Piszczenie przy ruszaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kapelek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 13:31
Lokalizacja: Gołdap

Piszczenie przy ruszaniu

Post autor: Kapelek00 » pn sty 14, 2008 10:34

Witam. Mam problemik mały chcę się upewnić czy to pasek...Po ruszeniu na drugim biegu zaczyna piszczeć i to głośno...im więcej gazu tym głośniej...denerwuje mnie to i pewnie moich sąsiadów których rano budzę tym piszczeniem. Mam wymienic pasek alternatora i pompy ?jeżeli tak to jak trudno to zrobić



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn sty 14, 2008 10:45

Kapelek00 pisze:Mam wymienic pasek alternatora i pompy ?jeżeli tak to jak trudno to zrobić
jezeli posiadasz silnik 1.6 to bardzo latwo, natomiast jesli 1.3 to tutaj dostep do tych paskow jest trudniejszy tylko.

Najpierw przed wymiana sprawdz czy naciag paska jest odpowiedni, teoretycznie moze sie uginac na srodku o 1 cm. (Tak pisza w ksiazkach) Wymiana paska alternatora, polega na poluzowaniu jego mocowania, na tej szynie, i przesuniecie go, wtedy pasek sam spada, z pompa jest tak, ze lepiej zarzucic 4 bieg, nalozyc pasek na jedno kolo i pchnac autem i pasek rowniez sam wskoczy, Ale najpierw sprawdz naciag paskow.

P.S. uzupelnij avatar o typ silnika, i pojemnosc, bedzie latwiej rozmawiac :bigok:



Kapelek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 13:31
Lokalizacja: Gołdap

ah no tak...

Post autor: Kapelek00 » pn sty 14, 2008 10:51

przepraszam ale zap[omniałem dodać pojemności silnika!! Otóż mam silnik 1.6



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 14, 2008 10:53

Kapelek00 pisze:Mam wymienic pasek alternatora i pompy ?jeżeli tak to jak trudno to zrobić
nie koniecznie ... moze wystarczy go tylko naciągnąć :PPP zobacz czy nie jest za luzny a jak naciągnięcie nie pomoze to go 3a wymienic



Kapelek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 13:31
Lokalizacja: Gołdap

jak sprawdzić czy trzeba pasek wymienić?

Post autor: Kapelek00 » pn sty 14, 2008 11:00

jak sprawdzić czy trzeba ten pasek wymienić ? Bo nie chce żeby mi w czasie podróżowania strzelił:)



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn sty 14, 2008 11:53

Kapelek00 pisze:jak sprawdzić czy trzeba ten pasek wymienić ? Bo nie chce żeby mi w czasie podróżowania strzelił:)

sprawdzic mozesz wizualnie, czy nie jest popekany, czy zabki na wewnetrznej stronie paska nie sa pozrywane, i sprawdzic naciagniecie paska, tak jak juz pisalem. Na srodku paska nacisnij na niego, jesli pasek ugnie sie wiecej niz 1 cm od pierwotnego polozenia tzn, ze trzeba go troszke naciagnac.



Awatar użytkownika
flinstone
FlinstoneWagen
FlinstoneWagen
Posty: 95
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 21:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: flinstone » pn sty 14, 2008 12:29

do tego co wyżej pisali o zużyciu i złym naciągu doadam,ze jeśli polalełeś go przypadkowo czyms ropopochodnym albo sam namókł np z przecieku to mogły sie zmienic właściwości gumy i dlatego piszczy. Zastanawiające jest natomiast dlaczego piszczy dopiero od drugiego biegu-powinien piszczec od początku-od jedynki- do czasu aż altek dostanie mniejszego obciażenia albo pasek sie zagrzeje (alternator na początku ma duże obciażenie bo akumulator po odpalaniu sie doładowuje)


Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 268 gości