Strona 1 z 1
Zapalająca się kontrolka oleju..
: ndz sty 13, 2008 10:50
autor: kosmo3104
Witam. Jezdziłem swoim Golfem kolo 3tyg na niedogrzanym silniku ponieważ padł mi termostat. Dodam że wszystko było ok. Gdy zrobiłem termostat temperatura nareszcie osiągnęła 90*C ale pojawił się problem...
Gdy temp.dojdzie do 90*C to po puszczeniu nogi z gazu zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Gdy tylko nacisnę na gaz kontrolka gaśnie.
Co może być tego przyczyną?
Sam. Golf III 1.6 AEE 95r.
czujnik temp. sprawny.
Czekam na odp. pozdr.
: ndz sty 13, 2008 13:40
autor: zoso8894
wypadaloby pomierzyc faktyczne cisnienie oleju na czujniku albo wymienic czujnik , ludziska mowią ze polskie filtry oleju tez takie obiawy powoduja ale rownie dobrze mozesz miec faktycznie za male cisnienie czyli zużyty smok albo wręcz panewki w motorze ale czy taki zbieg okolicznosci jest mozliwy ?
: ndz sty 13, 2008 13:46
autor: szyki
to chyba jedna z tych standard-usterek zarówno mkIII i mkII.
też sugeruję zmierzenie ciśnienia na czujniku.
mam to samo u siebie.
jak kiedyś szukałem na forum odpowiedzi na ten problem, to znalazłem nawet, że ktoś miał wgniecioną nieco miskę olejową i to też mogło być przyczyną załączania się tej kontrolki.
ale to tak dla ciekawostki.
zmierz sobie ciśnienie najpierw. jeżeli to nie pomoże, będziesz się martwił dalej.
pozdr.
: wt sty 15, 2008 19:09
autor: liptonic
Witam! niestety mam dokładnie ten sam problem z zapalaniem się kontrolki oleju na biegu jałowym (w golfie 1.4 benzyna 96') i nie wiem co z tym zrobić, gdyz jestem kobietą i nie znam się na samochodach aż tak dobrze. W związku z tym zawiozłam dziś moje autko do mechanika i usłyszałam prawdopodobny wyrok

silnik do wymiany, jest zbyt niskie cisnienie oleju (podobno). Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać i wierzyć czy poprostu chcą mnie oszukać. Co o tym myślicie chłopaki? POMOCY!!!
: wt sty 15, 2008 19:14
autor: Szosownik
liptonic pisze:Witam! niestety mam dokładnie ten sam problem z zapalaniem się kontrolki oleju na biegu jałowym (w golfie 1.4 benzyna 96') i nie wiem co z tym zrobić, gdyz jestem kobietą i nie znam się na samochodach aż tak dobrze. W związku z tym zawiozłam dziś moje autko do mechanika i usłyszałam prawdopodobny wyrok

silnik do wymiany, jest zbyt niskie cisnienie oleju (podobno). Nie wiem czy mam się śmiać czy płakać i wierzyć czy poprostu chcą mnie oszukać. Co o tym myślicie chłopaki? POMOCY!!!
ja bym sprawdził pompę oleju
: wt sty 15, 2008 19:34
autor: liptonic
Ta opcja była brana pod uwagę, jednakże mechanik słuchając pracy silnika stwierdził, że to nie jest pompa tylko niskie cisnienie oleju(podobno to da się usłyszeć " stukotanie klawiszy") i prawdopodobnie będą to panewki, więc koszt naprawy będzie wyższy niż zakup silnika
: sob sty 26, 2008 23:09
autor: simeone04
Włączam się do dyskusji ponieważ borykam się z identycznym problemem, już od jakiegoś czasu. Przed wymianą termostatu kontrolka migała jedynie podczas jazdy po mieście, gdy silnik został porządnie nagrzany i również po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów przestawała. Gdy wyjeżdżałem z miasta temperatura spadała poniżej 70 stopni i problem znikał. Po wymianie termostatu silnik utrzymuje już właściwą temperaturę (ok. 90') i migająca kontrolka pojawia się znacznie częściej, również w trasie. Aby tego uniknąć jeżdzę wtedy na niższych biegach, ale oczywiście skutkiem tego jest większe zużycie paliwa.
Myślę, że warto wyjaśnić ten, jak się okazuje typowy problem, ale również ciekawy, bo jeśli to wina panewek, czy uszczelniaczy, czy czegoś innego, to jaki związek z ciśnieniem oleju może mieć temperatura silnika???
: ndz sty 27, 2008 15:42
autor: liptonic
simeone04 pisze:Włączam się do dyskusji ponieważ borykam się z identycznym problemem, już od jakiegoś czasu. Przed wymianą termostatu kontrolka migała jedynie podczas jazdy po mieście, gdy silnik został porządnie nagrzany i również po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów przestawała. Gdy wyjeżdżałem z miasta temperatura spadała poniżej 70 stopni i problem znikał. Po wymianie termostatu silnik utrzymuje już właściwą temperaturę (ok. 90') i migająca kontrolka pojawia się znacznie częściej, również w trasie. Aby tego uniknąć jeżdzę wtedy na niższych biegach, ale oczywiście skutkiem tego jest większe zużycie paliwa.
Myślę, że warto wyjaśnić ten, jak się okazuje typowy problem, ale również ciekawy, bo jeśli to wina panewek, czy uszczelniaczy, czy czegoś innego, to jaki związek z ciśnieniem oleju może mieć temperatura silnika???
Witam, ja już pozbyłam się mojego problemu, za bardzo niewielkie pieniądze. Zabrałam auto od poprzedniego mechanika naciągacza zanim dobrał się do mojego autka, bo trafiłam na mechanika pasjonata VW. Jego diagnoza: zbyt rzadki olej w silniku (shell 15W40) po wymianie na lotos autko śmiga, aż miło, dolegliwości ustapiły. Ponadto wymienił tak jak piszesz termostat. Możesz spróbować może u Ciebie też pomoże. Pozdrawiam