Strona 1 z 1

bzyczenie z zegarow

: śr sty 09, 2008 20:27
autor: slawekMK2
Witam mam problem z piszczeniem pod prędkościomierzem, odgłos tego piszczenia jest zależny od prędkości im szybciej jadę tym głośniejszy i bardziej piskliwy dźwięk jakby coś ocierało o jakieś małe kułeczko zębate wewnątrz. chciałem wyciągnąć zegary ale jest to trudne i niewiem czy iść z tym do mechanika, czy ktoś pomoże mi poradzić sobie samemu z tym problemem. Z góry thx pzdr

: śr sty 09, 2008 20:40
autor: prezesik25
wymiana zegarów (lub tylko prędkościomierza) na inny

: śr sty 09, 2008 20:56
autor: guti
slawekMK2 pisze:wymiana zegarów (lub tylko prędkościomierza) na inny
no albo auto zmien :)

slawekMK2, jezeli to nie halasuje linka ktora mozna poprawic przez wymiane takiego patyczka ktory jest na koncu linki , to cos moze rzeczywioscie padło w srodku. poszukaj na forum jak sie wyjmuje zegar, jak dostac sie do srodka i działaj sam :)

: śr sty 09, 2008 21:01
autor: *SzUwAr*
Witaj, miałem taki sam problem. wystarczy posmarować linkę od prędkościomierza!!! wyciągnięcie zegarów to bardzo prosta rzecz: musisz ściągnąć plastik, w którym masz przełączniki, radio i panel od nawiewu. Pod jednym przełącznikiem z prawej strony na dole od strony zegarów jest śrubka, druga jest pod przełącznikiem od świateł no i trzy kolejne są za nawiewem i dwie nad zegarami (chyba jakoś tak z tymi śrubkami dokładnie nie pamiętam) no i zegary też są przykręcone chyba dwoma. Później ręką wypinasz zegary i są twoje. A ja nie użyłem WD40 - bo po jakimś czasie wietrzeje, weź płynny olej. POWODZENIA. A w godzinę powineneś się uwinąć :pub:

: śr sty 09, 2008 21:17
autor: grandi
Tak jak kolega pisze ale też jest drugi aspekt jest zimna i ateriał się kurczy zobacz po pewnym czasie jazdy czy nadal będzie piszczało

: wt lut 12, 2008 12:38
autor: scasi
Mam podobny problem, tyle ze u mnie terkocze chyba linka. Zaczelo sie po wyciaganiu zegarow - wymienialem przepalona zarowke podswietlenia. Od tamtej pory w zasadzie ciagle jest halas, choc byly okresy ze bylo ok. Wskazania wydaja mi sie ok (sprawdzam z fotoradarem podajacym predkosc) i wychodzi zawsze okolo 10km/h wiecej na liczniku niz na radarze (tlumacze to sobie tolerancja radaru albo licznika ;)) Zdarza sie ze przy wiekszych predkosciach gdy jest na prawde glosno to wskazowka drży.

Wydaje mi sie ze linka jest za krotka, nieoryginalna albo czegos brakuje, bo u mnie nie ma tam zadnego zatrzasku tylko po prostu jest nalozona koncowka jedna na drugą. Ma ktos moze zdjecie jak to powinno wygladac? Jaka dluga powinna byc ta linka bo umnie jest doslownie na styk. Wystarczy ruszyc ja przy silniku i na bank bedzie ja slychac. Z drugiej strony w moim golfie byl kiedys silnik benzynowy - moze zostala stara linka i nie pasuje...

Wymyslilem nawet technike jak sie do niej dostac bez rozbierania deski - moze komus sie przyda. Wystarczy zdjac kratke od nawiewu (pojedynczy po lewej stronie od zegarow) i odkrecic koncowke kanalu (ten element z przeslona zamkniety/otwarty). Dobrze jest zamknac na czas odkrecania zeby przypadkiem nie upuscic wkretu gdzies do srodka nawiewu. Po wyjeciu jest troche miejsca a i sam kanal jest dosc elastyczny wiec mozna go nagiac i odpowiednio manewrujac da rade wlozyc z boku reke tak aby siegnac do linki ;)

guti A ten patyczek o ktorym mowisz to jest cos co sie da wymienic bo u mnie to jest po prostu metalowa koncowka linki ktora ma przekroj kwadratu ale zawsze mi sie wydawalo ze to jest nierozlaczna jej czesc ;)

Pozdrawiam

: wt lut 19, 2008 18:06
autor: slawekMK2
scasi pisze:Zdarza sie ze przy wiekszych predkosciach gdy jest na prawde glosno to wskazowka drży.
u mnie jest to samo drżenie, jeszcze nie mialem czasu oliwic tej linki ale nieomieszkam sprobowac. narazie zrobilem podswietlenie bo mialem popalone zarowki w zegarach wstawilem diodyw to miejsce, zadna rewelacja ale mnie sie podoba :goof:
Dam znac czy operacja "linka" sie powiodla. Dzieki za pomoc

: wt lut 19, 2008 18:37
autor: Pablo p7777
Witam.
Miałem taki sam problem 2 godzinki roboty i problem znikł. Trzeba wykręcić zegary i nasmarować linke jakimś smarem najlepiej w sprayu. instrukcja demontażu liczników jest na stronie VW. Moja rada poczekaj aż bedzie cieplej bo plastiki mogą popękać, mi niestety pękły. Jak jest ciepło plastik jest bardziej giętki. pozdrawiam

: wt mar 11, 2008 17:11
autor: scasi
Przy okazji zabawy z nagrzewnica wyciagnalem zegary i nakladlem w linke i gniazdo prawie wszystkiego co mialem pod reka - w kolejnosci: WD40, olej, towot. Od tej pory zegary sa cichutko. Teraz slychac inne rzeczy ;)