glosnie zaworki heeeeelp!!!!!!!!!!!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

butterfly

glosnie zaworki heeeeelp!!!!!!!!!!!!!

Post autor: butterfly » ndz maja 15, 2005 04:19

tak jak w temacie. mam problem, bo mocno zawory mi stukaja, mam silnik 1.8 16V(PL) i wiem, ze je sie reguluje podkladkami. teraz pytanie: tylko jak??? jak dobrac dgubosc nowych podkladek i w ogole jak jest zasada regulacji tego typu zaworow??? pomozcie, bo nie moge jezcic..... :blush:



Robmot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 18:38
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: Robmot » ndz maja 15, 2005 11:01

a wiesz chociaż jakie powinny być luzy?



butterfly

Post autor: butterfly » ndz maja 15, 2005 12:03

luzy to sie znajdzie w ksiazce......



Robmot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 18:38
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: Robmot » ndz maja 15, 2005 13:56

najpierw sprawdzasz szczelinomierzem jaki jest obecny luz, jeśli jest nieodpowiedni musisz zmienić płytkę, aby wyjąć płytkę trzeba wcisnąć i zablokować szklankę (podobno jest specjalny przyrząd ja używałem szerokiego wkrętaka wkładałem go pionowo między szklankę a wałek roz.) a następnie wyjąć płytkę (szklanka czasem ma pionowy rowek, trzeba tam dmuchnąć sprężonym powietrzem a płytka sama wyskoczy), na spodzie płytki jest podana jej grybość, dobierasz odpowiednią płytkę (można je dokupić) i wkładasz w szklankę potem wyciągasz wkrętak i sprawdzasz jeszcze raz luz jak jest dobry to jedziesz tak następne 15 zaworów. życzę cierpliwości!



Favorit 1.8 Gti

Post autor: Favorit 1.8 Gti » ndz maja 15, 2005 20:57

dokładnie tak się to robi

również życzę powodzenia bo ja mam 8V i też mnie to czeka



butterfly

Post autor: butterfly » ndz maja 15, 2005 22:17

to znaczy, ze mam dokupowac podkladki tej samej(nominalnej) grubosci co zostala wybita na podkladce? pozdro i thx!!!!!



butterfly

Post autor: butterfly » ndz maja 15, 2005 22:19

a i jeszcze.... nie trzeba przekrecac walu za kazdym razem??? sorka, ale ja nigdy nie widzialem jak to sie robi, wiec pytam



Robmot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 18:38
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: Robmot » pn maja 16, 2005 17:54

płytki dobiera się w ten sposób że; (przykładowo) masz luz 0.10 mm a powinien być 0,20 mm a płytka ma grubość 5,75 mm - to zakładasz nową cieńszą płytkę o grubości 5,65 mm aby powiększyć luz (jaki luz jest prawidłowy do twojego motoru to niewiem). luzy dla poszczególnych cylindrów mierzy się gdy tłok jest w górnym położeniu (koniec suwu sprężania) a obydwie krzywki też są skierowane do góry



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn maja 16, 2005 19:16



Obrazek

Awatar użytkownika
luki58
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 23:25
Lokalizacja: Krakow
Auto: VW Passat B6 Variant 2.0 TDi CR CBDC+ ; Seat Cordoba 6L 1.9 ASZ+ ; VW Passat B5 Variant 1.9 TDI AHU+
Silnik: CBDC

Post autor: luki58 » pn maja 16, 2005 19:23

Mnie sie wydaje ze w PL-ce sa hydrauliczne popychacze, ale ja moze sie nie znam.



butterfly

Post autor: butterfly » pn maja 16, 2005 22:00

sorka.... moj silnik: 1.8 16V PL `88 z sciro go wyciagnelem. pozro!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 249 gości