Problem z domykaniem szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

slaveus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:34
Lokalizacja: Starogard

Problem z domykaniem szyb

Post autor: slaveus » sob sty 12, 2008 18:12

Witam, Najpierw może opiszę sprawę (Golf 3, 1997r, 1.8, elektryczne szyby przednie i szyberdach, central zamek, chip antykradzieżowy z odcięciem pompy paliwa montowany oddzielnej niż alarm, reszta chyba nie ma znaczenia):

W trakcie wakacji dodałem sobie do alarmu (Exus v.5 Smart - wiem, że to żadna rewelacja ale ze względu na to, że mam chip antykradzieżowy nie zależało mi na jakimś super alarmie, wystarczyło żeby był na liście PZU przy wykupie AC) moduł domykania szyb i szyberdachu, które są podpięte do alarmu. No i na początku zimy zaczęło się, padł jeden aku, wymieniłem na nowy, nowy też padł po miesiącu, wymieniłem na nowy. Oczywiście w międzyczasie samochód był u kilku elektryków i dokładnie prześwietlony pod kątem pobierania prądu i ładowania i wszystko wyglądało ok. Poczytałem trochę w necie i często jako winowajcę podawano alarm, no cóż mimo, że w trakcie pomiaru na włączonym nic nie wykazywało, że bierze za dużo, od ostatniego ładowania aku postanowiłem go po prostu nie załączać i o dziwo samochód pali bez problemu. Gościu który zakładał mi alarm Exus a potem też moduł (bo to ten sam był) stwierdził, że winowajcą może być właśnie moduł domykania szyb i nie ma znaczenia to, że szyb ani szyber nie otwieram teraz (co jest oczywiste :))) ) podobno przy każdym uzbrajaniu alarmu ten moduł również pobiera energię i to nie małą, a dodatkowo może też pobierać w trakcie uśpienia. Póki co dzisiaj odebrałem auto i moduł jest odcięty, później ma mi dorobić przełącznik którym będę mógł na zimę wyłączać ten moduł a na cieplejsze pory roku włączać.
Mam pytanie, czy jeśli zdecydowałbym się na wymianę alarmu na model, który ma już opcję komfort (czyli to domykanie) powiedzmy Exus v.10 Expert to również byłaby taka sytuacja z tym poborem prądu, tzn nawet przy zamkniętych szybach przy uzbrajaniu alarmu moduł pobiera prąd, czy to nie ma znaczenia, że ten mój moduł został dodany do modelu alarmu, który takiej opcji nie miał? Pewnie większość z was ma alarmy już z opcją komfort i powiecie czy zasada poboru prądu jest taka sama czy jakoś lepiej to funkcjonuje? Sorki, za to słowotwórstwo ale chciałem być w miarę dokładny, z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam, Sławek



karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » sob sty 12, 2008 19:27

Co za mechanicy.Sam byś na to wpadł.A może zamiast odłączać moduł ściągaj kleme.Bardzo inteligentny sposób.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 19:41

W sumie to u mnie wyszła ta sama chociaż dużo mniej uciążliwa rzecz. W moim autku mam alarm TytanMax defender. Niestety pobiera trochę prądu w stanie uzbrojenia, na tyle dużo że przy dużych mrozach poniżej -10 po 3 dniach stania na dworze auto troszkę widać że ma niedobory prądu w aku, bez uzbrojenia niema tego problemu. Nie chciało mi się zrobić konkretnych pomiarów ile tego prądu ciągnie. Z kolei w drugim aucie jest alarm Magikar 440 i nie ma tych problemów.
W każdym razie po pierwsze nie można wierzyć danym podanym w opisach alarmu, po drugie w twoim przypadku dopiero się dowiesz czy to alarm czy sterownik był winien za kilka dni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

slaveus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:34
Lokalizacja: Starogard

Post autor: slaveus » sob sty 12, 2008 20:00

karol27 pisze:Co za mechanicy.Sam byś na to wpadł.A może zamiast odłączać moduł ściągaj kleme.Bardzo inteligentny sposób.
hahahah nie no bez przesady, ten przełącznik to nie będzie aż taka tragedia, jeden klik i po sprawie



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » sob sty 12, 2008 20:02

karol27 pisze:A może zamiast odłączać moduł ściągaj kleme.Bardzo inteligentny sposób.
To po co mu alarm skoro auto ma stać bez napięcia.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

slaveus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:34
Lokalizacja: Starogard

Post autor: slaveus » sob sty 12, 2008 20:03

Paweł Marek pisze:W sumie to u mnie wyszła ta sama chociaż dużo mniej uciążliwa rzecz. W moim autku mam alarm TytanMax defender. Niestety pobiera trochę prądu w stanie uzbrojenia, na tyle dużo że przy dużych mrozach poniżej -10 po 3 dniach stania na dworze auto troszkę widać że ma niedobory prądu w aku, bez uzbrojenia niema tego problemu. Nie chciało mi się zrobić konkretnych pomiarów ile tego prądu ciągnie. Z kolei w drugim aucie jest alarm Magikar 440 i nie ma tych problemów.
W każdym razie po pierwsze nie można wierzyć danym podanym w opisach alarmu, po drugie w twoim przypadku dopiero się dowiesz czy to alarm czy sterownik był winien za kilka dni.
to faktycznie dziwne, że różne alarmy pobierają różność ilość prądu, myślałem , że są jakieś standardy, które to regulują, bo to przecież jasne, że alarm, który jest uzbrojony przez prawie całą dobę może mieć zgubny wpływ na akumulator, ciekawe czy jest jakiś alarm, który pobiera mniej niż pozostałe ...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 20:09

Myślę że taki duży pobór to sprawa raczej rzadka, pewnie wynikające z produkcji made in china lub taivan. nie można też wykluczyć jakiegoś błędu w montażu, albo nadmiernego poboru prądu przez czujniki dodatkowe. Nie ma chyba innego prostego wyjścia tylko poprosić aby osoba która będzie ci montowała kolejny alarm w twojej obecności dokonała pomiaru poboru prądu na uzbrojonym i rozbrojonym alarmie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

slaveus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:34
Lokalizacja: Starogard

Post autor: slaveus » sob sty 12, 2008 20:20

Paweł Marek pisze:Myślę że taki duży pobór to sprawa raczej rzadka, pewnie wynikające z produkcji made in china lub taivan. nie można też wykluczyć jakiegoś błędu w montażu, albo nadmiernego poboru prądu przez czujniki dodatkowe. Nie ma chyba innego prostego wyjścia tylko poprosić aby osoba która będzie ci montowała kolejny alarm w twojej obecności dokonała pomiaru poboru prądu na uzbrojonym i rozbrojonym alarmie
co do made in china to zgadzam się z Tobą, ale trudno w dzisiejszych czasach znaleźć coś nie made in china :) może coś polecisz ...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 20:32

No to wiem tyle że Magikar 440 w aucie żonki kłopotów nie robi, i ponieważ siędzę długo na forum i czytam to nie przypominam sobie aby kiedykolwiek taka awaria powtarzała się w jakimś konkretnym alarmie. Stąd moje powyższa propozycja jak się upewnić.
I weź jeszcze sie upewnij (jeśli dzisiejsza robota nie dała efektów) że lampka w bagaźniku się nie świeci caly czas.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

slaveus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:34
Lokalizacja: Starogard

Post autor: slaveus » sob sty 12, 2008 20:48

Paweł Marek pisze:No to wiem tyle że Magikar 440 w aucie żonki kłopotów nie robi, i ponieważ siędzę długo na forum i czytam to nie przypominam sobie aby kiedykolwiek taka awaria powtarzała się w jakimś konkretnym alarmie. Stąd moje powyższa propozycja jak się upewnić.
I weź jeszcze sie upewnij (jeśli dzisiejsza robota nie dała efektów) że lampka w bagaźniku się nie świeci caly czas.
dzięki, jak będę zmuszony do zmiany alarmu to wezmę tego Magikara pod uwagę



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 432 gości