Strona 1 z 1

Problem z podłączeniem

: ndz sty 13, 2008 05:26
autor: michal_RP
Witam. Mam prośbę, mianowicie kupilem niedawno golfa 1.8 RP z instalacją gazową i mam problem z elektryką. Podczas Wymiany uszczelki pod głowicą zobaczyłem, że przewód od sondy jest podpięty do masy, a potem do ECU. Czy tak powinno być??? Mi wydaje sie to troche kombinowane. I drugie pytanie - czy może mieć to jakiś związek z wysokimi obrotami biegu jałowego (okolo 2500)?

: ndz sty 13, 2008 12:40
autor: Lipek81
Najlepiej, jakbyś pokazał zdjęcie. Ale to powinno być tak, że przewód od sondy idze najpierw jedną żyłą, potem jest złączka, potem ta jedna żyła wchodzi w oplot (ekran - w tym miejscu kabel staje się grubszy), który to właśnie ekran jest podłączony do masy od strony tego właśnie jednożyłowego przewodu. Ekran i ta żyła w środku nie są ze sobą połączone. Możesz odłączyć tę wtyczkę od sondy i zmierzyć, ćzy nie ma przejścia między tym kabelkiem, a ekranem (masą samochodu). Ekran służy do ochrony sygnału z sondy przed zakłóceniami.

: ndz sty 13, 2008 21:41
autor: michal_RP
To jak zdąże to dam zdjęcia jutro. A przez to , że jest do masy podłączone mogło sie coś uszkodzić???

: ndz sty 13, 2008 21:50
autor: Duber
michal_RP, do masy i do eku srodkowa zyla?a gazownicy pewnie podkrecili obroty na potencjometrze monowtrysku.czesto to robia papudraki.poczytaj moje i Homyskiego posty na temat regulacji obrotow w rp.duzo pisalismy.

: ndz sty 13, 2008 21:50
autor: eidos
raczej nie, bo ECU wszedł w tryb awaryjny

: ndz sty 13, 2008 21:51
autor: Duber
eidos pisze: bo ECU wszedł w tryb awaryjny
swieci kontrolka sondy(zolta)?

: pn sty 14, 2008 12:13
autor: michal_RP
Zadna kontrolka sie nie swieci, tylko miga na centralce od gazu na pomarańczowo/zielono. Niedlugo Będe silnik wyciągal, żeby pierscienie i uszczelniacze zmienić to posprawdzam połączenia. A jest może gdzieś dostępny schemat??

: pn sty 14, 2008 12:34
autor: eidos
ta żółta kontrolka nie we wszystkich RPkach byla montowana, a ona jest od ECU nie tylko od sondy, pokazuje jakas usterke. Usterke mozna zdiagnozowac za pomoca kodow blyskowych

: pn sty 14, 2008 12:53
autor: michal_RP
Ale, w którym miejscu powinna ona być?? Zielony jestem :goof:

: pn sty 14, 2008 20:10
autor: eidos
na desce rozdzielczej tam gdzie sa pozostale diody, np od kierukowskazu, świateł, oleju, wody itd.

Tak w ramach scislosci to jest raczej pomaranczowa kontrolka, nazywana check engine. Powinien byc obok niej symbol silnika

: pn sty 14, 2008 20:21
autor: grandi
http://allegro.pl/item295939115_vw_golf ... html#photo

Ostatnia dioda tam nad nią masz ikonkę silnika

Re: Problem z podłączeniem

: pn sty 14, 2008 21:28
autor: Killof102
michal_RP pisze:I drugie pytanie - czy może mieć to jakiś związek z wysokimi obrotami biegu jałowego (okolo 2500)?
Co do tych obrotów to sprawdź gumę pod monowtryskiem. Jak są nieszczelności to obroty mogą być wysokie !