Strona 1 z 1

Olej mineralny i hydrauliczne popychacze

: śr sty 09, 2008 12:53
autor: nerlst
Witam

Problem jest tego typu, że silnik ma przejechane 123 000km z groszami. Poprzedni właściciel wymienił olej na mineralny lotos i przejechał samochodem 9km (słownie dziewięć kilometrów), po czym odkupiłem auto od niego. Przejechałem na tym oleju ponad 3000km i zaczynają mi co jakiś czas stukać szklanki. Wyczytałem gdzieś, że VAG odradza stosowanie oleju mineralnego w samochodach z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Czy wymiana oleju na półsyntetyk coś poprawi, czy szklanki do wymiany? Dodam jeszcze, że samochód baaaaardzo długo stał nie używany.

pzdr

: śr sty 09, 2008 13:07
autor: grandi
Ja tam jeżdze na Lotosie mineralnym ale byłem u mechanika i powiedział żebm zmienił na mobil a najlepiej na Castrol - co do tego drugiego powiedział ze Castrol doszczelnia silnik ale jak go zalejesz to już do remątu silnika musisz na nim jezdzić

: śr sty 09, 2008 13:29
autor: Kazimir
Ja wymieniłbym olej na półsyntetyczny 10W 40 Mobila lub Castrola.Filtr oleju Man'a lub innej renomowanej marki.
I od czasu do czasu podglądał silnik czy nie ma żadnych wycieków, ale uwzględniając przebieg auta (o ile jest prawdziwy ) nie powinno być żadnych problemów ze zmianą oleju :bajer:

: śr sty 09, 2008 13:29
autor: dziejo
10W40 tak pisze w książce ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1 nic mi nie stuka wymiana co 10 filtr MAN
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

: śr sty 09, 2008 13:40
autor: prusax
wym,iana co 10 000 km, olej jak masz taki maly przeieg to spokojnie lej mobila 10w40 a jak ci będą dalej stukac szkalnki (przejedz z 2 ooo km ) to niestety czeka cie wymiana

: śr sty 09, 2008 14:23
autor: T.O.B.I.
sprawdz dla pewnosci ustawienie rozrzadu i ustawienie zaplonu, u mnie przesuniecie paska o jeden zabek powodowalo dzwonienie jak w kosciele, olej 10W40 shell i tak jak koledzy pisza dobry filtr tez ma duze znaczenie

: śr sty 09, 2008 18:04
autor: nerlst
Przebieg oryginalny, bo auto z pewnego źródła. Zmienię olej na dobry półsyntetyk, filtr i zobaczymy czy coś to pomoże. Rozrząd niedawno zmieniany, przed i po zmianie praca silnika taka sama, robiłem zgodnie z książką i wszystko się zgadzało. Tylko ciekawy jestem czy olej mineralny może mieć zły wpływ na hydrauliczne popychacze zaworów?

pzdr

: śr sty 09, 2008 18:07
autor: Kazimir
dziejo pisze:ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1 nic mi nie stuka
nerlst pisze:Tylko ciekawy jestem czy olej mineralny może mieć zły wpływ na hydrauliczne popychacze zaworów?
Nie ma :bajer:

: śr sty 09, 2008 18:18
autor: Szosownik
dziejo pisze:ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1
i z tym się nie zgodzę bo mobil 1 oznacza olej syntetyczny a ty masz mineralny więc mobil super m :jezor:
nie to żebym się czepiał ale fakt faktem :D

: śr sty 09, 2008 18:23
autor: Kazimir
Jeżeli trzymamy się nazewnictwa to zalej olej Mobil Super S 10W-40 półsyntetyczny :P

: śr sty 09, 2008 18:31
autor: prusax
Jeśli juz dyskusja o olejach to każdy olej jest na bazie mineralnej tylko sa do nich dodawane dodatki syntetyczne zmieniające wlaściwości oleju

: śr sty 09, 2008 18:42
autor: Szosownik
prusax pisze:Jeśli juz dyskusja o olejach to każdy olej jest na bazie mineralnej tylko sa do nich dodawane dodatki syntetyczne zmieniające wlaściwości oleju
chodzi o pojęcie nie o technologię :bajer:
chyba nie nazwiesz syntetyka mineralnym :jezor: