Strona 1 z 2

temperatura silnika?

: wt sty 08, 2008 16:24
autor: czako46
Witam chcialem zapytac czy to normalne posiadam silnik 1,6 APF 99r i sprawa wyglada tak ze jak sie zagrzeje to lubi zucic obrotamii tak do 300 i wraca spowrotem i zastanawia mnie czy to nie przez zawysoka temperature na wskazniku jest caly czas 90 na klimatroniku podczas jazdy utrzymuje sie powyzej 100 C chyba ze zaczne mu deptac to spada na 94 na vagu jak stoje w garzazu to utrzymuje sie na poziomie 102 do 105 do piero przytej 105 po chwili wlanczaja sie wentylatory czy nie za puzno co radzicie sprawdzic :otepienie:

: czw sty 10, 2008 02:52
autor: grandi
Masz gaz?

: czw sty 10, 2008 10:58
autor: czako46
czesc niemam gazu i dodam jeszcze ze wymienialem jusz czujnik temperatury ten w kruccu zielony 4 piny i to samo dlaczego tak puzno wlanczaja sie wentylatory czy moze ten czujnik co jest w chlodnicy cos nawala niewiem czy on ma cos do wlanczania wentylatorow czy nie :crazy:

: czw sty 10, 2008 11:51
autor: prezesik25
Czujnik w chłodnicy załącza i wyłącza wentylatory. Radzę wymienić, koszt czujnika ok 30 zł. Wymienisz samemu.

: czw sty 10, 2008 12:00
autor: czako46
dzieki tak zrobie tylko mam jeszcze jedno pytanie czy tak wysoka temperatura jak pisalem to normalne czy nie moze sie myle ale wychodzi nato ze niewlancza sie pierwszy bieg wentylatorow albo sie myle jusz sam niewiem przy jakiej powinny sie wlanczac??

: czw sty 10, 2008 12:13
autor: prezesik25
Pierwszy bieg włącza się przy temp ok 92 stopni i drugi bieg 97 stopni. Przy kupnie czujnika podaj numer silnika i rocznik auta. Temperatura dochodząca do 100 stopni to w korkach normalna, ale czujnik trzeba wymienić. Sprawdź jeszcze czy wentylator włącza pierwszy i drugi bieg. Zdejmujesz wtyczke z czujnika i mostkujesz masę z jednym plusem - bieg i później masę z drugim plusem - drugi bieg. Jeżeli wentylator będzie się załączał na tych biegach tzn. wentylator sprawny, a do wymiany czujnik.

: czw sty 10, 2008 12:17
autor: czako46
tzn powiem ci tak wentylatory sie wlanczaja ale dopiero gdzies kolo 104-106 tak pokazuje na vagu temp pochodza i wylanczaja sie na desce na liczniku pokazuje caly czas 90 moze audi a3 tak maja ale wlasnie obroty zaczynaja swirowac jak sie zagrzeje to moze osiaga za duza temp i dlatego swiruja co ty nato. jeszcze jedno w a3 z 99 r ukladu chlodzenia sie chyba nie odpowierza stego co wiem chyba ze sie myle??

: czw sty 10, 2008 12:31
autor: prezesik25
Przy wysokiej temp. obroty mogą szaleć. Powodem tego jest za wysoka temp silnika. Silnik poprostu jest przegrzany. Pomoże napewno wymiana czujnika w chłodnicy, bo temperaturę włączania wentylatora masz za wysoką. Odnośnie układu to każdy odpowietrza się sam, tylko podczas odpowietrzania pilnuj poziomu płynu,jeżeli będzie trochę mało to dolej, ale nie wlewaj czasem zimnego płynu na gorący silnik, bo możesz poważnie go uszkodzić.

: czw sty 10, 2008 12:33
autor: czako46
mam jeszcze prozbe jagbys mugl mi wytlumaczyc tak lepiej jak to mostkowac co zczym itd bo niebardzo siedze w elektryce tzn odpinam wtyczke od czujnika i do jednego pinu z czujnika podpinam plus z akumlatora np a masebiore z auta czy zaku czy cos wtedy sie robi z wtyczka odpieta tam tesz sie cos podpina czy nie bardzo prosze o taki lopatologiczny opis :bigok:

: czw sty 10, 2008 12:39
autor: prezesik25
Odpinasz wtyczke, nasz tam 3 piny. Jeden masa i dwa plusy. Bierzesz kawałek kabla, jeden dotykasz do masy we wtyczce z plusem że wtyczce. Będzie chodził albo pierwszy albo drugi bieg. Potem łączysz tą samą masę z drugim plusem, wtedy również będzie chodził pierwszy lub drugi bieg.

: czw sty 10, 2008 12:47
autor: czako46
ale ja mam tam 2 piny :blush:

[ Dodano: 10 Sty 2008 11:56 ]
niebardzo to kapuje mozesz zapodac jakis rysunek z opisem bo boje sie cos spieprzyc bardzo mi wtym pomozesz :pub:

: czw sty 10, 2008 13:33
autor: prezesik25
zdejmujesz wtyczkę z czujnika i dwa piny mostkujesz (łączysz je przewodem lub kawałkiem drutu) - czujnik w chłodnicy robi dokładnie to samo, tylko u ciebie musi być walnięty, skoro późno włącza ci wentylator. Z tego co widzę to wentylator ci się załącza, czyli jest dobry, tylko do wymiany kwalifikuje się czujnik w chłodnicy.

: pt sty 11, 2008 09:55
autor: czako46
czesc to znowu ja chyba cie zamecze tymi pytaniami sory tzn wychodzi nato ze jak sciagne wtyczke to mam 2 piny i te 2 we wtyczce mam zewzec ze soba czy jakos z masa albo plusem czy poprostu je zewzec razem i tyle. :D czy to moze ma byc tak jak na rysunku no ale wtedy jak sprawdze 1 i 2 bieg?

Obrazek

: pt sty 11, 2008 10:10
autor: Marcin_87
zrób tak jak narysowałeś no tylko bedziesz miał pewnie trzy piny srodkowy masa dolny chyba pierwszy bieg a gorny drugi bieg