Strona 1 z 3

Jak zrobić wyłącznik ABS ?

: ndz sty 06, 2008 23:32
autor: zoso8894
czy ktos sam robił ?
Myślałem po prostu o przekażniku który będzie odcinał +12V
przy sterowniku pod tylnym siedzeniem .
Chodzi mi zeby nie zwalić nic i żeby błędy nie łapały sie .
A pomyłki i eksperymenty mogą być kosztowne ...

: ndz sty 06, 2008 23:35
autor: stonefree
zoso8894 pisze: Jak zrobić wyłącznik ABS ?
A po co ci to?

: ndz sty 06, 2008 23:44
autor: zoso8894
abs to szajs mam wrazenie ze droga hamowania robi się o jakieś 30% większa

: pn sty 07, 2008 00:05
autor: Itor
zoso8894 pisze:abs to szajs mam wrazenie ze droga hamowania robi się o jakieś 30% większa
jezu co kolega wypisuje?

: pn sty 07, 2008 00:07
autor: marek2907
ABS oczywiście wydłuża droge hamowania ale przy okazji pozwala kontrolować kierunek jazdy
jesli zrobisz odcięcie włącznikiem to błedów ABSu niebędzie
układ diagnozuje się za kazdym razem jak sterownik dostaje zasilanie (po wlączeniu zapłonu) i jeśli sygnały z czujników są prawidłowe to układ pracuje
przykład :
mam akurat taki problemik
odpalam silnik i widze że kontrolka ABSu niezgasła (mam uszkodzoną wtyczkę przy jednym z czujników) ABS nie działa , przejadę jakieś 5 km (koło się trochę potrzęsie) odpalam znów samochód kontrolka gaśnie i przy kolejnych hamowaniach ABS działa

: pn sty 07, 2008 00:22
autor: yogiyogi
Dlaczego uważasz że ABS wydłuża drogę hamowania? Jezeli tylko jest sprawny to musi byc krótsza. Fizyka wydaje się być tutaj nie ubłagana.......

: pn sty 07, 2008 00:34
autor: tomyart
yogiyogi pisze:Fizyka wydaje się być tutaj nie ubłagana.......
taaaak? to kiedy jest większe tarcie? gdy koło sie toczy (ABS) czy gdy się zablokuje (bez ABS)
wiec drogi hamowania na suchej nawierzchni autami z ABS i bez powinny być podobne natomiast na śliskiej powierzchni ABS niestety wydłuża drogę hamowania ale pozwala na kontrolowanie samochodu

: pn sty 07, 2008 00:37
autor: zodiak
Dokładnie, ABS powoduje wydłużenie drogi hamowania na śliskiej nawierzchi.

: pn sty 07, 2008 00:47
autor: sHpAaKu
Oprócz tarcia działają jeszcze inne siły podczas hamowania jak juz chcemy byc dokładni. Obracające się koło/koła pomagają skuteczniej wytracać prędkość stawiając opór. ABS pomaga hamulcom skuteczniej stawiać opór niedopuszczając do zablokowania się koła. Przy zablokowanych kołach siłą bezwładności nie da się krócej zahamować. Koniec kropka. Co za wogóle chore pomysły kolega pisze. Myśląc w ten sposób to proponuje włączyć jeszcze wsteczny to wtedy wogóle tarcie będzie "ogromne". Bleh. Nie starajmy się być mądrzejsi na siłe, po to ktoś tak zaproektował, przetestował i to działa.

: pn sty 07, 2008 01:09
autor: tomyart
sHpAaKu, :panna:

: pn sty 07, 2008 08:02
autor: bodzio_j
sHpAaKu, ździwiłbyś się jak bardzo ABS wydłuża drogę hamowania. I może lepiej uwierz w to już tera, a nie na jakimś aucie.

: pn sty 07, 2008 08:25
autor: Slavwek.ie
Witam.
jeszcze nie tak dawno był program w TVN Turbo (Jazda Polska) na temat ABS-u i kierownik pokazywał jak zachowuje się auto z ABS-em i bez podczas awaryjnego hamowania i droga jaką auto pokonywało przy tej samej prędkości z włączonym ABS-em była DŁUŻSZA o ok 30%
Bezdyskusyjna pozostaje kwestia sterowania autem podczas hamowania z ABS-em.

: pn sty 07, 2008 09:09
autor: MAPET
sHpAaKu, to ty wypisujesz brednie oczywiscie ze wydluza droge hamowania!!

a najbardziej na tzw szutrze i piachu miekkim!

kolo bez abs wgryza sie w podloze tworzac przed sobą gorke podloza i duuuzo wiececej skraca dorge hamowania

na sliskim to samo

plusem jest wlasnie to ze nie zblokujesz kol i mozesz skrecac autem a to wg nei duuuuzy plus!!!! i dlatego nie am zamiaru wylanczac abs ;)

: pn sty 07, 2008 11:06
autor: Marioo
dokładnie tak jak MAPET, mówi ABS nie skroci ci drogi hamowania ale bedziesz mogl kontrolowac pojazd.