem a tu po paru dniach znowu to samo. kupiłem nowy akumulator i znów to samo. Sprawdziłem ładowanie i okazuje się że ma 12,5 - 11,8 na pełnym obciążeniu. Wymieniłem regulator napięcia to samo, wymieniłem jeszcze dwa razy regulator za każdym razem innej firmy i to samo. Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15 jak podłącze do aku spada na 12. Nie jestem elektrykiem ale z tego co się dowiedziałem z forum powinienem mieć ładowanie około 14 zawsze nawet jak podłącze akumulator.
p.s. Problemy zaczęły się po zakupieniu CB radia i podłączeniu do wtyku zapalniczki jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo. Silnik TD 1.6 swap z benzyny 1.8
edit: kontrolka ładowania się nie świeci

: sob sty 19, 2008 17:21
autor: Maćkooo
strang pisze:11,8 na pełnym obciążeniu
Witam
To rzeczywiści niskie napięcie.
strang pisze: Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15
jakieś urządzenie pobiera tobie sporo prądu . Musisz je odnaleźć.

Pewne jest że urządzenia podłączone potrafią pobierac dużo energi np.150W. Równie duzo prądu pobieraja np. podgrzewanie szyb, światła mijania.

Ja np mam na odpalonym silniku przy obciążeniu ok 13,9V.
Myślę że napioęcie rzedu 13,5V to minimalne.

Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.

: sob sty 19, 2008 17:23
autor: guti
strang, został Ci alternator jescze do wymiany :D a powaznie to posprawdzaj wszystkie przewody idace od alternatora, oczysc wszystko , przesledz droge kabla, od alternatora do Aku, moze gdzies jest przerwany , moze na łączeniu cos zaniedziało, zardziewiało , jezeli wszystko bedzie ok , to chyba bedzie winny alternator.

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 4:25 pm ]
Maćkooo pisze:Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.


strang pisze:jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo.

: sob sty 19, 2008 18:33
autor: zbysio84
strang proponuję sprawdzić alternator a jeśli nie umiesz (ja nie:() to podjedź do elektryka i niech sprawdzi. za to nic nie zapłacisz. Ja miałem podobny przypadek i okazało się, że i szczotki i uzwojenie poszły. Za pełną regenerację zapłaciłem 150 zł i mam spokój :hmm:
zacznij od sprawdzenia tego bo to nic nie kosztuje.

P.s. Czytając wszystkie wypowiedzi jestem w szoku bo u mnie ładowanie pokazuje na pełnym obciążeniu 12.6. Czy to źle? Osobiście nie odczuwam z tego powodu żadnych dolegliwości. Mam tylko elektryczby szyber i centralkę, nie liczę radia bo to oczywiste :grin: proszę o odpowiedź bo się ciut zmartwiłem i nie wiem czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć :grin:

: sob sty 19, 2008 18:43
autor: guti
zbysio84 pisze:czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć

idz , po regeneracji i 12 V ? to ja dziekuje za takie naprawy

: sob sty 19, 2008 18:50
autor: strang
Ale jeśli alternator jeśli się odepnie pokazuje 15V to chyba dobrze więc myślałem że to regulator napięcia ale chyba niemożliwe żeby oryginalny + 3 różne były wadliwe. Tak sobie właśnie pomyślałem że może to być gniazdo zapalniczki bo w sumie zaczęło się od tego jak tam wetknąłem wtyk.

: sob sty 19, 2008 18:51
autor: zbysio84
guti pisze:czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć

idz , po regeneracji i 12 V ? to ja dziekuje za takie naprawy

ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę :grrr:

: sob sty 19, 2008 18:59
autor: guti
zbysio84 pisze:ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę
nic wielkiego sie nie stanie, aku MOZE byc niedoladowane, ale np jak masz aku na gwarancji jescze i pojedziesz do sklepu to koles na pewno Ci zmierzy napiecie ladowania, jezeli nie bedzie sie zgadzało to nie uzna gwarancji , gdyz nie spiełniłes warunków.
znam taki przypadek ze koles mierzyl koledze ladowanie, wedlug sprzedawcy bylo 12 z groszem a u kumpla ( elektronika ) wychodzilo ponad 14 :) kilka km dalej i juz widzisz jaki spadek napiecia :D

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 6:00 pm ]
chyba ze masz zalozony taki regulator ktory nie przepuscza wiecej jak 13 V , ale chyba takiego jeszcze nie widzialem :D

: sob sty 19, 2008 21:43
autor: bettek
moze regulator napiecia??

: sob sty 19, 2008 23:51
autor: zbysio84
dzięki panowie. elektrykowi na pewno się dostanie a jak mnie mocno zdenerwuje to na pewno psem poszczuje :grin: ale po piwku stawiam :pub:

: ndz sty 20, 2008 01:37
autor: strang
Jednak to nie wtyk od zapalniczki Na włączonym silniku wyciągałem po kolei wszystkie bezpieczniki jeszcze i nic to nie dało napięcie ładowania dalej 12 czy to możliwe że regulator nie chce puścić więcej napięcia skoro aku jest naładowane?? Tyle że włożyłem aku szwagra i to samo było i Pomiary wykonywałem też dwoma miernikami mam już dość jak do poniedziałku nie dam rad to dam zarobić elektrykowi. :kac:

: ndz sty 20, 2008 02:19
autor: guti
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html

ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V

http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 1:20 am ]
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html

ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V

http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html

lub taki http://www.allegro.pl/item297469274_reg ... cedes.html

chodzi o budowe no i sa 14 V

: ndz sty 20, 2008 02:42
autor: rado_d9
zmierz prad spoczynkowy na wylaczonym silniku (amperomierz pradu stalego wlaczony szeregowo miedzy dodatnia kleme a plus akumulatora). zapamietaj wynik a potem odlacz radio i porownaj otrzymane dane. jak jest ok to odlaczaj po kolei pozostale odbiorniki.

: ndz sty 20, 2008 11:10
autor: strang
radio 0,4 zegqarek 0,2 A już próbowałem.Odłączałem też bezpieczniki na włączonym silniku i nic się nie zmieniło.