Strona 1 z 2
Klucze do odkręcania głowicy
: wt sty 08, 2008 22:25
autor: borys1966
Potrzebuje porady jaki jest klucz do odkręcania głowicy? Przeszukałem forum i jest kilka wersji jedni piszą że torks a inni ze to jest klucz spline . Jeśli ktoś wie to prosiłbym również o rozmiar klucza. Głowica jest do silnika 1.6 ABU
: wt sty 08, 2008 22:33
autor: greg
Spline S2 M12 - na allegro - YATO w komplecie są
: wt sty 08, 2008 22:36
autor: prezesik25
greg pisze:YATO w komplecie są
polecam - super wytrzymałe końcówki, sam takich używam
: wt sty 08, 2008 22:40
autor: norek111
ja polecam COVAL te YATO to zwykłe TOYO
: wt sty 08, 2008 22:46
autor: Jozef
hm... miesiąc temu odkręcałem głowicę w ABU i wg mnie używałem klucza TORX, ale może się mylę. Radzę tak - ponieważ po odkręceniu śrub i tak musisz wymienić je na nowe, więc najpierw je kup, dobierz do nich klucz i po sprawie.
: wt sty 08, 2008 23:50
autor: borys1966
miesiąc temu odkręcałem głowicę w ABU i wg mnie używałem klucza TORX, ale może się mylę
podobno miedzy kluczem torks a spline jest mała różnica ( ilość tych wyfrezowanych wypustków ) a chciałbym kupić jeszcze przed rozkręceniem głowicy
: śr sty 09, 2008 11:18
autor: greg
Dziwne ETKA podaje , że ABD ma wielozębne gniazdo w śrubie a ABU ma śrubę z łbem walcowym
![kac :kac:](./images/smilies/kac.gif)
: śr sty 09, 2008 11:39
autor: ADi997
borys1966 pisze:miesiąc temu odkręcałem głowicę w ABU i wg mnie używałem klucza TORX, ale może się mylę
podobno miedzy kluczem torks a spline jest mała różnica ( ilość tych wyfrezowanych wypustków ) a chciałbym kupić jeszcze przed rozkręceniem głowicy
Spline - 12sto kąt
Torx - 6cio kąt
tak wygląda spline:
![Obrazek](http://images20.fotosik.pl/364/e92121181e5e1fdem.jpg)
Można dopasować klucz oczkowy bez problemu, jednak przy głowicy musi byc nasadka.
: śr sty 09, 2008 19:28
autor: Jozef
No robi się zamieszanie z tymi śrubami, nie mam pod ręką cyfrówki i nie mogę zrobić fotki starych śrub, które wykręciłem z głowicy ABU (oryginalne fabryczne). Założyłem nowe takie same, ich opakowanie zeskanowałem na załączonym obrazku. Łeb śruby jest walcem z 12-kątnym otworem wewnątrz i tylko kluczem TORX można to odkręcić. Występuja też TORXy 6-kątne, i nie jest to kryterium decydujące o tym, czy to jest TORX czy SPLINE. Śruba TORX zawsze ma w łbie wielokątny otwór podobnie jak imbusowa i to jest jej zasadnicza cecha.
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/138/6ab5db8f10742c21m.jpg)
: śr sty 09, 2008 21:48
autor: greg
Jozef, śruba torx to 6 kąt w formie gwiazdy a spline to 12 kąt w formie gwiazdy - różnica nieznaczna aczkolwiek znacząca - bo 6 kątną gwiazdą to w śrubie 12 kątnej najwyżej krzywdę zrobisz a nie wykręcisz
: czw sty 10, 2008 22:43
autor: borys1966
OK dzięki za odpowiedź to już wiem że jest to śruba z otworem 12-sto kąt wewnątrz i to będzie klucz spline
greg pisze:Spline S2 M12 - na allegro - YATO w komplecie są
to jeszcze tylko dokupić klucz dynamometryczny
: czw sty 10, 2008 22:45
autor: greg
borys1966 pisze:to jeszcze tylko dokupić klucz dynamometryczny
no - przyda się, bo mało kto chce pożyczyć
: pt sty 11, 2008 20:32
autor: borys1966
a może doradzicie jaki kupić oczywiście do prac amatorskich czy taki chiński TOYA za 100 zł. wystarczy? i o jakiej sile dokręcania? najczęściej mają od 30 Nm.
: pt sty 11, 2008 21:00
autor: Paweł Marek
powiedzmy że sa duże i małe, mały przydałby sie do pokrywek - panewek wałka rozrzadu, większy do śrob głowicy. Na giełdach takie klucze sa po 6 dych.