Strona 1 z 1

źle ustawione kąty?

: ndz sty 13, 2008 21:04
autor: coyot
dzisiaj ustawiłem kąty i zbieżność kół ale nie jestem zadowolony.przy kręceniu kierownicą w lewo do oporu robię tylko półtorej obrotu kierownicy,a w prawo 2,5.czy to normalne,czy powinienem pojechać z reklamacją? pozatym kręcąc w lewo kierownica ciężko chodzi :crazy:

: ndz sty 13, 2008 21:28
autor: jaszczur
tu masz tabelkę jak powinno być :bajer:
Obrazek

: ndz sty 13, 2008 22:04
autor: coyot
jaszczur pisze:tu masz tabelkę jak powinno być :bajer:
[url=http://images29.fotosik.pl/140/4c276cb6368124b2med.jpg]Obrazek[/URL]

jaszczur jak myślisz,czy te objawy o których napisałem są normalne albo chociaż dopuszczalne?

: pn sty 14, 2008 00:14
autor: Tomek_Dx
Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie. Obrazek

: pn sty 14, 2008 21:29
autor: coyot
Tomek_Dx pisze:Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie. [url=http://images23.fotosik.pl/139/495a47b5d222db72med.jpg]Obrazek[/URL]
dzięki tomek Dx za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź.jadę do tych ''fachowców" w środę na reklamację to będe wiedział co im powiedzieć.
w środę lub czwartek napiszę co udało mi się załatwić

pozdrawiam

[ Dodano: 16 Sty 2008 21:08 ]
no i byłem na reklamacji.okazało się,że na lewym kole była źle ustawiona zbieżność :grin: teraz kierownica kręci się w obie strony tak samo i wszystko jest ok.