Strona 1 z 2

kontrolka oleju w 2e

: ndz sty 06, 2008 17:50
autor: lukasz gti8v
wszytko było okej do czasu remontu kapitalnego.........dzis wyjezdzajac za miasto ok 15 km zapaliła mi sie kontrolka oleju tzn miga i dawała sygnał pikniem .....po zgaszeniu auta i odpaleniu problem znikał na pare minut i potem znów to samo. temp oleju na zegarach 110 a wody 70 a wdodatku zaczoł strzelac z wydechu po ujeciu gazu (jak maluch tylko ze owiele głosniej) pomózcie bo zaczynam miec dosc tego auta i to nie sa 1 problemy z tym silnikiem patrz inne posty

: ndz sty 06, 2008 17:57
autor: Afrodyzjusz
lukasz gti8v, świecąca się kontrolka oleju i strzeły z wydechu to dwie rózne sprawy zdje się. Strzały z wydechu to prawdopodobnie zużyty lu wycięty katalizator i paliwo nie jest dopalane w kacie, wpada do tłumika końcowego i wybucha. Tak było u mnie, chyba że to spalanie stukowe. Ale to zupełnie inny dzwiek. Spróbuj odłączyć czujnik oleju, wyczyśc go i znowu podłącz.

: ndz sty 06, 2008 18:10
autor: lukasz gti8v
Afrodyzjusz, ale do sprostowania dodam ze mam wolny przelot ale nigdy az tak głosno nie strzelało a niewiedzac czemu oleju mam ponad stan mam zrobione 1000km po remoncie napewno to nie płyn tylko czysty olej

: ndz sty 06, 2008 19:24
autor: vwarek
lukasz gti8v pisze:niewiedzac czemu oleju mam ponad stan mam zrobione 1000km po remoncie napewno to nie płyn tylko czysty olej
A jesteś pewien na 100% że to czysty olej? Może paliwo się dostaje do michy i rozrzedza olej? Sprawdzałeś stan zaraz po remoncie?
Temp. oleju dość wysoka, u mnie teraz nie przekracza 100 stopni, 98 to max...

: ndz sty 06, 2008 19:36
autor: lukasz gti8v
nie nie sprawdziłem wogole :/a jak poznac czy to nie paliwo?

: ndz sty 06, 2008 19:38
autor: vwarek
lukasz gti8v pisze:jak poznac czy to nie paliwo?
Ewidentnie olej śmierdzi paliwem.

: ndz sty 06, 2008 19:41
autor: lukasz gti8v
no to klapa musze isc zobaczyc a jezeli bedzie walilł paliwem to jak a moze byc przyczyna?dzieki za odp

: ndz sty 06, 2008 19:49
autor: vwarek
lukasz gti8v pisze:a jezeli bedzie walilł paliwem to jak a moze byc przyczyna?
No właśnie ciężko wyczuć... świece, kable WN, cewka, nieszczelność przy serwie, trzeba szukać ale najpierw musisz stwierdzić ze to paliwo ;)

U kumpla w ABS-ie zasysał lewe powietrze przez nieszczelny przewód serwa, wymieniliśmy przewód i jak ręką odjął, poziom przestał wzrastać.

: ndz sty 06, 2008 19:51
autor: Paweł Marek
lukasz gti8v, fakt że łącząc do kupy te wszystkie twoje posty to sam miałbym dość. Musisz coś sam zadziałać albo jechać do łebskiego mechanika obeznanego z tym silnikiem. W każdym razie kilka rzeczy takich jak brak mocy, za wysoka temp. oleju, strzelanie, może świadczyć o błędzie w rozrządzie i zaplonie. Ja bym od tego zaczął.

: ndz sty 06, 2008 19:54
autor: lukasz gti8v
Paweł Marek, i tu masz racje i tak chyba zrobie moze cos poebal z rozrzadem i temu sie cos powaliło

: ndz sty 06, 2008 19:59
autor: Paweł Marek
na spokojnie, wyjaśnij sobie rozrząd zapłon, na szybką przekładkę na próbę takich rzeczy jak np przepływka możemy się potem umówić. Daleko do mnie nie masz.

: ndz sty 06, 2008 20:05
autor: lukasz gti8v
nio sam niewiem ja mieszkam w oswiecimiu a ty?wiem zeby mozna było poprubowac z przekladkami ale wiesz jak jest u nas ciezko o jakies 2e a po 2 niedojade bo starch ze silnik szlak trafi bo to pikanie to do roztroju nerwowego mnie doprowadzi

: ndz sty 06, 2008 20:16
autor: Paweł Marek
kawałek za Kalwarią. A te silniki były nie tylko w golfach, w każdym razie koło mnie na szrotach zwykle jest wszystko.

: ndz sty 06, 2008 21:33
autor: lukasz gti8v
Paweł Marek, to jakbym cos potrzebował to jestes w stanie cos załatwic?? narazie mysle zeby kompa zmienic bo to jest chyba wina jego co do tego zalewania na zimnym