Ubywajacy w małych ilosciach płyn chodzący
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ubywajacy w małych ilosciach płyn chodzący
Tak jak w temacie ubywa mi płyn chodzący z zbiornika wyrównawczego. Płynu uciekło niewiele ale uciekło tylko pytanie gdzie ? Samochód mam od 4 miesięcy i na początku od razu wymieniłem wszystkie płyny i filtry w tym płyn chodzący. Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem termostat bo nie trzymał temperatury dolałem wtedy płynu chodzącego do max i za tydzień sprawdziłem stan. Nic nie ubyło niestety niedawno otworzyłem maskę aby skontrolować stan i niestety poziom jest w połowie między max a min :/ wiem ze powodów może bydz wiele ale mam nadzieje ze nie jest to uszczelka pod głowica :/ dodam ze jak sinik sie rozgrzeje to czuć z pod maski płyn chłodzący oraz szczególnie w zimne dni z tłumnika wydobywa sie biały dym szczególnie przy większych obrotach jest go więcej ale w zimne w każdym samochodzie jest tak.z zapalniem nie mam problemu rano na styk pali. zażyło mi sie jedynie 3 razy tak ze po krótkim postoju na parkingu gdy chciałem zapalic to wszedl na 200obr/min po czym na 900. W mocy jak narazie nie odczułem różnicy Czytałem ze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego(nie trzyma ciśnienia)... może mi ktoś pomoże? byłbym wdzięczny
a i druga sprawa czy tankowanie benzyny o wiekszej ilości oktanów moze zle wplywac na mój silnik np na uszczelke ? bo ja tankuje tylko orlenowska verve i nie wiem czy dobrze robie
a i druga sprawa czy tankowanie benzyny o wiekszej ilości oktanów moze zle wplywac na mój silnik np na uszczelke ? bo ja tankuje tylko orlenowska verve i nie wiem czy dobrze robie
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 23:35 przez Dyguś, łącznie zmieniany 1 raz.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
jak wlejesz do poziomu MAX to i tak wywali ci trochę płynu przez otwór w zbiorniczku wyrównawczym i wyrówna się do poziomu miedzi MIN a MAXDyguś pisze:niestety poziom jest w połowie między max a min
wyciek na zewnątrz - dorwać duży kawałek tektury (tak wielkoci maski silnika najlepiej), rozlożyć na ziemi, przejechac się autem, aby się porządnie rozgrzało, potem wjechać na tekturę (silnik ma si znajdować nad tekturą), poczekać 5-20 min, odjechać autem z tektury i sprawdzić, czy nie jest gdzieś na plamione - będziesz wtedy miał wizerunek, czy cieknie i gdzie cieknieDyguś pisze:dodam ze jak sinik sie rozgrzeje to czuć z pod maski płyn chłodzący
to raczej normalne, bo po odpaleniu silnik potrzebuje większej dawki paliwaDyguś pisze:w zimne dni z tłumnika wydobywa sie biały dym szczególnie przy większych obrotach
wtedy, kiedy nie trzyma ciśnienia, czyli płyn ucieka z prawej strony zbiorniczka patrząc od przodu silnika - korek do wymiany; lub trzyma za duże ciśnienie - wtedy zablokował się zaworek w korku - też korek do wymianyDyguś pisze:Czytałem ze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego(nie trzyma ciśnienia)
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
o ile nie odparuje caly wcale nie musza byc wycieki takie zeby az skapnelo na podlogeprezesso pisze:bo płyn jak wycieknie to bardzo szybko zlatuje z silnika, a reszta odparowuje
Dyguś, przeczyszc wszystkie weze, króćce przed jazda i po jezdzie gdy silnik osiagnie min 90st. poobserwuj dokladnie wszystkie laczenia itrd
dobry sposob na lokalizacje wyciekow to http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html
sa jeszcze specjalne proszki kolorowe, nie trzeba wtedy uzywac lamp UV
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Tez stawiam na wyciek. Sprawdź dokładnie kruciec (ośmiorniczka - też tak to nazywają). W moim ABU jest on pod ap. zapłonowym z boku silnika. z tego krućca często wycieka płyn bo on po prostu peka szczególnie przy śrubach mocujących.prezesso pisze:wyciek na zewnątrz - dorwać duży kawałek tektury (tak wielkoci maski silnika najlepiej), rozlożyć na ziemi, przejechac się autem, aby się porządnie rozgrzało, potem wjechać na tekturę (silnik ma si znajdować nad tekturą), poczekać 5-20 min, odjechać autem z tektury i sprawdzić, czy nie jest gdzieś na plamione - będziesz wtedy miał wizerunek, czy cieknie i gdzie cieknie
A tak swoją drogą wycieki płynu dość latwo jest znaleść bo zostawia on biały ślad po sobie.
Kolego też tak miałem że jak kupiłem auto to mi ubywało płynu niewiele ale jednak.
Po roku okazało się że nagrzewnica(ta która ogrzewa wnętrze samochodu cieknie, a teraz z kolei okazało się że leje mi chłodnica. Dziwne bo auto jest z 1999r. Mam jednak nadzieję że Ty nie będziesz miał takich problemów.
Jeśli chcesz sprawdzić czy uiszczelka pod głowicą puszcza to najprostrzym sposobem jest odpalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzenie czy idą pęcherzyki powietrza. Pozatym wyjmij miarkę oleju, lub odkręć korek wlewu oleju i spraw czy jest na nim osad pary wodnej - biało brązowa maź. Jeśli nie ma to uszczelka na 100% jest OK.
Po roku okazało się że nagrzewnica(ta która ogrzewa wnętrze samochodu cieknie, a teraz z kolei okazało się że leje mi chłodnica. Dziwne bo auto jest z 1999r. Mam jednak nadzieję że Ty nie będziesz miał takich problemów.
Jeśli chcesz sprawdzić czy uiszczelka pod głowicą puszcza to najprostrzym sposobem jest odpalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzenie czy idą pęcherzyki powietrza. Pozatym wyjmij miarkę oleju, lub odkręć korek wlewu oleju i spraw czy jest na nim osad pary wodnej - biało brązowa maź. Jeśli nie ma to uszczelka na 100% jest OK.
Fakt zdjęcie by sie przydało, ale na 90% to cieknie z krućca przy śrubach mocujących do bloku silnika. W MKIII jest to plastikowy element, który pracując w ciężkich warunkach (gorąco - zimno) pęka, nie ma rady trzeba go wymienić, koszt niewielki ok. 40 zł.
Możliwe jest też coś takiego, że poleciał oring w krućcu - uszczelnia niedzy silnikiem a krućcem.
Jak będziesz wymieniał kruciec to uważaj bo sa dwa rodzaje z jednym otworem na czujnik tem i z dwoma otworami.
Przy wymianie dobrze jest też uszczelnić dodatkowo odpowiednim silikonem styk krućca z blokiem.
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 11:28 ]
Możliwe jest też coś takiego, że poleciał oring w krućcu - uszczelnia niedzy silnikiem a krućcem.
Jak będziesz wymieniał kruciec to uważaj bo sa dwa rodzaje z jednym otworem na czujnik tem i z dwoma otworami.
Przy wymianie dobrze jest też uszczelnić dodatkowo odpowiednim silikonem styk krućca z blokiem.
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 11:28 ]
W zasadzie (mniej wiecej) to prawda.Artur147 pisze:Jeśli chcesz sprawdzić czy uiszczelka pod głowicą puszcza to najprostrzym sposobem jest odpalić silnik, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzenie czy idą pęcherzyki powietrza. Pozatym wyjmij miarkę oleju, lub odkręć korek wlewu oleju i spraw czy jest na nim osad pary wodnej - biało brązowa maź. Jeśli nie ma to uszczelka na 100% jest OK.
mam dokładnie tak samo (to chyba norma w ABU), wycieka spod króćca tuż przy głowicy uszczelka kosztuje 2 PLN i potrzebny jest klucz 13-nastka ale z przedłużka bo jest beznadziejne dojścieDyguś pisze:nie musiałem rozgrzewać samochodu. zalóważyłem ze płyn jest pod tym krucicem. tylko pytanie z którego miejsca to Cieknie bo tam jest wiele mozliwosci. Wymienilaem kiedys ten czujnik który tam sie znajduje może zle cos zaloazyłem. kurrr i znowu chyba bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie :/
[img][url=http://img154.imageshack.us/my.php?image=dsc03000azzzzqf7.png][img]http://img154.imageshack.us/img154/6006/dsc03000azzzzqf7.th.png[/img][/url][/img]
heh
tez miałem taka akcję z płynem, ale u mnie okazało się, że to wina zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego, poprostu nie trzymał ciśnienia i troszkę wywalało płynu...
Pwodzenia!
Pwodzenia!
moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 83 gości