czujnik prędkości

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

norbkuc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:39
Lokalizacja: W-wa

czujnik prędkości

Post autor: norbkuc » czw sty 10, 2008 14:15

Przestał mi działać prędkościomierz, czasem przy drganiach pojawia się wskazanie. Sprawdziłem wtyczkę przy skrzyni, wszystko wygląda ok. Polałem wd40. Dodatkowo po tych zabiegach nagle zaczęła mi świecić rezerwa na chwilę, a potem wraca poprawne wskazanie. Gdzie szukać usterki?



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw sty 10, 2008 17:25

Aby dalej eleminować przyczyny mósiał byś sprawdzić wtyczki przy liczniku



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » czw sty 10, 2008 18:15

stawiam ze do wymiany jest czujnik predkosci w skrzyni, mialem podobne objawy, działał dopiero jak silnik byl bardzo dobrze rozgrzany tj po okolo 20km jazdy, zanim sie rozgrzal wskazowka szalała lub leżała na 0 chociaz w koncowej fazie to juz nie bylo regóły, mysle ze wskaznik rezerwy nie ma z tym nic wspolnego ale lepiej posprawdzac dobrze wszelkie wtyczki zanim kupi sie sam czujnik bo kosztuje w vw jakies 170 zl, z tego co sie dowiadywalem tanszych zamiennikow nie ma, no moze w serwisie skody po 150-160 zl, ja wybralem jednak oryginal

pozdrawiam!



norbkuc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:39
Lokalizacja: W-wa

Post autor: norbkuc » czw sty 10, 2008 20:41

daniellw pisze:Aby dalej eleminować przyczyny mósiał byś sprawdzić wtyczki przy liczniku
przy liczniku jest ok.

[ Dodano: 10 Sty 2008 19:44 ]
daniellw pisze:stawiam ze do wymiany jest czujnik predkosci w skrzyni, mialem podobne objawy, działał dopiero jak silnik byl bardzo dobrze rozgrzany tj po okolo 20km jazdy, zanim sie rozgrzal wskazowka szalała lub leżała na 0 chociaz w koncowej fazie to juz nie bylo regóły, mysle ze wskaznik rezerwy nie ma z tym nic wspolnego ale lepiej posprawdzac dobrze wszelkie wtyczki zanim kupi sie sam czujnik bo kosztuje w vw jakies 170 zl, z tego co sie dowiadywalem tanszych zamiennikow nie ma, no moze w serwisie skody po 150-160 zl, ja wybralem jednak oryginal
wykręce jakoś czujnik i sprawdze, oraz złaczkę oczywiście. Jaki tam jest torx, nic nie można zobaczyc, wszystko na macanego, nad czujnikiem mam węża wody od inst. LPG i filtr gazu :(



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » pt sty 11, 2008 08:57

moge sie tylko wypowiadac na temat czujnika z TDI, nie jestem pewien czy u ciebie idzie identyczny ale jesli tak to do odkrecenia potrzebny jest zwykly klucz paski lub oczkowy nr 10, czujnik przykrecony jest na 1 śrubke

ja sprawdzalem jego dzialanie w ten sposob ze wymontowalem czujnik, wlutowalem w jego gniazdo niezalezne 2 przewody zasilajace oraz trzeci sygnalowy (przewody izolowane ale o bardzo malym przekroju aby dalo sie jednoczesnie zalozyc oryginalna wtyczke) , nastepnie wmontowalem spowrotem w samochod i podlaczylem miernik czestotliwosci do wyprowadzonej koncowki, w momentach poprawnego dzialania czujnika miernik pokazywal czestotliwosc niemal dokladnie równą predkosci na liczniku, a gdy czujnik szwankowal licznik pokazywal 0 i miernik tez 0, z tego wynikalo ze czujnik do wymiany.


pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 407 gości