Strona 1 z 2

Czuć paliwo na zimnym silniku

: sob sty 12, 2008 04:01
autor: T0MEK86
Witam.
W moim golfie mk4 (AGN) podczas pracy na zimnym silniku czuć niedopalone paliwo, dodatkowo czasami towarzyszy temu głośno pracujący katalizator. Gdy silnik się nagrzeje katalizator milknie i nie czuć już paliwa. Wcześniej wymieniłem 2 katalizatory, przepływomierz z czujnikiem temp. powietrza zasysanego oraz sondę lambda dlatego uszkodzenie tych części odrzucam. Autko było także podpinane pod komputer ale nie wykazał on żadnych błędów. Prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo z problemem borykam sie już prawie rok tzn. odkąd kupiłem autko.

: ndz sty 13, 2008 19:24
autor: g4mario
T0MEK86,
moze to cos zwiazane z tym tematem!

: pn sty 14, 2008 12:11
autor: roboform550
Sprawdź filtr z węglem aktywnym może to jest tego przyczyna

: pn sty 14, 2008 12:14
autor: pszczyna
A ja stawiam na nieszczelny układ wydechowy a zwłaszcza w okolicy środkowego tłumika .
Małem coś podobnego w PUNCIE

: pn sty 14, 2008 13:33
autor: T0MEK86
Układ wydechowy jest szczelny, Sprawdze filtr z węglem aktywnym choś wątpie żeby to było tego przyczyną. Ogólnie to problem jest taki że autko na ssaniu ma za bogatą mieszankę.

: pn sty 14, 2008 21:14
autor: g4mario
wczesniejszy moj wpis mial tez sugerowac filtr weglowy(brakuje skopiowanego linka) :grin:

moze rozjasnij, ten zapach to zapach benzyny czy przepalona benzyna(spaliny)

[ Dodano: 14 Sty 2008 20:23 ]
moze byc tak, ze katalizator jest zimny i nie dopala spalin

: pn sty 14, 2008 22:26
autor: T0MEK86
Co do zapachu to czuć spalone paliwo a przy przegazowaniu z wydechu wydobywa sie sadza. Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem gdy rano zapalam samochód katalizator pracuje cicho a wolne obroty wynoszą ok 1100, natomiast gdy silnik w ciągu dnia się ostudzi to po pozniejszym odpaleniu wolne obroty utrzymują sie na poziomie 1200 i katalizator pracuje glosno na ssaniu. W lecie przy każdym uruchomieniou zimnego silnika katalizator pracowal glosno. Wymienilem juz 2 katalizatory ale problem dalej sie pojawia. A czy może być to spowodowane awarią czujnika temp. cieczy chlodzącej?

: wt sty 15, 2008 22:18
autor: g4mario
czyli, jak czuc spaliny to wskazywaloby to na nieszczelny uklad wydechowy. piszesz jednak, ze jest on szczelny, w moim 2.0 czasami tez mam wrazenie, ze padl katalizator - na zimnym silniku czuc inaczej spaliny niz na rozgrzanym, ale na razie nie zwracam na to uwagi(glosniej nie pracuje). wedlug mnie inna jest mieszanka paliwowo-powietrzna i stad taki zapach, mozna zrobic analize spalin na stacji diagnostycznej. ja bym raczej nie podejrzewal czujnika temperatury moze sonda lambda pada? PSZCZYNA tez dobrze pisze o wydechu, moze glosno pracuje, bo faktycznie jest nieszczely, jak sie rozgrzeje uklad to robi sie scislejszy np. na laczeniach?

: śr sty 16, 2008 00:04
autor: T0MEK86
Jestem na 90% pewien że na ssaniu ma za bogatą mieszankę ale czego to może być przyczyną? Czy może to być wina samych wtryskiwaczy?
Układ wydechowy jescze raz dzis sprawdzilem i jest szczelny pozatem głosny jest tylko katalizator i rura miedzy nim a kolektorem(metaliczny odgłos) a zapach czuc tylko z rury wydechowej

: śr sty 16, 2008 22:34
autor: g4mario
z tego co piszesz to wszystko wyglada, ze jest ok, (mieszanka na ssaniu jest na pewno inna, to ulatwia rozruch zimnego silnika- przystosowany jest do pracy 90-110stopniC) ten metaliczny odglos tez raczej sie pojawia- szczegolnie w nowych ukladach wydechowych.

: czw sty 17, 2008 01:15
autor: T0MEK86
Wiem że na ssaniu jest bogatsza mieszanka ale ta jest za bogata jak na prace na zimnym silniku. A pozatem widac to jeszcze po tym że z rury wydechowej wydobywa sie sadza.]

: czw sty 17, 2008 21:03
autor: g4mario
wiec pewnie nie obedzie sie bez podlaczenia pod komputer :(

: pt sty 18, 2008 01:59
autor: T0MEK86
Tylko co konkretnie sprawdzic jak już bedzie podpiety bo już 2 razy byl podpinany i nie wyskakiwaly żadne błędy?

: sob sty 19, 2008 23:53
autor: g4mario
nie koniecznie musza pojawiac sie bledy, a jak spalanie? ma apetyt na paliwo?