Strona 1 z 1

Mulasty 2E ... 12-13 sek do 100 ....

: pt sty 18, 2008 16:16
autor: dnadna
odkąd go mam tak zawsze było ,
zadnych bledów nie ma , wszystko dziala
kompresja równa okolo 11-12 , nie pali oleju
mam gaz brc bez sekwencji ale to raczej nie ma znaczenia ,
cholernie duzo pali kolo 14 w miescie
no i przyspieszenie ala polonez a vmax ala seicento 165
przewody swiece kopulki wymieniane
zaplon mam troche do gazu ustawiony chyba 6st.
rozrząd napewno ustawiony ok.
i co ? moge sie co najwyżej poganiać z fiatami na skrzyżowaniu

: pt sty 18, 2008 17:04
autor: olafart
A sprawdzałeś przepływomierz i katalizator? U mnie miałem dokładnie tak samo i tez wymieniłem wszystko, dodatkowo kupując kata i przepływkę. Pojechałęm do mechaniak i co się okazało? :grrr: Ze porzpedni mechanior- partacz spieprzył sprawe u przesunal rozrzad o 1 ząbek!!! :grrr: Przez 2 miesiace nei przyszlo mi to do glowy, bo wymienilem rozrzad wiec zakladalem (ba, dalbym sobie główke ucicac :helm: ) ze z rozrzadem jest wszsytko OK.
Tak więc mzoe tez sprawdz, zeby byc na 100% pewnym...

Jak nie, to jakaś z tych 2 rzeczy, co we wstępie napisałem, możę być walnieta...

: pt sty 18, 2008 17:40
autor: sas_gti
olafart pisze:A sprawdzałeś przepływomierz
dnadna pisze:zadnych bledów nie ma


[ Dodano: Pią Sty 18, 2008 16:46 ]
dnadna, do głowy przychodzi mi lewe powietrze (sprawdź wszystkie podciśnienia) oraz ciśnienie paliwa (sprawdź ciśnienie na listwie)
zapchany kat też jest jakimś pomysłem
to że nie ma błędów to rozumiem ze VAG wskazał?

: pt sty 18, 2008 19:22
autor: Paweł Marek
dnadna pisze:zaplon mam troche do gazu ustawiony chyba 6st.
chyba -6 stopni
Masz LPG to pierwsze zajrzyj pod filtr powietrza czy gazownik nie zablokował klapki w pozycji na ciepłe. Przepływkę jeśli równo chodzi na benie nie szarpie nie gaśnie możesz uznać za sprawną. Kat może być zapchany, trudno powiedzieć. Potem sprawdź ponownie ustawienie rozrządu.

: pt sty 18, 2008 22:38
autor: Marioo
Wez tez pod uwage ze jezeli nie masz sekwencji to masz zwezke na dolocie i ona takze ogranicza w pewnym stopniu moc. Filtry swiece itd. posprawqdzaj

: pt sty 18, 2008 22:39
autor: Tomek_Dx
A jaka masz srednicę miksera w instalacji LPG?? Powinna byc min 38-36 mm jeśli jest mniejszy to bedzie mulił auto i dużo palił. jak pisał kolega wyżej sprawdź rozrząd. A jeśli chodzi o zapłon do standardowo jest przyspieszony o 6stopni. Do gazu można dać drugie 6 czyli 12 st. Do odpalania lej benzynę 98 oktanów a gaz ma ponad 100 oktanów tak więc takie przyspieszenie załonu jest OK. Poza tym silnik 2E ma czujnik spalania stukowego. Ja mam silniczek AAM ten sam blok ale tylko 75 km i tak wyregulowany że od dolnych obrotów wkręca się lepiej i przyspiesza niż Alfa 1.6 105 km!!! i to na LPG:) Kolejna rzecz to powinien brać zimne powietrze (=więcej tlenu) przewody zapłonowe TYLKO Beru komplet uniwersalny ale oryginał Beru kosztuje połowę tego co dedykowany do Twojego silnika. Nawet do gazu możesz założyć świece Brisk Premium Sportowe i wkładkę mokrą powietrza (=o 60% wiekszy przepływ) ale po tym trzeba laptopa na kolana i na trasie pod obciążeniem silnika ustawić centralkę sterownia gazem. Powinien Ci palić max 12 l po mieście i 9l w trasie...

: pt sty 18, 2008 23:02
autor: Paweł Marek
Tomek_Dx, oj kolego, ale tu jest dział techniczny, a nie fantastyczny :) bez urazy

: pt sty 18, 2008 23:53
autor: Marioo
To juz chyba latwiej w blosa zainwestowac, pod warunkiem ze obstawiamy ze wine za spadek mocy ponosi LPG.
posprawdzaj jeszcze te filtry, a moze przewody sa jakies wadliwe sprawdz czy nie ma przebic na nich.
Ja mam 2e bez gazu i nie narzekam na dynamike, ide rowno ze 140konnym fiatem stilo (tylko ze on jest ciezszy), wiec mysle ze takie seicento pownienes wciagac nawet na gazie zwyklym. moze to sprawa regulacji instalki gazu, podjedz do jakiegos innego znachora od gazowni i niech ci sprubuje ywregulowac jezeli tez ci powie ze jest ok to trzba szukac dalej moze katalizator masz zapchany (tez potrafi zabac troche km). pozdrawiam

: sob sty 19, 2008 01:33
autor: dnadna
kata nie mam juz , podcisnienie napewno szczelne , rozrzad ok inne jak pisalem .
przeplywomierz tez , klapka rusza sie i nie mam zapchanego zimnego powietrza w filtrze.
czujnik stukowy byl kiedyś walniety bo pokazywal bład - po wymianie juz nie.
tuż za filtrem mam klapkę antywybuchową do gazu - ale chyba ona
nie ma wplywu na jazde na benzynie ?
a sonda lambda ? niby błedów nie ma i niedawno elektryk mowil ze chodzi ...
ale może to ona ? czy tak może być ?
chodzi o to ze jak odpiołem kostke od sondy to chodzil bez zmian i bledu nie pokazał
co mnie troche zdziwiło ... moze ten elektryk zle sprawdził ?
no bo gaz gazem ale mi o jazde na benzynie chodzi . naprawde jestem bezsilny

: sob sty 19, 2008 15:09
autor: Marioo
tak jak pislaem wszelkiego rodzaju ingerencje w uklad dolotowy jakie sa w instalacjach 1 i 2 gen. moga zmienjszyc moc na benzynie poprzez to ze zmiejsza sie srednica dolotu, jest zwezka. podjedz na hamownie i zbadaj samochod, przez takie badanie mozna sie duzo na temat silnika dowiedziec. pozdrawiam

: sob sty 19, 2008 15:23
autor: Paweł Marek
dnadna,
masz taki problem to po prostu na próbe wyciąg mixer i tą klapkę antywybuchową i pojeździj na benzynie. Niewiele roboty, 4 śróbki i kilka opasek a masz jasność co do wpływu instalki na jazdę na benie. Co do sondy to sprawdż jeszcze czy nie ma pekniętego jej kabla sygnałowego w miejscu gdzie gazownik dolutował kabelek od komputerka LPG. Zdarzyło mi się że pęknął tak, że zostało podłączenie do lpg a do ECU się oderwało.

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 2:24 pm ]
Zmierz przy okazji wewnętrzną średnicę miksera. Do 2E typowo montują 32 mm, ja mam 34 i jest ok, ale na 32 mm też specjalnego osłabienia motorka nie czułem