Jak wykręcić Halla z rozdzielacza Boscha - ZROBIONE - FOTO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jak wykręcić Halla z rozdzielacza Boscha - ZROBIONE - FOTO

Post autor: sas_gti » śr sty 16, 2008 18:10

Witajcie
za pomoc rzecz jasna będą punkty.

Rozdzielacz mam wyjęty, i myślałem że po porstu wykręce sobie z niego czujnik halla.
Okazało się że jest on umieszczony pod wirnikiem (nr 4 na foto) a wygląda na to że wirnik jest założony na ośkę rozdzielacza na stałe. Jak wyjąć halla? (zdaje mi sie ze znam rozwiazanie ale chciałbym się upewnić, nie będę sugerował żadnego rozwiązania bo pewności nie mam)
z góry dzięki dodam że sprawa dosć pilna bo w zasadzie jak sie tylko tego dowiem to ruszam do garażu i będę dłubać dalej.
pozdrawiam sas

Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aa ... 3031d.html

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:53 ]
dodam ze ksiazka serwisowa HAYNESa twierdzi ze wirnik jest osadzony za pomocą spinki seegera , i gdyby tak rzeczywiscie było to nie miałbym najmnijeszego problemu. (w ksiązce są nawet foto ale w moim rozdzielaczu jest ewidentnie inaczej)
U mnie taka zawleczka nie wysępuje a wirnik wygląda na zamocowany na stałe...
Powiem też że na dolnej czesci osi rozdzialcza jest zębatka odbierająca napęd od wałka pomocniczego. I ta zębatka ma otwór przelotowy, (oś rozdzilacza też) przez który jest przełożóny klin zaklepany na końcach. Wiem ze jak zdejme tę zębatkę to oś wraz z wirniekiem wyjdzie do góry ale jednak traktuje walkę z klinem jako ostateczność

Liczyłem ze ktos mi podpowie jakiś inny sposób na rozebranie (wymianę czujnika halla) bez wybijania/scianania/rozwiercania tego klina na dole no ale chyba sie bez tego nie obejdzie, bo na razie nikt mi nie potrafi pomóc.
Kupiłem dzić wiertełko 4,8 mm (klin ma 5 mm) ale wolałbym się upewnić ze nie ma innego sposobu zanim go przewiercę...pzdr

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:56 ]
oto screen zawleczki z HAYNESa która u mnie nie wytępuje, a ten cholerny hall tkwi pod ty mzasranym wirniekiem :(
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 801df.html
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 00:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr sty 16, 2008 20:25

jak się nie mylę wygrasz tylko wybijając klin z zębatki i wyciągając wirnik do góry, rysunek i zdjęcie które pokazujesz dotyczą aparatów z hallem ale do gaźnikowców i monowtrysków z regulatorami odśrodkowym i pneumatycznym-tam hall jest zamontowany na płytce ruchomej pod którą znajduje się regulator odśrodkowy i aby się dostać do halla potrzebne jest zdejmowalne kółko zabezpieczane zegerem, jak widzę masz PF, a tam w aparacie nie ma żadnych regulatorów tylko wirnik z tarczą, a hall jest zamocowany bezpośrednio do obudowy aparatu i dlatego by się dostać do halla trzeba wybić klin łączący wirnik z zębatką i wyjąć wirnik do góry


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sty 16, 2008 20:33

ktos mial nawet ladnie fotki zrobione jak to rozebrac bylo szukaj

[ Dodano: 16 Sty 2008 19:35 ]
z tym klinem co kolega pisze to prawda
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 20:44 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 16, 2008 20:44

t-tas pisze:rysunek i zdjęcie które pokazujesz dotyczą aparatów z hallem ale do gaźnikowców i monowtrysków z regulatorami odśrodkowym i pneumatycznym
dział dotyczył jednak digifanta, była informacja ze należy postępować analogicznie...

to prawda z tym regulatorem który opóźnia zapłon ale książka podawała ze w w moim przypadku bedzie analogicznie (aprat niemal identyczny), stierdzając jedynie ze należy pominąc punkty dotyczące regulatora pocisnieniowego, reszta miała być tak samo a jednak nie jest.
No dobra dzięki, na razie nie daje punktow bo sie podswietli temat a tak to moze ktos jeszcze wejdzie i cos dopowie
Klina sobie w takim razie zaraz przewierce tym wiertełkiem 4,8 mm a potem cos dopasuje (moze gwóźdź) i zaklepie na końcach
pozdrawiam



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sty 16, 2008 20:48



jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw sty 17, 2008 00:31

t-tas pisze:trzeba wybić klin łączący wirnik z zębatką i wyjąć wirnik do góry
witam koledzy
Niekoniecznie. Pamietam gdy to robiłem to klin był wbity dośc głęboko i wyjecie go jest niemożliwe. Trzeba wkrecic aparat w imadlo i wziazc srubokret. Wtedy podwazyc dosc solidnie i on w pewnym momencie wyjdzie ładnie. Pozniej to zabawa z takim zaciskami ale tu juz dasz sobie rade. Na koncu nalezy wyjac wtyczke i halla. Aha nad hallem jest jeszcze oslona , ja niestety ja uszkodziłem czy wygieła sie cos takiego i załozyłem bez niej. Uwazaj wiec.
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 00:32 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 17, 2008 00:54

Maćkooo pisze:Niekoniecznie. Pamietam gdy to robiłem to klin był wbity dośc głęboko i wyjecie go jest niemożliwe. Trzeba wkrecic aparat w imadlo i wziazc srubokret. Wtedy podwazyc dosc solidnie i on w pewnym momencie wyjdzie ładnie

nie bardzo Cię rozumiem, nie ma tam kompletnie czego podważyć śrubokrętem. Klin "jest dość głęboko" to malo powiedziane, bo on przecież jest na przelot i jest zaklepany na końcu. Żadna częsć klina nie wytaje poza ośkę, no może na jakieś setne milimetra ten kawałeczk który jest zaklepany no ale to niewyorażalnie mało, śrubokrętem to na pewno sie tam n ie zahaczysz. PO\owiem jak ja to zrobiłem.

Rozwierciłem po prostu klin na wylot (20 minut dbajac o wiretło i jego smarowanie) , potem podparłem tę zębatkę o szczęki imadła i wybiłem z niego ośkę. Wyszła jak masełko :)
teraz pozostaje dobrać coś o odpowiedniej średnicy na nowy klin, poskładac, zaklepać i gotowe
Zaraz rozdam punkty, dzięki za pomoc pozdrawiam
poniżej kilka foto, miedzy innymi ośki i zebatki już po rozwierceniu, nowego oraz starego hall a oraz całego rozdzielacza w częściach (palec założyłem tylko do zdjęcia)
Obrazek

Obrazek

Obrazek


co do linku do porady o apracie zapłonowym w 16v to sie dzieje dziwna rzecz, jak tylko wyświetli mi sie strona z porada od razu, zanim zdąże cokolwiek przeczytać przekierowuje mnie na stronę naszego miasteczka w mymincity czy tam cos takiego (taki serwis z wirtualnym miasteczkiem gdzies jest tez miasto vwgolf.pl) Mówie to jako ciekawostkę , bo już rozdzielacz rozebrałem wiec porada mi niepotrzebna. Ale czy wy teztak macie z tym linkiem ze wywala stronę mymincity???

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 00:04 ]
a w tej poradzie to nie ma nic na temat klina oraz sposobu jego wydostania :p



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw sty 17, 2008 12:58

u mnie link dziala oki


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości