Strona 1 z 1

Stukanie z przodu samochodu

: pt sty 11, 2008 09:22
autor: mpendzik
Powoli chyba dochodzę do tego co stuka, ale chciałbym się Was coś poradzić.
Mianowicie po wymianie łożysk z przodu zrobiłem ustawienie kątów i kierownica "sama" przekręciła się w lewo... więc odkręciłem ją i ustawiłem na wprost... Po tym zabiegu stwierdziłem że opony z tyłu są w lepszym stanie niż te z przodu i zamieniłem przód z tyłem.
Po tym zabiegu kierownica skręciła się sama w prawo o tyle samo stopni co wcześniej w lewo...
No i teraz chciałem się zapytać co jest tego przyczyną ? - Bardziej opony czy felgi ?
P.S.
Ciśnienie w normie, zbieżność ok.
Pozdrawiam.

: pt sty 11, 2008 09:40
autor: robertrog
Sprawdź czy przekładnia kierownicza nie ma luzu.

: pt sty 11, 2008 10:00
autor: mpendzik
A jak to sprawdzić ?
Zauważyłem że jak w samochodzie ruszam kierownicą góra dół to jest luz... lekki i coś puka - ale to pukanie podczas jazdy to nie od tego jest na pewno...
Pozdrawiam

: pt sty 11, 2008 10:42
autor: robertrog
Przekładnie żeby sprawdzić musisz wejść pod samochód i złapać w miejscu gdzie jest dokręcony drążek kierowniczy i poruszać góra dół ,luzu nie powinno być wcale lub bardzo minimalny.To co opisujesz to może być luz na łożyskach kolumny kierowniczej ewentualnie na krzyżakach które są na niej

: pt sty 11, 2008 11:49
autor: Mis
mpendzik pisze:Mianowicie po wymianie łożysk z przodu zrobiłem ustawienie kątów i kierownica "sama" przekręciła się w lewo... więc odkręciłem ją i ustawiłem na wprost... Po tym zabiegu stwierdziłem że opony z tyłu są w lepszym stanie niż te z przodu i zamieniłem przód z tyłem.
Po tym zabiegu kierownica skręciła się sama w prawo o tyle samo stopni co wcześniej w lewo...

:rolleyes: czyli jakbys nie przekresil kiery w prawo, to po zmianie opon kiera bylaby prosto ? dobrze zrozumialem?

: pt sty 11, 2008 12:05
autor: mpendzik
Tak dokładnie - gdybym nie przekręcał kiery to by teraz była prosto.

: pt sty 11, 2008 12:22
autor: Mis
Tak dokładnie - gdybym nie przekręcał kiery to by teraz była prosto.

no dobra, wiec jak przelozyles kola z oponami i jest kiera prosto, to wina, wg mnie, lezala w oponach. Po ustawieniu katow, byc moze przestaly byc scinane, ale jednak ich uszkodzenie powodowalo przesuniecie kiery, teraz masz dobre opony i kiera wrocila na swoje miejsce.

Obserwuj kola przednie teraz czy sie nie scinaja i kiere czy sie nei przekreca.

To, ze jak ruszasz kiera i troszke cos tam puka, nie przejmuj sie tym za mocno, bo to moze byc krzyzak na kolumnie kierowniczej, badz ma taki urok maglownica. Moja robi to samo, jak poruszam kiera w lewo i prawo to sa regularne, ciche pukniecia.

: pt sty 11, 2008 12:58
autor: mpendzik
Okej - poobserwuje. Dzięki.