Strona 1 z 1

TYLNIA WYCIERACZKA MK3 HELP

: ndz maja 15, 2005 11:47
autor: TUTENHAMON
Wiele postów przeczytałem na ten temat i niestety nie znalazłem tego co mnie interesuje. A więc panowie spiepszyła się wycieraczka z tyłu sprawdziłem bezpiecznik dobry wyczyściłem przekładnie i sprawdziłem silniczek na krótko - sprawny. Do kostki silniczka dochodzą trzy przewody śrdokowy do masa zielony prąd tak podłanczałem do akumulatora i działało ale ten trzeci do czego pewnie do przerywacza. Powiedzcie mi czy jak u waz załanczyliście tylnią wycieraczke to było słychać przerywacz. Kabelki sprawdzałem są ok (te przy klapie). Przerywacz mam tylko jeden 99 czy on odpowiada za tylnią też czy może jest jakiś sterownik czasowo załanczający do tyłu mam mk3 z 97 sierpnia czyli ostatnią trójeczke.

: ndz maja 15, 2005 11:49
autor: mwwd
za bardzo to sie tez nie orientuje, ale wiem ze przy moim golfie słychac przerywacz jak sie załącza wycieraczka, nawet wtedy,kiedy silniczek miałem niesprawny.

: ndz maja 15, 2005 11:50
autor: TUTENHAMON
No właśnie ja nigdy na to nie zwruciłem uwagi i teraz dlatego pytam a masz jeden przerywacz od tyłu i przodu

: ndz maja 15, 2005 12:52
autor: wojteks
do tylnich wycieraczek jest drugi przerywacz, pozycja 2, nad 99 i ma numer 72

: ndz maja 15, 2005 13:22
autor: TUTENHAMON
NO tak a ja go nigdy nie maiałem od samego początku i tył też działał i co ty na to

: ndz maja 15, 2005 13:46
autor: wojteks
czasowo też??, bo normalnie to tak działa, że jak raz popchniesz manetkę to się włącza i cyklicznie czyści szybę, aby to wyłączyć to trzeba drugi raz popchnąć manetkę, może jest jakiś błąd w moim rysunku przekaźników, a co z bezpiecznikiem 4 licząc od lewej (15A)

porada

: ndz maja 15, 2005 16:41
autor: CUDAK
To moze ja Ci wkoncu pomoge ;) Od poczatku zacznijmy. W klapie przy silniczku są 3 przewody: 1- masa (nie komentuje) a dwa pozostałe to PLUS +12v jeden z nich ma byc stale pod napięciem po wlączeniu stacyjki (niezależnei czy wycieraczka pracuje czy nie) a drugi to "sterowanie" na nimnapiecie sie pojawia jak bedziesz chciał właczyc wycieraczke. Jak nie ma na nim napięcia w chwili gdy właczasz manetka wycieraczke to sprawdz bezpieczniki, następniesprawdz przekaznik (jalk masz na podmiane to wymien) ale u Ciebie podejrzewam, ze mozesz miec uszkodzony styk właśnie w manetce pod kierownica :(

: pn maja 16, 2005 09:51
autor: TUTENHAMON
Akurat jest troszke inaczek 2 to masa 1 perzwyane napięcie 3 stały prąd. NAtomiaast nigdy nie miałem przekażnika 72 tylko jeden 99 ale kiedyś tak mi się wydaje że jak włanczałem tylnią wycieraczkę to było słychać cykniącie tego przekaźnika może się myle ale chygba tak było obecnie niesłychać. Bezpiecznik jest wporządku

: wt maja 17, 2005 09:53
autor: TUTENHAMON
wojteks pisze:czasowo też??, bo normalnie to tak działa, że jak raz popchniesz manetkę to się włącza i cyklicznie czyści szybę, aby to wyłączyć to trzeba drugi raz popchnąć manetkę, może jest jakiś błąd w moim rysunku przekaźników, a co z bezpiecznikiem 4 licząc od lewej (15A)


Tak czasowo tez działało wszystko tak jak piszesz tylko na jednym przekaźniku 99

: wt maja 17, 2005 14:35
autor: wojteks
TUTENHAMON pisze:
wojteks pisze:czasowo też??, bo normalnie to tak działa, że jak raz popchniesz manetkę to się włącza i cyklicznie czyści szybę, aby to wyłączyć to trzeba drugi raz popchnąć manetkę, może jest jakiś błąd w moim rysunku przekaźników, a co z bezpiecznikiem 4 licząc od lewej (15A)


Tak czasowo tez działało wszystko tak jak piszesz tylko na jednym przekaźniku 99

to moja wiedza się tu kończy

: śr maja 18, 2005 11:45
autor: TUTENHAMON
Może ktoś jeszcze coś mi na ten temat powie co powinien jeszcze sprawdzić może coś pomijam