Strona 1 z 1

wrzucanie wstecznego biegu

: pn sty 07, 2008 13:06
autor: swees
witam. niedawno zakupilem golfa. przyzwyczajony jestem do japonskiej techniki, z ktorej na codzien korzystam, wiec na niektorych rozwiazaniach niemieckich sie nie znam.
problem z wrzucaniem wstecznego biegu polega na tym, ze mozna go wpiac bez naciskania drazka. podobno jest to wina wytarcia jakiegos elementu, ktory powinien blokowac mozliwosc przesuniecia drazka w lewo przy niewcisnietej pozycji. sprawa jest o tyle niewygodna, ze przez przypadek przy wrzucaniu jedynki mozna machnac R i wjechac do kogos tylem ;)

jezeli ktos sie spotkal z takim problemem lub wie jak go rozwiazac, prosze o pomoc, ew. jakas fotoporade.

pozdr

: pn sty 07, 2008 13:09
autor: kwadrat
Mój kumpel tak miał w Jettie. Zdejmij sobie mieszek i bedziesz tam wszystko widział. Tam jest taki jakby plastik, który pewnie sie na kancie wytarł. Trzebaby go wymienic, a póki co radze ci przy włączaniu jedynki podniesc lekko gałke do góry. A jak wsteczny to na dół zeby nie powodowac jescze wiekszego wytarcia. Ale tak czy inaczej radze wymienic

: pn sty 07, 2008 13:12
autor: guti
zdejmij mieszek od dzwigni biegów, pod nim zauwazysz ze na tym precie którym mieszasz biegi jest taki plasticzek , po lewej stronie jest drugi plasticzek , w pozycji niewcisnietej i drazek w lewo plasticzki sie spotykaja i nie da sie wrzucic wstecznego, wiec nalezy wcisnac drazek zeby ten plastik z drazka wszedł pod ten plasticzek na "obudowie" po lewej .
Którys z tych plastików masz urwany :)

: pn sty 07, 2008 13:40
autor: Lukasz_mk2
tak jak mówią koledzy plastik Ci się wyrobił w każdym motoryzacyjnym ze specjalizacją VW kupisz go za groze

: pn sty 07, 2008 17:50
autor: Maćkooo
Witam :D
Cały problem ma swoja przyczyne w lewarku.
Albo ci kulka naktórej jezdzi lewarek opadla , albo wyrobił ci sie plastik podtrzymujacy lea\warek w położeniu R - biegu wstecznego. Jeśli lewarek chodiz góra i dół to kulka , a jesli nie to ten plastik.

: pn sty 07, 2008 21:27
autor: grandi
Wyrobione jabłuszko

Musisz kupić coś takiego

http://allegro.pl/item288661399_zestaw_ ... html#photo

Przy okazji wymienić cięgna

http://allegro.pl/item289974597_ciegno_ ... t_gti.html

: śr sty 09, 2008 00:39
autor: tberent
grandilodz pisze:Przy okazji wymienić cięgna

http://allegro.pl/item289...f_seat_gti.html
no raczej niemusi tego kupowac. ten plastik o którym mowice to jest teflon, zwyczajnie sie wyciera od uzytkowania a nawet potrafi peknac

: śr sty 16, 2008 12:33
autor: swees
zakupilem owe jabluszko i boczny plastik. i znowu nasuwaja sie kolejne pytania. w jaki sposob wyciagnac lewarek - blokuje mnie bialy plastik z haczykiem o czarny metalowy pierscien idacy wglab kokpitu? i jak wymienic ten boczny plastik - on jest chyba przynitowany?!

pozdrawiam

: śr sty 16, 2008 12:49
autor: guti
swees, lewaerk wyciaga sie od dołu, odrecic kata, zeby miec miejsce, tam sa srubki, gdzies ktos pisal jak to wyciagał , poszukaj postów Mackoo , jestem na 99 % pewnien ze on opisywał sposob wymiany.

: czw sty 17, 2008 21:30
autor: memphisvw
[quote="swees"]zakupilem owe jabluszko i boczny plastik. i znowu nasuwaja sie kolejne pytania. w jaki sposob wyciagnac lewarek - blokuje mnie bialy plastik z haczykiem o czarny metalowy pierscien idacy wglab kokpitu? i jak wymienic ten boczny plastik - on jest chyba przynitowany?!

pozdrawiam[/quote]

A gdzie kupiłeś ten plastik, ma on fachową nazwę, cieżko to nawet na allegro znaleść

:panna:

: czw sty 17, 2008 21:46
autor: guti