Strona 1 z 2

Czujnik temperatury

: wt sty 08, 2008 22:41
autor: jurii21
Witam mam pytanie jak wymienic i gdzie sie znajduje czujnik cieczy chłodzącej w mk4 1.6 sr
z góry dzięki za odpowiedz

: wt sty 08, 2008 22:55
autor: norek111
wpisz w szukajke

: pt sty 11, 2008 19:32
autor: jurii21
jak wymienic i gdzie sie znajduje czujnik cieczy

: pt sty 11, 2008 19:49
autor: pszczyna
Jeden przy chłodnicy a drugi na króć u wodnym
Piszesz SR jak znam życie to będzie silnik AKL lecz to wróżenie z fusów podawać własciwe oznaczenia , a i tak ETKA nie precyzuje twego silnika tak jak np. AUS , AKQ itp. więc wychodzi że tak jak na rysunku Obrazek

: pt sty 11, 2008 19:53
autor: jurii21
a gdzie znajduje sie ten kruć?/

: pt sty 11, 2008 20:11
autor: pszczyna
http://www.forum.seat-team.pl/viewtopic ... 274f015af3

szukaj czegoś takiego Obrazek

: pt sty 11, 2008 20:43
autor: tekken82
czy jak wskazówka temp silnika czasami wskakuje do 90 i opada do zera podczasz normalnej jady może być spowodowane wadliwym działaniem tego czujnika ? czy może wskazuje to na inne objawy

: pt sty 11, 2008 20:59
autor: marecki_vitor
to napewno padniety czujnik ten w krućcu przy głowicy bo ten przy chłodnicy jest do wentyla . POzdrooo

: pt sty 11, 2008 22:06
autor: jurii21
chłopaki a jak sprawdzić czy dany czujnik jest padnięty?

: pt sty 11, 2008 22:12
autor: marecki_vitor
szukaj na forum gdzies ktos mi kiedys dał schemat ile powinno miec na jakich pinach kiloohm

: sob sty 12, 2008 16:27
autor: jaszczur
jurii21 pisze:chłopaki a jak sprawdzić czy dany czujnik jest padnięty?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f78 ... 00a2e.html
można mu sprawdzić opór u elektryka tyle ma mieć przy 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
pisałem to nie raz :bajer:

: czw lut 07, 2008 00:06
autor: tekken82
marecki_vitor pisze:to napewno padniety czujnik ten w krućcu przy głowicy bo ten przy chłodnicy jest do wentyla . POzdrooo
gdzie najtaniej kupić taki czujnik ? MK4 1,4 silnik AKQ ?

: czw lut 07, 2008 07:56
autor: jaszczur
marecki_vitor pisze:bo ten przy chłodnicy jest do wentyla
to jest termowłacznik wentylatora nie mylić pojęć
tekken82 pisze:gdzie najtaniej kupić taki czujnik
nie bierz najtańszego bo to chłam

: czw lut 07, 2008 15:55
autor: tekken82
jaszczur pisze:
marecki_vitor pisze:bo ten przy chłodnicy jest do wentyla
to jest termowłacznik wentylatora nie mylić pojęć
tekken82 pisze:gdzie najtaniej kupić taki czujnik
nie bierz najtańszego bo to chłam
ok rozumiem że orginał wchodzi w grę - ile takie códo kosztuje ?