Jakie partie silnika smaruje pompa oleju w silniku 1.4 AHW?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Jakie partie silnika smaruje pompa oleju w silniku 1.4 AHW?

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:01

j/w
Proszę o konkretne odpowiedzi, ponieważ wiem, że to pompa oleju nawaliła i teraz pytanie czy pompa smaruje tylko górę (wałki rozrządu, itp)?
Czy tłoki i panewki na wale korbowym są smarowane rozbryzgowo?

Dziękuję, pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 23:04

wszystko jest smarowane ciśnieniowo , z wyjątkiem tłoków i sworzni tłokowych

[ Dodano: 06 Sty 2008 22:04 ]
panewki wszystkie chodzą na filmie olejowym , czyli ciśnieniowo
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 23:05 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:20

Czyli wobec tego jak padła pompa oleju to jest duże prawdopodobieństwo, że panewki na wale szlag trafił, ponieważ nie było odpowiedniego ciśnienia, bo pompa była zepsuta?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 23:22

mogło

[ Dodano: 06 Sty 2008 22:23 ]
ale kontrolka nie sygnalizowała małego ciśnienia?



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:33

Sygnalizowała ale w 5 sekund później był głośny pisk i koniec jazdy... Wcześniej było wszystko super, kontrolka nigdy się nie zapaliła.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 23:35

po pieciu sekundach nie powinno zatrzec panewek na wale



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:36

Po nocy spędzonej na dworze odpaliłem samochód przejechałem może 1km i nagle brzęczyk lampka oleju i później 5 sekund i głośny pisk i koniec. Rozrusznik nie daje rady obrócić silnikiem.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 23:43

to zdejmij miske olejową i wszystkiego sie dowiesz



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:45

Tak też uczynię, tylko dopiero w piątek bo wtedy będę miał chwile wolnego czasu. Jeżeli to panewki na wale to opłaca się remontować (szlif wału jak rozumiem pewnie będzie potrzebny), czy lepiej kupić nowy-stary silnik?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 23:47

ja wolałbym sobie wyremontowac , a wiesz co kupisz ?



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 23:55

To fakt. Ciekawe czy góra (wałki, zawory) też dostała po dupsku... Da się ten silnik wyjąć bez skrzyni do góry czy trzeba np. cały przód zdejmować?

Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości