Strona 1 z 2

Ubywajacy w małych ilosciach płyn chodzący

: wt sty 15, 2008 22:48
autor: Dyguś
Tak jak w temacie ubywa mi płyn chodzący z zbiornika wyrównawczego. Płynu uciekło niewiele ale uciekło tylko pytanie gdzie ? Samochód mam od 4 miesięcy i na początku od razu wymieniłem wszystkie płyny i filtry w tym płyn chodzący. Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem termostat bo nie trzymał temperatury dolałem wtedy płynu chodzącego do max i za tydzień sprawdziłem stan. Nic nie ubyło niestety niedawno otworzyłem maskę aby skontrolować stan i niestety poziom jest w połowie między max a min :/ wiem ze powodów może bydz wiele ale mam nadzieje ze nie jest to uszczelka pod głowica :/ dodam ze jak sinik sie rozgrzeje to czuć z pod maski płyn chłodzący oraz szczególnie w zimne dni z tłumnika wydobywa sie biały dym szczególnie przy większych obrotach jest go więcej ale w zimne w każdym samochodzie jest tak.z zapalniem nie mam problemu rano na styk pali. zażyło mi sie jedynie 3 razy tak ze po krótkim postoju na parkingu gdy chciałem zapalic to wszedl na 200obr/min po czym na 900. W mocy jak narazie nie odczułem różnicy Czytałem ze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego(nie trzyma ciśnienia)... może mi ktoś pomoże? byłbym wdzięczny

a i druga sprawa czy tankowanie benzyny o wiekszej ilości oktanów moze zle wplywac na mój silnik np na uszczelke ? bo ja tankuje tylko orlenowska verve i nie wiem czy dobrze robie

: wt sty 15, 2008 23:03
autor: prezesik25
Dyguś pisze:niestety poziom jest w połowie między max a min
jak wlejesz do poziomu MAX to i tak wywali ci trochę płynu przez otwór w zbiorniczku wyrównawczym i wyrówna się do poziomu miedzi MIN a MAX
Dyguś pisze:dodam ze jak sinik sie rozgrzeje to czuć z pod maski płyn chłodzący
wyciek na zewnątrz - dorwać duży kawałek tektury (tak wielkoci maski silnika najlepiej), rozlożyć na ziemi, przejechac się autem, aby się porządnie rozgrzało, potem wjechać na tekturę (silnik ma si znajdować nad tekturą), poczekać 5-20 min, odjechać autem z tektury i sprawdzić, czy nie jest gdzieś na plamione - będziesz wtedy miał wizerunek, czy cieknie i gdzie cieknie
Dyguś pisze:w zimne dni z tłumnika wydobywa sie biały dym szczególnie przy większych obrotach
to raczej normalne, bo po odpaleniu silnik potrzebuje większej dawki paliwa
Dyguś pisze:Czytałem ze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego(nie trzyma ciśnienia)
wtedy, kiedy nie trzyma ciśnienia, czyli płyn ucieka z prawej strony zbiorniczka patrząc od przodu silnika - korek do wymiany; lub trzyma za duże ciśnienie - wtedy zablokował się zaworek w korku - też korek do wymiany

: wt sty 15, 2008 23:09
autor: Dyguś
dzięki trochę minę uspokoiłeś :) Jutro sprawdzę to z tekturą

: wt sty 15, 2008 23:14
autor: prezesik25
sposób z tekturą poradziłem ci dlatego, bo płyn jak wycieknie to bardzo szybko zlatuje z silnika, a reszta odparowuje i ślad po nim zanika, dlatego ciężko miałbyś zdiagnozować ubytek

: śr sty 16, 2008 00:11
autor: Kisiel
prezesso pisze:bo płyn jak wycieknie to bardzo szybko zlatuje z silnika, a reszta odparowuje
o ile nie odparuje caly :) wcale nie musza byc wycieki takie zeby az skapnelo na podloge
Dyguś, przeczyszc wszystkie weze, króćce przed jazda i po jezdzie gdy silnik osiagnie min 90st. poobserwuj dokladnie wszystkie laczenia itrd
dobry sposob na lokalizacje wyciekow to http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html
sa jeszcze specjalne proszki kolorowe, nie trzeba wtedy uzywac lamp UV

: śr sty 16, 2008 11:02
autor: kristo
prezesso pisze:wyciek na zewnątrz - dorwać duży kawałek tektury (tak wielkoci maski silnika najlepiej), rozlożyć na ziemi, przejechac się autem, aby się porządnie rozgrzało, potem wjechać na tekturę (silnik ma si znajdować nad tekturą), poczekać 5-20 min, odjechać autem z tektury i sprawdzić, czy nie jest gdzieś na plamione - będziesz wtedy miał wizerunek, czy cieknie i gdzie cieknie
Tez stawiam na wyciek. Sprawdź dokładnie kruciec (ośmiorniczka - też tak to nazywają). W moim ABU jest on pod ap. zapłonowym z boku silnika. z tego krućca często wycieka płyn bo on po prostu peka szczególnie przy śrubach mocujących.
A tak swoją drogą wycieki płynu dość latwo jest znaleść bo zostawia on biały ślad po sobie.

: śr sty 16, 2008 12:01
autor: Dyguś
nie musiałem rozgrzewać samochodu. zalóważyłem ze płyn jest pod tym krucicem. tylko pytanie z którego miejsca to Cieknie bo tam jest wiele mozliwosci. Wymienilaem kiedys ten czujnik który tam sie znajduje może zle cos zaloazyłem. kurrr i znowu chyba bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie :/

: śr sty 16, 2008 12:04
autor: Marcin_87
zrób zdjęcie kolego to moze coś pomożemy :bigok:

: śr sty 16, 2008 12:17
autor: Artur147
Kolego też tak miałem że jak kupiłem auto to mi ubywało płynu niewiele ale jednak.
Po roku okazało się że nagrzewnica(ta która ogrzewa wnętrze samochodu cieknie, a teraz z kolei okazało się że leje mi chłodnica. Dziwne bo auto jest z 1999r. Mam jednak nadzieję że Ty nie będziesz miał takich problemów.
Jeśli chcesz sprawdzić czy uiszczelka pod głowicą puszcza to najprostrzym sposobem jest odpalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzenie czy idą pęcherzyki powietrza. Pozatym wyjmij miarkę oleju, lub odkręć korek wlewu oleju i spraw czy jest na nim osad pary wodnej - biało brązowa maź. Jeśli nie ma to uszczelka na 100% jest OK.

: śr sty 16, 2008 12:25
autor: kristo
Fakt zdjęcie by sie przydało, ale na 90% to cieknie z krućca przy śrubach mocujących do bloku silnika. W MKIII jest to plastikowy element, który pracując w ciężkich warunkach (gorąco - zimno) pęka, nie ma rady trzeba go wymienić, koszt niewielki ok. 40 zł.
Możliwe jest też coś takiego, że poleciał oring w krućcu - uszczelnia niedzy silnikiem a krućcem.
Jak będziesz wymieniał kruciec to uważaj bo sa dwa rodzaje z jednym otworem na czujnik tem i z dwoma otworami.
Przy wymianie dobrze jest też uszczelnić dodatkowo odpowiednim silikonem styk krućca z blokiem.

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 11:28 ]
Artur147 pisze:Jeśli chcesz sprawdzić czy uiszczelka pod głowicą puszcza to najprostrzym sposobem jest odpalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzenie czy idą pęcherzyki powietrza. Pozatym wyjmij miarkę oleju, lub odkręć korek wlewu oleju i spraw czy jest na nim osad pary wodnej - biało brązowa maź. Jeśli nie ma to uszczelka na 100% jest OK.
W zasadzie (mniej wiecej) to prawda.

: śr sty 16, 2008 12:38
autor: Paweł
Dyguś pisze:nie musiałem rozgrzewać samochodu. zalóważyłem ze płyn jest pod tym krucicem. tylko pytanie z którego miejsca to Cieknie bo tam jest wiele mozliwosci. Wymienilaem kiedys ten czujnik który tam sie znajduje może zle cos zaloazyłem. kurrr i znowu chyba bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie :/
mam dokładnie tak samo (to chyba norma w ABU), wycieka spod króćca tuż przy głowicy uszczelka kosztuje 2 PLN i potrzebny jest klucz 13-nastka ale z przedłużka bo jest beznadziejne dojście

: śr sty 16, 2008 13:25
autor: kristo
Paweł pisze:potrzebny jest klucz 13-nastka ale z przedłużka bo jest beznadziejne dojście
i wiadro na płyn :grin:

heh

: śr sty 16, 2008 15:44
autor: 2RaZ
tez miałem taka akcję z płynem, ale u mnie okazało się, że to wina zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego, poprostu nie trzymał ciśnienia i troszkę wywalało płynu...
Pwodzenia!
:smoke: :smoke: :smoke:

: śr sty 16, 2008 16:14
autor: Paweł
kristo pisze:i wiadro na płyn :grin:
i wiadro :bigok:
PozdraVWiam