Strona 1 z 2
strasznie spala olej;/
: pn sty 07, 2008 15:50
autor: PedrO_Lubin
witam
mam pytanko. moje autko to mk3 variant z 96roku. 1.8 90KM ma (niby) przejechane 165000. problem tkwi w tym ze wcina okolo 1loleju na 800km. teraz mam pytanko.mozliwe ze to tylko uszczelniacze zaworow czy pierscienie?? mierzylem cisnienie silnika i wyszlo 12 12 14 14 ale po chwili pracysilnika z tych 12 podchodzilo pod 14 .jak to pierscienie to jaki bylby mniejwiecej koszt wymiany? z gory dziekuje za odpowiedz
: pn sty 07, 2008 16:37
autor: zoso8894
pierwsza najprostrza rzecz to wyciek ,
jesli jestes pewien ze nie ma :
nie kapie z silnika i osprzętu ,
to tak na 90% uszczelniacze zaworowe , temat był wielokrotnie poruszany poszukaj.
u mnie brał tyle samo ,
po zmianie zrobiłem już 1000 km i wzioł może 1 mm na bagnecie ( ! ... ! )
Okazało się że stare uszczelniacze wyrobiły się i miały około 1mm większą średnicę
z tym ze mam już spore luzy na prowadnicach
- co zresztą jest normą w VW ... już nawet nowych po 30tyś !!
(pokazywał mi kolega w nówce golfie dieslu jak robił uszczelkę)
: pn sty 07, 2008 16:41
autor: PedrO_Lubin
dzieki za odpowiedz
. mechanik mnie nastraszyl ze naprawa moze byc dosc kosztowna wiec wolalem sie upewnic co i jak. jaki byl koszt wymiany tych uszczelniaczy??
: pn sty 07, 2008 16:47
autor: zoso8894
uszczelniacze są po pare zł
wymiana .... mówią że od 150 do 300 zł
: pn sty 07, 2008 20:43
autor: borys1966
zoso8894 pisze:pierwsza najprostrza rzecz to wyciek ,
jesli jestes pewien ze nie ma :
nie kapie z silnika i osprzętu ,
to tak na 90% uszczelniacze zaworowe , temat był wielokrotnie poruszany poszukaj.
u mnie jest to samo jakieś około 0,37l na 500 km już rozważam wymianę pierścieni byłem u mechanika chciałem sprawdzić ciśnienie w cylindrach ale jak usłyszał że mi bierze olej to nawet nie chciał sie za to brać tylko stwierdził ze to na 100 % pierścienie . Już nie wspomnę jak skrytykował nasze wspaniałe golfiki!
: pn sty 07, 2008 20:49
autor: Kisiel
PedrO_Lubin, a z mierzeniem kompresji byla robiona proba olejowa???? poszukaj na forum, bylo o tym naprawde duzo,
co do kosztow wymiany uszczelniaczy to rzecz sie tyczy czy uda Ci sie znalezc mechanika ktory podejmie sie i bedzie umial wymienic je bez sciagania glowicy, jezeli uda Ci sie to mysle ze 100-150 wymiana, jesli ze zdejmoiwaniem glowicy to dochodzi jeszcze koszt uszczelki pod glowica, planowanie glowicy, uszczelki pod kolektorem, itd....
: pn sty 07, 2008 22:00
autor: PedrO_Lubin
proba olejowa nie byla robiona;/ i w sumie dalej niewiem czy to same uszczelniacze czy pierscienie;/ swiece sa czyste . jeszcze na dodatek strasznie kopci i na zimnym i na cieplym silniku a jak sie odpala rano to puszcza taka chmure ze w lusterku nic nie widac:P oby to byly tylko uszczelniacze
: wt sty 08, 2008 00:14
autor: shift
Jeśli po pracy silnika ciśnienie rośnie to wydaje mi się, że mogą to być pierścionki. Góra tłoka napełnia się olejem i daje to efekt uszczelnienia, ale życze Ci bym był w błędzie
: wt sty 08, 2008 00:37
autor: Maro_GT
PedrO_Lubin pisze:oby to byly tylko uszczelniacze
PedrO_Lubin, ja bym na to nie liczył jeśli bierze litr na 800 km. Ja ostatnio w swoim wymieniłem uszczelniacze i pierścienie. Brał jakieś 0,5 litra na 1000. Rano po odpaleniu też miałem chmurę za samochodem. Po wymianie jest elegancko.
: wt sty 08, 2008 20:06
autor: PedrO_Lubin
no to trzeba robic wszystko;/
Maro_GT ile kosztowaly cie pierscienie??
: wt sty 08, 2008 20:25
autor: Maro_GT
PedrO_Lubin pisze:Maro_GT ile kosztowaly cie pierscienie??
Coś około 200 plnów.
[ Dodano: 08 Sty 2008 19:28 ]
PedrO_Lubin, tu masz link do mojego tematu o braniu oleju i dymieniu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138750
: wt sty 08, 2008 20:58
autor: Votek
a u mnie po wymianie uszczelniaczy na nowe brał 1L na 200 km, głowica poszła do roboty, czyli wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy i po tym zabiegu bierze mi od 0,5 do 1L na 10 tyś km, przy przebiegu 310 tyś km
: wt sty 08, 2008 21:14
autor: MrUkAs
Votek pisze:a u mnie po wymianie uszczelniaczy na nowe brał 1L na 200 km, głowica poszła do roboty, czyli wymiana prowadnic zaworowych i uszczelniaczy i po tym zabiegu bierze mi od 0,5 do 1L na 10 tyś km, przy przebiegu 310 tyś km
Ile Cie to kosztowalo? U mnie bierze teraz okolo 1l na 300km :/
: wt sty 08, 2008 21:24
autor: ralfi33
miałem podobny problem myślałem że silnik jest do kapy ale okazało się ze miałem słabo dokręcony filtr oleju ponadto mechanior polecił mi zmienić olej na 20W50 gęściejszy nie ma aktualnie żadnych oznak brania oleju chyba się sam doszczelnił