Strona 1 z 1

Jade prosto a kierownica jest skrecona troche w lewo ;/

: pn sty 07, 2008 00:43
autor: Brzechu
Jak jade prosto golfiakiem to kierownica jest skrecona troche w lewa strone, denerwuje mnie to troche. Stary mi mowil ze wystarczy wyciagnac kierownice, przelozyc o pare zabkow na frezach i bedzie dobrze. Prawda? Czy problem lezy gdzies glebiej?

: pn sty 07, 2008 00:57
autor: zodiak
A jak zablokujesz kierownicę (blokada w stacyjce) to kierownica stoi prosto czy też w lewo?

: pn sty 07, 2008 01:02
autor: Brzechu
Kierownice moge zablokowac skrecajac nia i w lewo i w prawo.
Jak sie zablokuje to jest skrecona.

: pn sty 07, 2008 01:09
autor: zodiak
Brzechu pisze:Jak sie zablokuje to jest skrecona.
Czyli trzeba przełożyć na wieloklinie (tak jak sugeruje ojciec).

: pn sty 07, 2008 07:51
autor: Lipek81
A zbieżnaść masz ok? Jeżeli tak, to jeszcze możesz sprawdzić, czy od pozycji jazdy na wprost od lewej skrajnej i prawej skrajnej masz tyle samo obrotów kierownicą - jak tak, to wystarczy przełożyć na frezie.

: pn sty 07, 2008 08:29
autor: Mis
zodiak pisze:Czyli trzeba przełożyć na wieloklinie

u mnie tez sie tak zrobilo, zbierznosc ustawialem kilka miesiecy temu i od moze miesiaca mam lekko skrecona w lewo kiere, a wczesniej bylo prosto. W nic nie uderzylem, niczego nie ruszalem w ukladzie kierowniczym. Niech mi ktos wytlumaczy dlaczego sie to przekreca i wystarczy tylko przelozyc kiere :-k

: pn sty 07, 2008 09:03
autor: MAPET
przekreca sie to bo jak ci ustawia mechnik zbierznosc na koncowkach to kierownica sie przekreca..

dobry mechanik to 1 co robi przy ustawianiu blokuje w srodku auta keirownice na srodku i dopiero ustawia zbierznosc

jest to niestety dla niego 2 x wiecej roboty czasem bo musi obie strony tj na drazkach ustawic a tak pokreci 1 strone i na kiere nie patrzy....

dlatego po ustawiniu zbierznosci kirea nie jest juz prosto...

nie ma sensu jechac na ustawienie zbierznosci i bulic kase zeby byla prosto jesli auto jezdzi prosto i nie sciaga wiec wystaczy odkrecic kiere przelozyc na wieloklinie i juz

: pn sty 07, 2008 11:21
autor: twardy
MAPET pisze: dobry mechanik to 1 co robi przy ustawianiu blokuje w srodku auta keirownice na srodku i dopiero ustawia zbierznosc

jest to niestety dla niego 2 x wiecej roboty czasem bo musi obie strony tj na drazkach ustawic a tak pokreci 1 strone i na kiere nie patrzy....

dlatego po ustawiniu zbierznosci kirea nie jest juz prosto...
dokładnie tak jak napisałes , ale w ksiazce do MK2 napisali że ustawia sie prawa końcówke a póżniej przestawia kiere na wieloklinie. ciekawe dlaczego ?

: pn sty 07, 2008 11:49
autor: Mis
MAPET pisze:przekreca sie to bo jak ci ustawia mechnik zbierznosc na koncowkach to kierownica sie przekreca..

dobry mechanik to 1 co robi przy ustawianiu blokuje w srodku auta keirownice na srodku i dopiero ustawia zbierznosc

jest to niestety dla niego 2 x wiecej roboty czasem bo musi obie strony tj na drazkach ustawic a tak pokreci 1 strone i na kiere nie patrzy....

dlatego po ustawiniu zbierznosci kirea nie jest juz prosto...
ja bylem u mechanika, ktory zablokowal kierownice w poziomie taka specjalna blokada, i dopiero pozniej wszedl pod auto.

Dlaczego wiec kiera sie sama przekrecila po kilku miesiacach od ustawienia zbierznosci ? Mam wspomaganie, luzy na maglu jakies wieksze sie nie zrobily, w nic nie przywalilem.

Przekrecic tylko kierownice i zapomniec ?

: pn sty 07, 2008 11:51
autor: MAPET
teoretycznie nie przywaliles ale drogi mamy jakei mamy i mogla sie przestawic wystarczy ze przy amroku luzno byla przykrecoan sruba
jak dla mnei to kata pochyelnia amora sie zminic mogl ale jak nie sciaga to ok powinno byc.. moze to tez byc wina opon rozne sa pryzapdki.... oczywiscie wina luzow jak najbardziej

jak jezdzi prosto i nie sciaga i opony sie rowno zmeiniaja przerzuc na wieloklinie i luz

: pn sty 07, 2008 12:01
autor: Brzechu
Z miesiac temu zakladali mi zimowki i wywazali felgi, chcialem jeszcze przy okazji zbieżność zeby ustawili, gosc wlazl w kanał i powiedzial ze jest luz na drazku lub koncowce drazka ( nie pamietam ale raczej mowil o koncowce ) ze osłona gumowa popekala i sie luz porobił. Mieli zrobic ale nie mieli takiej czesci, wiecie ile moze kosztowac taka czesc i wymiana?

: pn sty 07, 2008 12:12
autor: Mis
Brzechu pisze:, gosc wlazl w kanał i powiedzial ze jest luz na drazku lub koncowce drazka ( nie pamietam ale raczej mowil o koncowce ) ze osłona gumowa popekala i sie luz porobił. Mieli zrobic ale nie mieli takiej czesci, wiecie ile moze kosztowac taka czesc i wymiana?

oslona gumowa kosztuje grosze, natomiast koncowka drazka kosztuje ok 30 zl szt natomiast caly drazek z koncowka ok 80-90. Jakbys chcial wymieniac, to proponuje wymienic od razu oba drazki kierownicze, poniewaz po wymianie drazka lub koncowki trzeba ustawiac zbierznosc, wiec od razu lepiej zrobic wszystko i miec problem z glowy na dluzszy czas. Ustewienie zbierznosci kosztuje 50-60 zl
jak jezdzi prosto i nie sciaga i opony sie rowno zmeiniaja przerzuc na wieloklinie i luz
_

jedzie prosto, nie sciaga. Przeloze kierownice w takim razie. Dzieki :pub:

: pn sty 07, 2008 18:41
autor: Brzechu
Spadł snieg, przychrzaniłem dzis przednim kolem z boku w kraweznik :grrr:
Koło stoi teraz troche krzywo i dziwnie sie jezdzi, sciaga troche.
Co tam moglo sie popsuc przy takim uderzeniu? Musze gdzies pojechac aby ktos obejrzał.....
Raczej to nie bedzie kwestia regulacji czy ustawienia czegos, pewnie sie cos skrzywilo?

: pn sty 07, 2008 19:05
autor: MAPET
moze sie przestwai kat amorka na srubach i jzu jedz do mechnika niech obejrzy i ustwi zbierznosc