Strona 1 z 1

1.8 16V PL po dłuższym postoju problem ze zapaleniem

: śr sty 16, 2008 12:34
autor: artur14/
mam taki problem ze jak samochód postoi kilka godzin albo po nocy ciężko zapala . prawdopodobnie nie trzyma paliwa , czy w PL jest jakiś zawór odpowiedzialny za to? pompe paliwa wymieniłem na nówke , bo ktoś mi powiedział że pompa nie trzyma ale nic nie pomogło

hmmm...

: śr sty 16, 2008 13:09
autor: 2RaZ
cieżko zapala tzn ciężko kręci czy w ogóle nie chce kręcić czy musisz długo kręcić żeby odpalił??? Opoisz dokładnie co jest...
POzdro!
:smoke: :smoke: :smoke:

: śr sty 16, 2008 23:50
autor: artur14/
rozrusznik kręci , iskra jest po prostu jakby nie było paliwa . jak zapali to nie ma już problemu nawet jak go zgasze to zapali od kopa

: czw sty 17, 2008 00:31
autor: mrEd
jeśli paliwo dochodzi do rozdzielacza to ja stawiam na szczelnośc a raczej nieszczelnośc dolotu powietrza, ciągnie lewe powietrze i oszukuje przepływkę, jak już odpali to odpala pali bo po zgaszeniu zostają jeszcze jakieś opary w kolektorze ssącym.

A powiedz jeszcze czy na całkowicie zimnym silniku odpala, np rano? jesli tak to jest tak jak napisałem, a jeśli po nocy nie odpala nic lepiej to znaczy ze wtryskiwacz rozruchowy nie hula tutaj może leżec przyczyna po stronie któregoś czujnika temperatury.

: czw sty 17, 2008 00:37
autor: artur14/
jak juz postoi kilka godzin czy dni to niema roznicy .

[ Dodano: 16 Sty 2008 23:41 ]
czy zima czy lato jest to samo . znajomy mechanik powiedzial ze nie trzyma paliwa . niechcial sie nawet brac jak zobaczyl ze to wtrysk mechaniczny

: czw sty 17, 2008 07:57
autor: zodiak
Pozostaje sprawdzić zarówno wtryskiwacz rozruchowy (odkręcić go od dolotu i trzyumając nad jakimś słoikiem zobaczyć czy przy rozruchu zimnego silnika podaje paliwo przez kilka sekund). Jeśli nie podaje paliwa sprawdzić czy czy dopciera do niego zasilanie w trakcie rozruchu zimnego silnika. Jeśli nie dociera to sprawdzić czy brak plusa czy masy (może być walnięty wyłącznik termiczo-czsowy).

Jak rozruchowy prawidłowo podaje paliwo to wyjąć jeden z wtryskiwaczy głównych i kręcić silnikiem, paliwo powinno się z niego rozpylać praktycznie natychmiast, jeśli tak nie będzie to trzeba szukać przyczyny. Może sie zapowietrzać układ paliwowy (np. paliwo wycieka przez nieszczelne wtryskiwacze, moze być uszkodzony rozdzielacz paliwa itp).
Kup sobie nowe "gumki" na wtryskiwacze bo jak masz stwardniałe to wyjęciu z dolotu mogą być kłopoty z ponownym właożeniem a tym bardziej ze szczelnością połączenia.

: czw sty 17, 2008 10:08
autor: artur14/
ten wtrysk rozruchowy raz działa raz nie , a wtryski po wyjęciu żaden nic z siebie nie dał

: czw sty 17, 2008 10:31
autor: zodiak
artur14/ pisze:a wtryski po wyjęciu żaden nic z siebie nie dał
Czyli "brak paliwa" - do sprawdzenia ciśnienie paliwa na wejściu do rozdzielacza paliwa (wtedy wiadomo czy pompa podaje ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy paliwa). Jeśli ciśnienie OK to albo totalnie nieszczelne wtryski (wycieka z nich paliwo i zapowietrza się układ) albo coś z rozdzielaczem paliwa/przepływomierzem.

: czw sty 17, 2008 10:50
autor: artur14/
cisnienie jest ok było sprawdzane po wymianie pompy . teraz sprawdze dokladnie wtryski

[ Dodano: 18 Sty 2008 08:51 ]
na wtryskach oringi spękane :otepienie: jeden taki cienki że wtrysk za lekko wchodzi a najgorsze ze nigdzie niemoge dostać nowych

[ Dodano: 22 Sty 2008 19:38 ]
pogrzebałem i dzisiaj po paru dniach postoju zapalił od kopa :satan: