![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
glosnie zaworki heeeeelp!!!!!!!!!!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
glosnie zaworki heeeeelp!!!!!!!!!!!!!
tak jak w temacie. mam problem, bo mocno zawory mi stukaja, mam silnik 1.8 16V(PL) i wiem, ze je sie reguluje podkladkami. teraz pytanie: tylko jak??? jak dobrac dgubosc nowych podkladek i w ogole jak jest zasada regulacji tego typu zaworow??? pomozcie, bo nie moge jezcic..... ![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
najpierw sprawdzasz szczelinomierzem jaki jest obecny luz, jeśli jest nieodpowiedni musisz zmienić płytkę, aby wyjąć płytkę trzeba wcisnąć i zablokować szklankę (podobno jest specjalny przyrząd ja używałem szerokiego wkrętaka wkładałem go pionowo między szklankę a wałek roz.) a następnie wyjąć płytkę (szklanka czasem ma pionowy rowek, trzeba tam dmuchnąć sprężonym powietrzem a płytka sama wyskoczy), na spodzie płytki jest podana jej grybość, dobierasz odpowiednią płytkę (można je dokupić) i wkładasz w szklankę potem wyciągasz wkrętak i sprawdzasz jeszcze raz luz jak jest dobry to jedziesz tak następne 15 zaworów. życzę cierpliwości!
płytki dobiera się w ten sposób że; (przykładowo) masz luz 0.10 mm a powinien być 0,20 mm a płytka ma grubość 5,75 mm - to zakładasz nową cieńszą płytkę o grubości 5,65 mm aby powiększyć luz (jaki luz jest prawidłowy do twojego motoru to niewiem). luzy dla poszczególnych cylindrów mierzy się gdy tłok jest w górnym położeniu (koniec suwu sprężania) a obydwie krzywki też są skierowane do góry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 249 gości