Strona 1 z 1

glosnie zaworki heeeeelp!!!!!!!!!!!!!

: ndz maja 15, 2005 04:19
autor: butterfly
tak jak w temacie. mam problem, bo mocno zawory mi stukaja, mam silnik 1.8 16V(PL) i wiem, ze je sie reguluje podkladkami. teraz pytanie: tylko jak??? jak dobrac dgubosc nowych podkladek i w ogole jak jest zasada regulacji tego typu zaworow??? pomozcie, bo nie moge jezcic..... :blush:

: ndz maja 15, 2005 11:01
autor: Robmot
a wiesz chociaż jakie powinny być luzy?

: ndz maja 15, 2005 12:03
autor: butterfly
luzy to sie znajdzie w ksiazce......

: ndz maja 15, 2005 13:56
autor: Robmot
najpierw sprawdzasz szczelinomierzem jaki jest obecny luz, jeśli jest nieodpowiedni musisz zmienić płytkę, aby wyjąć płytkę trzeba wcisnąć i zablokować szklankę (podobno jest specjalny przyrząd ja używałem szerokiego wkrętaka wkładałem go pionowo między szklankę a wałek roz.) a następnie wyjąć płytkę (szklanka czasem ma pionowy rowek, trzeba tam dmuchnąć sprężonym powietrzem a płytka sama wyskoczy), na spodzie płytki jest podana jej grybość, dobierasz odpowiednią płytkę (można je dokupić) i wkładasz w szklankę potem wyciągasz wkrętak i sprawdzasz jeszcze raz luz jak jest dobry to jedziesz tak następne 15 zaworów. życzę cierpliwości!

: ndz maja 15, 2005 20:57
autor: Favorit 1.8 Gti
dokładnie tak się to robi

również życzę powodzenia bo ja mam 8V i też mnie to czeka

: ndz maja 15, 2005 22:17
autor: butterfly
to znaczy, ze mam dokupowac podkladki tej samej(nominalnej) grubosci co zostala wybita na podkladce? pozdro i thx!!!!!

: ndz maja 15, 2005 22:19
autor: butterfly
a i jeszcze.... nie trzeba przekrecac walu za kazdym razem??? sorka, ale ja nigdy nie widzialem jak to sie robi, wiec pytam

: pn maja 16, 2005 17:54
autor: Robmot
płytki dobiera się w ten sposób że; (przykładowo) masz luz 0.10 mm a powinien być 0,20 mm a płytka ma grubość 5,75 mm - to zakładasz nową cieńszą płytkę o grubości 5,65 mm aby powiększyć luz (jaki luz jest prawidłowy do twojego motoru to niewiem). luzy dla poszczególnych cylindrów mierzy się gdy tłok jest w górnym położeniu (koniec suwu sprężania) a obydwie krzywki też są skierowane do góry

: pn maja 16, 2005 19:16
autor: zielu

: pn maja 16, 2005 19:23
autor: luki58
Mnie sie wydaje ze w PL-ce sa hydrauliczne popychacze, ale ja moze sie nie znam.

: pn maja 16, 2005 22:00
autor: butterfly
sorka.... moj silnik: 1.8 16V PL `88 z sciro go wyciagnelem. pozro!!!