pytanie w sprawie wymiany szczotek alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

pytanie w sprawie wymiany szczotek alternatora

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 21:03

witam , wlasnie wyjolem alternator i ten szczotkotrzymacz czy jak to sie nazywa i teraz pytanie bo kupilem same szczotki. Jak wyjac stare wziasc lutownice i jakos odlutowac, czy musze kupic caly ten mechanizm z plastikiem ? Prosze o szybka odpowiedz, dzieki :) :pub:



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 05, 2008 21:08

yolmen pisze:caly ten mechanizm z plastikiem
, nazywa sie regulatorem napięcia :bigok:


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob sty 05, 2008 21:11

hmmm, kupując same szczotki zapewniłeś sobie trochę zabawy..... szczotki razem z regulatorem napięcia kosztują 20 -30zł. a tak trzeba stare wylutować, a nowe przylutować... niestety jak to zrobić to już nie wiem. ja też wczoraj się bawiłem tymi rzeczami i wymieniałem cały regulator



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 21:11

no ok , a jak je wyjac ? wystarczy przylozyc lutownice do tego przewodziku , rozkruszyc kombinerkami stare do konca czy jak , czy moze wymienic z calym regulatorem ?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 05, 2008 21:17

nic nie rozkruszaj tylko nagarzej końce drutów , same wyskoczą bo tam są sprężynki
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 21:18 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 22:19

te druty wystajace od dolu bo mecze je lutownica i nic nawet roztopic sie nie chce , ba cale element jest goracy ale szczotka nie puszcza



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 00:07

widocznie masz zgrzewane a nie lutowane , spiłuj , potem wyciąg szczotke , nawierć wiertłem 1-1,5 otworek tam gdzie był drut od szczotki a potem normalnie wlutuj w te otworki nowe kabelki szczotki



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » ndz sty 06, 2008 00:09

Zrób tak jak opisał to kolega wyżej.Ja tez męczyłem sie z lutownicą,ale nieszło.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » ndz sty 06, 2008 15:18

Witam ! bawiłem sie z tym juz w kilku autach także w moim mk3. faktycznie szczotki sa zgrzane do regulatora trzeba je odciąść w tych miejscach zgrzania. O ile dobrze pamietam to pod lutem są otworki wystarczy wytopić cyne,jesli nie to małym wiertełkiem samemu zrobic , potem mocno skrecić końcówki tych miedzianych przewodów szczotek włozyc w otwór i zalutować od góry. Uwazaj zeby ci za dużo cyny sie nie wtopiło sie w ten miedziany przewód bo bedzie problem długościa wystawania i przyleganiem szczotek do slizgaczy na wirniku. Ten zregenerowany szczotko-trzymacz mam w zapasie bo wtedy na szybkiego załozyłem jakas podróbke. znajomy ze sklepu mi powiedział że za cenę 30zl to niema co wymagać dlatego go trzymam bo ma orgialny regulator i nie miałem z nim problemów.



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » ndz sty 06, 2008 17:39

hehe no dzieki za odpowiedzi , ale zanim przeczytalem to co napisaliscie to wziolem szlifierke katowa do reki i pojechalem dziada, pozniej otworek blachowkretem i dalo rade. tylko kurde podczas wkladania spowrotem do alternatora ulamalem w polowie jedna ze szczotek :grrr: przez 10km palila sie dioda ladowania i przestala (chyba sie szczotki dotarly ?) ...



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » ndz sty 13, 2008 01:11

Odkopuję temat, bo mam jeszcze jedno pytanko a nie chce zakładać nowego tematu. Mianowicie chodzi o to, że po wymianie szczotek w alternatorze po odpaleniu silnika pali się kontrolka ładowania (gdy silnik chodzi na wolnych obrotach). Wystarczy przegazować tak do ok.2500 obr/ min i lampka gaśnie. Wtedy już nawet gdy silnik zejdzie na wolne obroty jest ok. Na początku myślałem że to po prostu szczotki muszą się dotrzeć czy coś... ale po kilkuset km jest tak samo. Nie jest to jakieś szczególnie uciążliwe, no ale myślę że nie powinno tak być. Co o tym sądzicie?


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » ndz sty 13, 2008 01:12

Na wolnych obrotach powinna gasnąć.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » pt sty 18, 2008 19:47

ok, ale co może być powodem tego, że nie gaśnie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości