Czujnik temperatury
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury
Witam mam pytanie jak wymienic i gdzie sie znajduje czujnik cieczy chłodzącej w mk4 1.6 sr
z góry dzięki za odpowiedz
z góry dzięki za odpowiedz
Maciek
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Jeden przy chłodnicy a drugi na króć u wodnym
Piszesz SR jak znam życie to będzie silnik AKL lecz to wróżenie z fusów podawać własciwe oznaczenia , a i tak ETKA nie precyzuje twego silnika tak jak np. AUS , AKQ itp. więc wychodzi że tak jak na rysunku
Piszesz SR jak znam życie to będzie silnik AKL lecz to wróżenie z fusów podawać własciwe oznaczenia , a i tak ETKA nie precyzuje twego silnika tak jak np. AUS , AKQ itp. więc wychodzi że tak jak na rysunku
Ostatnio zmieniony pt sty 11, 2008 20:04 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f78 ... 00a2e.htmljurii21 pisze:chłopaki a jak sprawdzić czy dany czujnik jest padnięty?
można mu sprawdzić opór u elektryka tyle ma mieć przy 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
pisałem to nie raz
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 16:28 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
gdzie najtaniej kupić taki czujnik ? MK4 1,4 silnik AKQ ?marecki_vitor pisze:to napewno padniety czujnik ten w krućcu przy głowicy bo ten przy chłodnicy jest do wentyla . POzdrooo
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 00:07 przez tekken82, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości